Matras beschermen, maar met welk matje...?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Sukke, 18 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Ik wilde zojuist mijn matras maar vast van een zeiltje voor zien, voor het geval dat. Alleen nu zitten er 2 verschillende beschermers in mijn kraampakket.....:(

1. matrasbeschermer, een plastic zeil met daarop en soort van dun verband-achtig matrasje.... (op de verpakking staat; uiterlijk 10 dgn voor uitgerekende datum op matras leggen)

2. matrascover, dit is gewoon een dun roze plastic zeil. Niet echt heel erg dik, wel redelijk groot.... (staan geen aanwijzingen op de verpakking)

Ik heb het kraampakket van CZ. De matrascovers heb ik overigens 2 gekregen, de beschermer maar 1....

Iemand enig idee wat ik er op moet leggen, of moet het misschien allebei...

:(

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Dat zeil zal je matras droog houden maar je zweet wel je bed uit ( Ik heb hem er na 2 nachten weer af gehaald ) en die celstof matjes, die nemen wel vocht op maar geen volledige plens vruchtwater. Die gebruiken we op het werk vaak als extra bescherming als iemand bv een catheter heeft of incontinent is 's nachts. Wel broeien die minder als dat grote plastic zeil, maar ik weet niet of jij heel de nacht lang - 10 dagen lang - braaf met je kont op dat matje blijft liggen, want ik draai mezelf er wel vanaf denk ik...

3. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hier gaat er hooguit een matrashoes extra onder met eventueel een moltonledikant van zoonlief.. echt niet dat ik op een krakkend,zwettend, irriterend, plastic ding ga liggen..

4. JannekeB

JannekeB Actief lid

28 nov 2008
    280
    0
    0
    Bij de Action kun je voor een paar euro een molton kopen die waterafstotend/dicht is. Deze heb ik er op gedaan, heb je verder nergens last van!!

5. Mamma van Finn

Mamma van Finn Actief lid

23 feb 2010
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb bij de kwantum een tweepersoonsmolton gekocht die waterdicht was dus met zeiltje aan de onderkant. Merk je niets van en ligt prima! Zeker een aanrader :) Ik heb de het zeiltje uit het kraampakket in de auto gelegd voor het geval ik met gebroken vliezen naar het ziekenhuis zou moeten.

6. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    nr 2 zal bedoeld zijn om je matras te beschermen
    maar wat nr 1 dan moet doen, geen idee. (alsof je vliezen niet eerder dan 10 dagen voor de uitgerekende datum breken...)

ikzelf heb dat zeiltje snel weer verwijderd. Het kraakte, verschoof en wat bloedheet.
    Kun je beter bij hema, kwantum, action even een waterdichte molton matrasbeschermer kopen (molton met bedzeiltje aan de onderzijde). Dat is veel prettiger.

7. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Over de moltons vertelde de intaker van de kraamhulp idd ook al. Zal ik morgen maar is langs de action rijden dan... Mijn schoonzusje zei namelijk ook al dat het echt ondingen zijn en het voor geen meter slaapt.
    Dan vannacht nog maar even zonder bescherming.....:D

M'n vliezen zullen nu toch nog niet breken... (iig, dat hoop ik nu dan maar even ;))

8. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ik had wel die matrascover erop gelegd en dan twee hele grote badlakens eroverheen, werkt ook prima en dan hoef je niks nieuws te kopen!

9. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Het matje was erg warm en kraakte bij iedere beweging, waardeloos! Ik heb het er onderuit getrokken en uiteindelijk zijn mijn vliezen dorgeprikt (doet geen pijn hoor). Volgens mij kun je net zo goed een vuilniszak nemen, ook waterdicht ha ha!

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Mn verloskundige wist te vertellen dat 90% van de (spontane) bevallingen beginnen met weeen en 10% begint met gebroken vliezen. Dus ik durf het er wel op te wagen. Had eerst dat plastic zeil en 2 matrasbeschermers erover. Werd werkelijk wakker met een nat shirt beide nachten. Zelfs mn man vond 't warm en die had ik niet eens verteld dat 't eronder lag. Dus geen succes...

11. Sijke

Sijke Bekend lid

als je geen wasbare waterdichte matrashoes hebt zou ik ook niet gaan voor het plastic kraak en zweet zeiltje maar voor de zekerheid zo'n celstofgeval uit je kraampakket onder je hoeslaken leggen. Mochten je vliezen breken dan vang je in ieder geval een deel op, je bent (was mijn ervaring, maar geen gebroken vliezen in bed gehad) ook niet ineens al je vruchtwater kwijt, maar eerst een flinke plens. Nou ja, dan kun je nog iets verzinnen met uit bed stappen, handdoek etc.

12. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Heb overigens wel een badlaken naast mn bed liggen ja :D

13. Indigo

Indigo Lid

12 nov 2010
    99
    0
    0
    Ik ben denk ik een uitzondering dan, maar lig al 2 weken op dat grote plastic ding (heb ook verzekering bij CZ) en nergens last van. Ik heb er een dik badlaken overheen liggen en er is geen gekraak hoorbaar en het zweet hier ook niet. Nu slapen we wel altijd met het raam open, dus het is volgens m'n man (komt uit 't warme Louisiana ;)) wel fris.

Waarom niet een nachtje proberen?

14. leyshena

leyshena Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.959
    0
    0
    helpende niveau 2 in opleiding
    midden nederland
    sukke

ik heb ook cz en ik had eerst de roze erop maar dat is niet goed
    je moet de 1e hebben die je 10 dg voor je bevalling erop moet leggen.staat ook op dat het voor opvang van vruchtwater is.

je moet hem dan wel in de breedte leggen
    ik had en eerst verkeerd om gelegd
    ik heb voor de zekerheid een vuiniszak geknipt en die op mn bed geplakt en dan die beschermer erop en ook vastgeplakt.
    die van mij is inmiddels als kappot gegaan trouwens aan de binnekant (dat wattige spul)

15. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Allemaal veel verschillende tips dus...
    Mijn vk zei idd ook al dat maar 10% van alle bevallingen met breken van de vliezen begint.
    Ik was idd ook al van plan om een handdoek naast mijn bed te leggen. Het begint natuurlijk ook pas te stromen als je staat lijkt me.
    Ga het dan toch eerst maar is proberen met de dingen die ik heb en er dan een badlaken overheen leggen.
    Vastplakken op het matras is ook een goeie trouwens. We hebben een topper op ons bed dus kan het in het midden niet instoppen...

Ik ben benieuwd hoe ik vanavond slaap.... ;)

16. Cindy1975

Cindy1975 Bekend lid

8 okt 2006
    551
    0
    0
    Hi,
    Heb niet alle reacties gelezen, dus misschien is mijn tip al genoemd.

Ik vond die dingen uit mijn kraampakket een crime! Ik heb een waterbestendige molton bij de Hema gekocht. Ideaal, geen zweet en geen gekraak!

Groetjes Cindy

17. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Heb vannacht voor het eerst met zo'n zeiltje geslapen, vond het vreselijk! Je glijd zo weg, gekraak...voelt net of ik op een luier lig te slapen. :( Zal toch es kijken bij Action..als zo'n waterdichte molton niet veel kost ga ik maar zo'n ding aanschaffen.

18. Sijke

Sijke Bekend lid

volgens mij was hij rond de 10,- voor een tweepersoonsmatras. Ik vind het wel de moeite waard.

19. misa

misa Niet meer actief

Ik heb bij de action voor 7 euro een waterdichte molton gekocht!

20. leyshena

leyshena Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.959
    0
    0
    helpende niveau 2 in opleiding
    midden nederland
    is dat voor 2 persoons? voor 7 euro??

Deel Deze Pagina