spiegeltje?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Marieke1983, 30 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

hoi hoi,

Mijn bevalling van Ties verliep heel rustig. omdat ik een ruggeprik had ging het persen heel relaxed en had ik geen pijn.
    Alleen vind ik het achteraf heel jammer dat ik niets heb gezien. de gyn zei dat ik moest zuchten en ineens lag Ties op mijn buik, na 10 minuten en ik dacht dat het minimaal een uur ging duren.

Nu zou ik graag, als het de volgende keer ook zo goed gaat, een spiegel tussen mijn benen willen om alles goed te kunnen zien. wie heeft dit gedaan en wat vonden jullie ervan?

groetjes Marieke

2. kadootje

kadootje Actief lid

9 jan 2010
    471
    170
    43
    hoi hoi

ik heb 10 jaar ervaring in de kraamzorg...
    daardoor veel prachtige momenten meegemaakt!

grappige is , dat we tijdens een bevalling wel eens aangaven dat er meegekeken mocht worden met behulp van een spiegeltje, mocht de kraamvrouw daar behoefte aan hebben!

nou, denk dat 9 van de 10 dames daar niets van moest weten op dat moment! die zaten zo in een roes.....alleen maar bij de gedachte "dat kind moet eruit" :D

maar als jij dat graag wilt....geef het gerust aan van te voren!
    zou niet weten waarom dat ziet zou kunnen!!! gewoon vragen hoor!!;)

succes!

3. ukkepuk80

ukkepuk80 Actief lid

24 sep 2009
    452
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een ks gehad de eerste keer. Maar ik als op de normale manier bevallen lukt zou ik ook wel wat willen zien!
    Ik zou het gewoon vragen als je het dan wilt. Ik weet niet of je thuis of in ziekenhuis gaat bevallen. Maar mocht je naar het ziekenhuis toe gaan zou ik het wel maar in de vluchttas doen. Zou jammer zijn als het moment daar is en niemand een spiegeltje kan vinden!

Volgens mij wordt het iid weinig gedaan, maar gewoon vragen hoor! Is toch jouw bevalling!!

4. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Ze hebben het mij gevraagd maar ik heb nee gezegd. Had wle andere dingen aan mijn hoofd

5. danielle2911

danielle2911 Bekend lid

6 dec 2007
    511
    0
    16
    leerkracht basisonderwijs
    Nooit over nagedacht... ik denk dat ik het ook wel wil zien. Goeie tip!

6. Vollutto

Vollutto Niet meer actief

Als je het graag zou willen gewoon naar vragen. Als het je niet 'bevalt' kunnen ze het gewoon weer weg halen.
    Mijn vk zei tijdens het persen, voel maar eens, dit is het hoofdje al. Toen ik het voelde gaf het me gelijk heel veel energie om al mijn krachten te geven voor de laatste perswee. Misschien is dat bij het gebruik van een spiegeltje ook wel zo.

7. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Mijn verloskundige vroeg bij mijn tweede bevalling of mijn foto´s moest maken toen het hoofdje er bijna uit kwam. Ik zei ja! Ik was erg benieuwd hoe het eruir zou zien. Naderhand heb ik de foto weg gedaan, deze was niet geschikt voor andere mensen, haha. Ik vond het wel leuk en pijnlijk om te zien.
    Gewoon doen! Je kunt de spiegel altijd weer weg doen...

8. lea

lea Fanatiek lid

je kunt het altijd proberen, de verloskundige heeft het bij mij ook gedaan, zodat ik wist waar ik naar toe moest persen, maar het werkte even averecht, ik durfde meteen niet meer te persen, vond het aanzicht niet prettig, maar dat zal heel persoonlijk zijn.

9. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Tijdens mijn bevalling hebben ze ook gevraagd of ik het wilde zien met behulp van een spiegeltje....eerst wilde ik het niet maar heb het later toch gedaan, maar niet heel lang want ik vond het niet echt een prettig gezicht.

Als jij het wilt, moet je het gewoon doen, zo'n rare vraag is het niet en als je het geen prettig gezicht vind, kun je altijd vragen of ze de spiegel weer weg willen doen.

xxx

10. Liv

Liv Actief lid

8 jun 2009
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn tweede bevalling is van dichtbij gefilmd, de complete uitdrijving staat er op. Absoluut heel erg gaaf om terug te zien!

11. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    stomme opmerking misschien maar tegenwoordig kun je met bijna elke digitale camera ook filmen.
    Laat de kraamverzorgster of wie er dan ook bij staat een opname maken dan kun je het altijd terug kijken.
    Op die spiegel zit je misschien dan inderdaad niet te wachten maar een filmpje kun je over 10 jaar ook nog zien.

Onze kraamverzorgster heeft hem gemaakt en ik ben er heel blij mee

12. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Ik ben in bad bevallen en ik vond het heel handig zo'n spiegeltje. Had ik van tevoren niet gedacht, op dat moment juist wel!!! T motiveerde me om door te gaan, en mijn man (die achter me zat) kon t zo ook zien. Mijn tip, kijk gewoon tijdens je bevalling wat je wil. Zorg dat de mogelijkheid er iig is, en bespreek bijvoorbeeld met je man dat hij je eraan kan herinneren tijdens de bevalling, of je het nog wil.

13. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    ik heb tijdens de bevalling wel met een spiegeltje gekeken en ook foto's gemaakt. Heb de foto's wel gewist.. ik vond het niet nodig dat bezoek het 'per ongeluk' zouden zien...

14. truus1980

truus1980 VIP lid

26 sep 2007
    6.259
    2
    36
    Bij Emmen
    Ik heb ook meegekeken met een spiegeltje. Ik vond het werkelijk prachtig om te zien hoe ik mijn zoontje liet geboren.
    Gewoon om te zien wat je doet. Hoe je beetje bij beetje weer een stukje verder komt. Mijn zoontje had een krulletje op zijn kruin....dat maakt mij heel nieuwsgierig naar de rest. :D
    Nu geen krulletjes meer te zien hoor.

Bij een volgende bevalling wil ik sowieso weer een spiegeltje erbij hebben.

15. claire1978

claire1978 Actief lid

5 jan 2010
    438
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik dacht ook vantevoren dat ik een spiegel wilde om mee te kunnen kijken. Nou, op het laatste moment rende mn beste vriendin naar beneden om er een uit de tas te pakken en toen ze er 'eindelijk' was met de spiegel, wilde ik er niks van weten.
    Heb er ook geen spijt van, want toen vond ik het echt niks.
    Neem er een mee naar het ziekenhuis en beslis ter plekke wat je wilt.

Succes!!!

Groetjes Claire

16. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Ja ik heb even mogen kijken toen het hoofdje in zicht was. Erg interressant en het gaf me echt motivatie. Je kindje is opeens zo bereikbaar!

17. miss anita

miss anita Bekend lid

22 jan 2006
    796
    0
    0
    mijn man heef allesgefilmd waar ik heel erg blij mee ben vind het mooiom terug bte zien

18. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    aan mij vroegen ze het ook maar ik was al ruim 2 uur bezig met persweeen tegen te houden dat ik keihard nee heb geroepen hij moest er zo snel mogelijk uit haha ik heb ook heel de tjd met me ogen dicht gezeten. Maar achteraf heb ik wel spijt ik heb ook geen fotos oid

Deel Deze Pagina