Ik zou even een warm bad nemen en gaan omdenken. Je bent niet overtijd, bevallen is heel normaal in week 40 en 41. Met ruim 41 weken ga je pas spreken over ingrijpen. Door inleiden loop je veel meer risico's op complicaties ( Zoals een keizersnee ) en groei echo's zeggen helemaal niets, die kunnen beide kanten heen een halve kilo afwijken. Een natuurlijke bvalling is zo veel relaxter. Mn eerste bevalling werd opgewekt omdat mn vliezen gebroken waren en de weeën niet kwamen. Het was heftig qua weeën en ik kreeg er echt geen goede ontsluiting op, uiteindelijk na uren ploeteren moest ik een keizersnee omdat dochter in nood kwam. Bij de tweede was ik veel relaxter, begon de bevalling spontaan en was er geen houden aan! Hij was binnen 5 uur geboren.
Ik heb inleiden echt iedere keer geweigerd, ondanks continu aandringen van artsen (ze dachten door bepaalde waarden dat ik misschien op de rand zat van zwangerschapsvergiftiging, dat was achteraf niet zo). Ik liep al met 3 cm ontsluiting rond en wilde gewoon mijn lichaam laten beslissen. Ik was ook bang voor weeënstormen en complicaties vanwege het forceren. Uiteindelijk met 40+6 een prima, compleet natuurlijke bevalling gehad zonder poespas en daar heel erg blij mee, maar dat heeft me wel moeite gekost omdat artsen nogal zijn van protocollen. Laat je dus niet in een keuze wurmen waar je je niet mee op je gemak voelt.
Ik heb een fijne ervaring met inleiden gehad. 41 weken. 2cm ontsluiting. Vliezen laten breken. Gebeurde niks. Weeën opwekkers gehad. Rond 12 uur begon de weeën. Wel een weeën storm gehad. Kwart voor 3 kon ik persen en uur later was mijn dochter er. Alles is snel gegaan. Weeën storm is niet tof. Maar ik kan goed terug kijken op de bevalling. Zou zo tekenen voor een zelfde bevalling.