inleiden op vraag?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door sitara, 17 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sitara

sitara Bekend lid

16 jan 2009
    528
    1
    0
    hallo

even een vraagje

ik ben 36 weken zwanger en kan echt niet meer
    ben doodop, slaap niet meer, heb hoofdpijn, ben misselijk 3/4 van de dag (is geen zwangerschapsvergifitging, is al gecontroleerd)
    heb constant harde buiken
    maar het ergste van al is het drukgevoel
    als ik geslapen heb kan ik me niet meer draaien, krijg ik mijn benen niet uit elkaar (zelfs geen millimeter) en mijn vriend moet me echt duwen zodat ik uit bed kan 'rollen'
    eenmaal ik uit bed ben sta ik dubbel en raak bijna niet recht
    en dan moet ik nog niet spreken van de stappen die ik moet zetten

eenmaal ik even stap gaat het beter (al blijft het goed pijn doen)

maar de laaste tijd is het ook zo als ik opsta van mijn stoel na eventjes gezeten te hebben
    of uit de zetel
    ...

Ik weet wel, het is niet zo erg, is ook niet levensbedreigend
    mar wel extreem afmattend in combinatie met al de rest
    en doet echt veel pijn!

ik ben volgende week 37 weken
    zou ik erover beginnen tegen mijn gyn en informeren naar een inleiding? Of heeft het geen zin hierover tgn de gyn te beginnen?

Het is niet echt een standaard reden voor een inleiding en eig ben ik er ook bang voor
    maar zo blijven rondlopen kan echt niet meer
    het is om zot van te worden!

wat denken jullie?
    (hoop dat ik niet aanstellerig overkom, is niet de bedoeling!:))

2. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Als jij dit zo voelt dan zou ik het zeker aankaarten, dan weet je ook gelijk hoe je gyn hier over denkt toch?

3. AnneMica

AnneMica Bekend lid

11 jul 2007
    731
    1
    0
    Ja ik zou het ook aankaarten bij de gyn. Ik heb wel eens gehoord bij ernstige bekkenklachten dat iemand ingeleid werd met 37 weken maar ik weet niet of er standaard normen voor zijn of dat het van de mening van de gyn af hangt.
    Succes nog!

4. Trotsemama1986

Trotsemama1986 Fanatiek lid

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Ik zou het zeker aankaarten bij je gyn.
    Maar ga er aub van uit dat het niet doorgaat.
    Dan kan het alleen maar meevallen.

En het klinkt heeeel rot, maar veeel zwangere dames hebben zoveel klachten dat ze het aan het eind helemaal zat zijn en zo zwaar beperkt dat het bijna geen doen is.
    Iedereen moet er doorheen en de laatste loodjes zijn het zwaarst.

Maar gewoon aankaarten, nee heb je, ja kun je krijgen.

5. sitara

sitara Bekend lid

16 jan 2009
    528
    1
    0
    ja

ik weet het
    iedereen heeft het zwaar op het einde en das natuurlijk ook logisch

wil gewoon niet de zoveelste zijn die even komt 'klagen' bij de gyn
    besef wel hoe het overkomt :s
    alleen, als ik er niet over begin, weet hij het ook niet dat ik er zo'n last van heb natuurlijk
    en wie weet is er wel een andere oplossing voor de komende tijd

pfff
    dank jullie voor de reacties

6. Trotsemama1986

Trotsemama1986 Fanatiek lid

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Ja je moet zowiezo altijd aankaarten hoe je je voelt.
    Hij zal het ook moeten weten voor tijdens de bevalling zeg maar.
    En misschien wil hij je wel gewoon inleiden.

7. Maccy

Maccy Bekend lid

26 dec 2008
    513
    0
    0
    Ik vind je klachten best heftig hoor, het lijkt mij dat als je zoveel pijn hebt en niet slaapt, je gewoon uitgeput bent tegen de tijd dat je bevalling begint. Ik zou het echt aankaarten en het niet afzwakken omdat je denk dat je klaagt. Geen enkele vrouw zal denken aan inleiden als je er niet heel erg doorheen zit, want je wilt natuurlijk het beste voor je kind. Is je kindje toevallig ook groter dan gemiddeld?

8. sitara

sitara Bekend lid

16 jan 2009
    528
    1
    0
    @ Maccy

het is me eerste kindje, en hij werd op 31 weken inderdaad groter geschat dan het gemiddelde (een 300 gr erboven zeg maar)
    nu kunnen ze er wel naast zitten he
    en sindsdien ga ik ook naar een gyn die dichter in de buurt is, maar die heeft geen metingen meer gedaan, enkel de buik gemeten enzo
    dus nu weet ik het niet echt, hoe groot het nu is

ik ga in ieder geval maandag of woensdag eens lang
    en zal er voorzichtig over beginnen
    want dit is echt geen doen meer
    en we zien wel watie zegt

xxx

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik ga er vanuit van wel, maar je slikt al wel af en toe paracetamol? Om je wat beter te voelen en wat te kunnen slapen? Het helpt vast niet genoeg, maar het mag in elk geval wel.
    Je hoort ook nog weleens dat mensen wat slaapmedicatie voorgeschreven krijgen, om in elk geval even een nacht goed door te slapen.
    Nu betwijfel ik of dat in jou geval genoeg is, maar mogelijk zijn dat eerste stappen die gezet worden...

heel veel sterkte in elk geval!

10. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik heb het ook met 37 weken aangekaart ik liep al vanaf 32 weken op 8! paracetamol per dag. had voorweeën. een infectie in mijn gezicht.ik sliep niet meer. en de gyn zei dat ik maar een nacht of 3 moest komen slapen om bij te tanken.
    hij wilde inleiden maar gaf al aan dat het dagen kon duren en met 37 weken was de kans groot dat het uitmonde in een keizersnee. hij deed het niet hij vond het risico tegroot uit eindlijk ben ik met 40,4 ingeleid door dat ik uitgeput was

11. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Meid, ik leef met je mee en weet hoe je je voelt. Zelf barst ik ook van de bekkenpijn en kan bijna niet meer lopen. 's Nachts ieder uur wakker, dus overdag ben ik behoorlijk moe. Kan ook wel de hele dag janken dus erg vrolijk is het hier in huis niet. Heb ook wel te doen met mijn man hoor, want die moet het ook allemaal maar doorstaan met zo'n jankende zeurvrouw om zich heen. Voel me af en toe ook ontzettend zielig en mezelf streng toespreken werkt nu ook niet meer. Ik probeer met wat afleiding de dagen door te komen en ik had me vooraf de zwangerschap wel anders voorgesteld.

Ben nu 37+3 en maandag gaat de VK voelen of mijn baarmoedermond al rijp is. Zo ja, zou ik naar de gyn kunnen om inleiden te bespreken en ik ben nu op het punt dat ik dat dan met beide handen aangrijp. Als mijn baarmoedermond nog niet rijp is, is het echt niet verstandig om in te leiden en moet ik de tijd maar uitzingen. Ik heb ook geen trek in een keizersnede, dus het moet dan maar.

Nou joh, veel sterkte met de laatste loodjes. Ben benieuwd hoe het afloopt bij je.

12. Mnq

Mnq Bekend lid

7 jan 2008
    822
    0
    0
    Gisteren ben ik bij mijn gyneacoloog geweest, voor controle en voor een paar vragen, want had rare, nogal pijnlijke klachten.
    Nu blijkt dat ik zwangerschaps ischias heb en hiervoor naar de fysio moet. Nu heb ik welgeteld; een vleesboom -veel pijn van gehad- een amnionstreng, een geblokkeerde nier waar nu een drain in is geplaatst maar hierdoor veeel blaaskramp en daardoor veel samentrekkingen van de baarmoeder, en dus ischias.

Hierom was al eens ter sprake gekomen om ons meiske eerder te halen, gisteren zei ze dat ons meiske zo goed groeit omdat ik niets meer kan en zij dus extra energie kan opnemen. Ook zei ze dat ze in week 37 zullen kijken of ze ons meiske in die week kunnen halen gezien de klachten die ik heb.
    Wel heel fijn! Dat betekend nu dat ik nog 3 weken zo door moet gaan en geen 6 weken meer. Wel super. In mijn geval denkt mijn gyneacoloog dus echt mee, als ik pijn heb, heb ik stress en dat heeft ook zijn weerslag op ons meiske. Liever niet dus....en aangezien zij goed groeit....kan ze eerder gehaald worden.

Ik wens je veel succes!!

13. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Sitara.. Hoe is t nu met je?

Trek je t nog een beetje.. helemaal nu de temperatuur ook nog wat hoger word, komende dagen...

Sterkte meis!!

14. sitara

sitara Bekend lid

16 jan 2009
    528
    1
    0
    Dank je voor jullie lieve reaties

vannacht heb ik een beetje kunnen slapen, eindelijk, na weken bijna niet slapen
    maar de pijn blijft

morgen ga ik naar e gyn, en ik zal er voorzichtig over beginnen
    dat ik echt verschrikkelijk veel pijn heb
    en dan zien we wel
    het is al veel dat ik mijn verhaal kan doen en wie weet komt er wel en andere opl op de proppen

@arja en Mnq
    wat is dat balen he, steeds maar pijn hebben!
    dat kan echt je visie op het zwanger zijn zo verstoren!
    ook veel sterkte naar jullie toe voor de laaste loodjes!

15. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

ik had hetzelfde en bij mij wilden ze niet inleiden, was toen bijna 39 weken geloof ik.
    wel heb ik toen een nachtje in het ziekenhuis geslapen met slaap en pijnmedicatie, geslapen heb ik niet echt meer maar had geen pijn en dat was ook een verademing, gaf mij wel net weer een beetje kracht.
    Je kan het natuurlijk bespreken maar hou er rekening mee dat ze het niet doen..Sterkte iig..tis niet niks allemaal!

Deel Deze Pagina