Inleiden owv eerder verlies..

Discussie in 'De bevalling' gestart door Lisalisalisa, 27 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisalisalisa

    Lisalisalisa Bekend lid

    21 feb 2016
    703
    426
    63
    Vrouw
    Opvoeder
    Aalst, België
    Hey,

    Bij de vorige zwangerschap verloren we onze zoon op 26wk zwangerschap en kwamen in contact met heel veel ouders die tijdens zws of rondom geboorte met verlies te maken kregen. Ik ken dus veel te veel verhalen.

    Ik heb lang nodig gehad om ons trauma te verwerken en dit is nu 3j later aardig gelukt.

    De spannendste momenten zaten rond de 12 en 20w echo en de NIPT.. of als ik ze nog niet erg veel voelde bewegen..

    De rest ben ik rustig doorgekomen. Maar sinds 38wk voel ik ongerustheid weer opborrelen.. Ik denk voortdurend dat mijn vliezen gebroken zijn, dat ze te weinig beweegt, dat ik iets niet op zal merken en dus mis zal lopen.. ook al loopt alles voorspoedig.

    ik ben echt voor zo natuurlijk mogelijk bevallen. Liefst in bad..
    maar morgen 40wk controle en ben mentaal wel op. Ik wil ons gezond meisje asap in mijn armen.. ik wil niet meer wachten en risico's op doen..

    Ik denk dit wel aan te kaarten en ol hoop op enkele cms ontsluiting. Zodat gyn eventueel kan voorstellen om vliezen te breken.

    maar ik mag me zelf niks wijsmaken..
    Zou een gyn dat wel doen? :
     
  2. Fantastiyanna

    Fantastiyanna Actief lid

    31 jul 2019
    226
    132
    43
    Ik denk dat je een inleiding kan bespreken. In mijn ziekenhuis is het beleid dat je vanaf 39 weken ingeleid mag worden, als je dit zelf wil (met redelijke reden). Jouw reden lijkt me een prima reden voor de gynaecoloog om een inleiding in te plannen.

    Met hoeveel weken ben je van je oudste zoon bevallen?
     
  3. Lisalisalisa

    Lisalisalisa Bekend lid

    21 feb 2016
    703
    426
    63
    Vrouw
    Opvoeder
    Aalst, België
    de eerste was met 41wk, diegene die we verloren met 26wk.

    :)
     
  4. roever

    roever Niet meer actief

    Vliezen breken doen ze os als baarmoedermond verwerkt/verstreken is en enkele cm ontsluiting..
    Wat vaak wel het geval is als je al meerdere zwangerschappen/bevallingen hebt gehad.
    Wél gaat dit in overleg met ziekenhuis (om t thuis te mogen doen)
    Want mocht er alsnog geen weeen opgang komen binnen zoveel uit, moet je alsnog naar ziekenhuis om verder ingeleid te worden.

    vliezen breken betekend niet per definitie dat bevalling ook doorzet helaas...

    Bij m’n jongste pikte mijn lichaam het wel heel snel op maar liep toen al 42 weken rond..
    Nu met 41 weken , áls ze het morgen kunnen/willen doen, is t nog steeds de vraag of lichaam t weer überhaupt snel genoeg oppakt...
    En dat zal ook voor 40 weken gelden..

    het liefst wachten ze er zo lang mogelijk mee... maar als ik jou was zou ik het gewoon vragen/bespreken...
    Zeg dat je het liefst thuis bevallen wilt en wat daar de mogelijkheden voor zijn...
     
  5. Lisalisalisa

    Lisalisalisa Bekend lid

    21 feb 2016
    703
    426
    63
    Vrouw
    Opvoeder
    Aalst, België
    Hey,

    Ik wil niet kei lang in het ziekenhuis zijn maar de bevalling wordt sws wel ziekenhuis.
    Heb geen vroedvrouw aan huis ;)

    Sowieso is het idd afwachten :) bedankt !
     
  6. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.453
    4.881
    113
    Vrouw
    Wat heftig wat jullie hebben meegemaakt.

    Ik denk dat je genoeg redenen heb om de bevalling in te leiden. Zeker als je 2/3 cm ontsluiting heb is de mogelijkheid er om je vliezen te laten breken.
    Hier bij de jongste ook vliezen laten prikken, het voelde voor mij niet meer goed en ik had ruim 3cm ontsluiting. Ik wilde graag thuis bevallen. Moet wel zeggen dat ik al ruim 41 weken was.

    Maar nogmaals als jij je ongerust maakt en het niet meer vertrouwt, echt aan de bel trekken!!

    Heel veel succes als het zover is!
     
  7. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Dit lijkt me een meer dan prima indicatie om je in te leiden. Als je vk twijfelt zou ik op m'n strepen gaan staan!
     
  8. Mybrand2018

    Mybrand2018 Fanatiek lid

    22 apr 2018
    1.751
    883
    113
    Hier met 38+5 vliezen gebroken wel vanwege een te hoge bloeddruk maar ik was heel stellig ik wilde zeker 4/6 uur wachten voor ze eventuele opwekkers zouden geven en eigenlijk een uurtje erna bevallen zo snel ging het
     
  9. Mybrand2018

    Mybrand2018 Fanatiek lid

    22 apr 2018
    1.751
    883
    113
    Ben je inmiddels al bevallen hopelijk alles oké?
     

Deel Deze Pagina