Hey meiden, vrijdag wordt ik ingeleid. dit i.v.m te weinig vruchtwater. afgelopen tijd om de dag naar het ZH geweest en nu is eindelijk de kogel door de kerk. afgelopen vrijdag was mijn baarmoeder nog niet zacht, als dit aanstaande vrijdag nog niet zo is gaan ze met gel aan de gang. Mijn Gyn waarschuwde dat het een langdurig proces kan worden die zelfs grote kans heeft op een kunstverlossing. ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen hierover hoe lang duurde het en wat hebben ze allemaal gedaan.? hoe is de kleine uiteindelijk ter wereld gekomen?
Hai Angel eyes! Ik ben 2 keer ingeleid (met m´n dochter en jongste zoon) Ik zal je vertellen over de eerste keer. Met Kelsey liep ik 12 dagen overtijd toen ik werd ingeleid. 's ochtends gingen we naar het ziekenhuis en werd alles uitgelegd en kon ik vast gaan liggen aan de "buikbanden".(dit om het hartje van de baby in de gaten te houden en te meten of ik weeen zou krijgen) Om half 11 werd er gel ingebracht. (ik werd trouwens ook ingeleid vanwege te kort aan vruchtwater) En om 11:00 begonnen de weeen al. Het begon met wat buikkrampjes maar al snel werd het heviger. Dit heeft ongeveer 10 uur geduurd. Weeen elke 2 a 3 minuten en soms om het minuut. Heb ook bijna de gehele tijd onder de douche door gebracht in het zh. De weeen werden hierdoor wel krachtiger (pijnlijker) maar ik had langere pauzes ertussen. Al met al was het prima te doen. Vond de bevalling (weeen en al dus) van me 2 zoontjes erger (en pijnlijker). En dat terwijl ik er bij Damiën maar 4.5 uur overdeed en met Jayden 3 uurtjes. Maar goed, Na 10 uur weeen kreeg ik persweeen....en 12 minuten later was kelsey geboren Dit was op een zaterdag. Het kan idd erg lang duren als het via gel word gedaan. Gel zorgt ervoor dat je baarmoedermond week word...maar is nog geen garantie voor een bevalling. Er zijn vrouwen (waaronder ik dus) die er ook weeen van krijgen. Maar dit gebeurt dus niet altijd. Ik heb met mijn jongste (met 38 weken en 6 dagen vanwege BI) infuus gehad. Maar dat kwam omdat ik al een beetje ontsluiting had. Mijn baarmoedermond was er dus ook al klaar voor. Maar goed...het kan dus ook zo zijn dat het bij jou ook snel gaat en je er toch weeen van krijgt. Dat zou natuurlijk het beste zijn want dan kan je daarna zo snel mogelijk genieten van je wonder. Nou ben benieuwd...en ls je nog meer vragen hebt dan stel je ze maar Wel spannend hoor...wetende dat het iniedergeval niet lang meer duurt voordat je je kanjertje in je armen kan sluiten!
Hier van mij een korte samenvatting: 30 januari ging ik voor een inleiding naar het ziekenhuis. Moest er vroeg in de ochtend zijn en kreeg toen gel ingebracht en aan de monitor gelegd voor 1/2 uur.. Mijn baarmoedermond was al wel rijp en had zelfs al wat onsluiting. De rest vd dag gebeurde er op wat gerommel na nix en werd ik terug naar huis gestuurd 31 januari ging ik weer 's morgensvroeg voor de inleiding naar het ziekenhuis. Eerst 1/2 uur aan de monitor, toen inwendig onderzoek en toen werd besloten de vliezen te breken. Daarna moest ik naar de verloskamer lopen (jaja ) en daar kreeg ik ook meteen een infuus met weeënopwekkend middel. 1 1/2 uur nadat ik dat infuus kreeg was Kian er Het ging echt vreselijk snel en had een giga weeënstorm met akelige rug-en beenweeën er ook nog eens bij, maar al met al een goede bevalling vind ik zelf! Geen kunstverlossing. Heel veel succes vrijdag joh!
Ik heb ook 2 x inleiding gehad. Ik ben lang draagend en ze komen bij mij er dus zelf gewoon niet uit! De eerste werd om 8 gel in gebracht,.. en gebeurde niets.. om 12 een dubbel portie.. en toen vonden ze me er nog te relaxt uit zien.. maar om 16.00 zouden ze weer checken en toen vielen van de ene op andere minuut de weeen uit de lucht.. allemachtig. Ik vloog van "3cm en het wordt geen baby vandaag".. naar een "8..nee.. wacht.... 9cm ontsluiting grijp het team z.s.m. bij elkaar" binnen 40 minuten.. (dus die ene cm per minuut was bij mij niet weggelegd) Om 19.00 mocht ik mee persen bij 9 cm en klein randje..gebeurde bij mij nog heel weinig..om 20.00 vacuumpomp.. want het moest nu echt gebeuren anders werd het een keizersnee.. en toen bij de 7de x met de pomp (20.23) was mijn mannetje er gelukkig! (viel achteraf erg mee hoor.. sommige hebben er rare herinneringen aan.. maar viel me echt niet tegen)(en ik ben geen ziekenhusi held) Maar goed.. dus alleen op gel gedaan en dei dubbele portie was een klein beetje boel overbodig! De tweede keer weer ingeleid.. Dit keer met 18 dagen overtijd (dus ze lieten me langer klop[en. Dit keer was er wel iets verweekt.. maar niet ontzettend veel.. dus weer hulp. Deze keer rustiger aan beginnen en geen dubbele porties afgedwongen. Half 11 gel.. 11 uur al regelmatig weeen.. ik redde het gewoon rustig allemaal tot een uur of 17.00 waarftvan 2x gedouched.. en toen ging het allemaazl wat harder. OM 18.00 kreeg ik om de 3 weeen persweeen en dat was iets minder.. om 18.40 had ik nog steeds niet voldoende ontsaluting en de vliezen braken ook nog niet. We vroeger wanneer ze weer zouden komen om te checken omdat de persweeen niet te houden waren en dan kon je met de klok meekijken voor er weer iemand kwam.. 19.00 zouden ze terug komen.. om 18.45 kreeg ik zo'n persdrang dat ik mijn vliezen al mee perste.. dus er werd weer iemand gehaald.. om 18.50 gebroken.. 5 x persen en toen was.. in tegenstelling tot mijn mannetje.. mijn meisje er al.. zonder iets of wat. Ik ben dus iemand die het prima doet op alleen gel... Ik vond het de tweede keer ook minder erg omdat ik wist wat er ging gebeuren en vond het eigenlijk ook heeeeeel erg prettig in het ziekenhuis te bevallen. De volgende daar gewon weer! Heeeeel veel succes voor vrijdag.. slaap zoveel je kan!
Ik ben ingeleid wegens dreigende zwangerschapsvergiftiging. Alles was nog erg onrijp. Dag 1 vetertje met hormonen ingebracht gekregen 's morgens vroeg. 's Middags veel harde buiken en verwijderen van vetertje was erg gevoelig. Dag 2 inwendig onderzoek: nul ontsluiting Ik was toen erg teleurgesteld. Opnieuw vetertje gekregen (om half 7 's ochtends). Om 11 uur braken mijn vliezen. Binnen een half uur had ik hevige weeen. De een ging zo over in de ander. Na een uur of 2 heb ik pijnstilling gekregen. Vanaf dat moment een droombevalling: ontsluiting keurig gem. 1 cm per uur, 25 minuten persen, 1 knip en Jarissa was geboren. Kerngezond. Echt een mooie bevalling volgens de gyn. en de verpleegster. Ik kijk zelf ook met een fijn gevoel op mijn bevalling terug. Veel succes met jouw bevalling!
ik was bij de eerste ook ingeleid kreeg zowel gel als infuus voor de inleiding gezien ik al drie nachten weeen had en maar weinig ontsluiting en al op 42 weken zat. na een kwartier kreeg ik al heftige weeen (dit omdat het infuus te hoog stond) al met al heeft de bevalling van 8.30 uur tot 18.40 uur en toen mocht ik persen en om 18.55 was hij er. al met al viel het me wel mee afgezien van de infuus die veel te hoog stond hij moest in het begin op 4 en ze had hem al op 12 gezet dus ik moch direct zware weeen weg werken duurde een uurr eer ze erachter kwam. maar ja ach ziekenhuizen heb er geen hoge pet meer van op hahah meis succes vrijdag.
Ik was ook ingeleid. Ik zou ook met gel moeten worden behandeld omdat alles nog dicht zat. Toen ik die ochtend aankwam bleek ik die nacht 2 cm ontsluiting te hebben gekweekt. Dus gel hoefde niet. Mijn vliezen zijn toen gebroken en ieder half uur kreeg ik een hogere dosis wee-opwekkers. Ik heb bij 4 cm een ruggenprik gehad wat heerlijk was omdat ik in ene weeenstorm terecht was gekomen. Om 10 uur zijn mijn vliezen gebroken en om 19 uur is NIels geboren. Ik vond het heel erg meevallen. Wel was ik blij dat ik voordat ik aan de bevalling begon al een afspraak had gemaakt dat ik ene ruggeprik kreeg. Dus de dag voor de inleiding zijn we bij een anesthesist geweest om een papier te tekenen en uitleg te krijgen.
Ik moest mij om 700 melden in het ziekenhuis,toen gingen ze om 730 een inwendig onderzoek doen en ik had 1 cm ontsluiting en ze hebben gelijk gel ingebracht. om 11.30 had ik 3 cm ontsluiting en hebben ze de vliezen doorgeprikt en om 12.10 had ik volledige ontsluiting en om 12.50 was Youri geboren,bij mij is het infuus niet nodig geweest ik had alleen aan de gel genoeg,het is wel heel heftig geweest. Ik wens je succes Vrijdag
thnxs meiden, ik laat jullie weten hoe het is gegaan. Stiekem hoop ik ook al dat mijn baarmoedermond al wat aan het rijpen is....
Ik ben ook ingeleid wegens zwangerschapsvergiftiging. Mijn baarmoedermond was al helemaal verweekt en had al een cm ontsluiting. Ik kon dus direct aan het infuus. Om 7:45 begonnen en om 12:34 is Lynn geboren. De vliezen werden gelijk gebroken en de bevalling begon rustig. Na een paar uurtjes kwam ik in een weeënstorm terecht ik had toen 4 cm ontsluiting en heb ik pijnstilling gehad (pethidine) . 20 minuten later had ik volledige ontsluiting en na halfuurtje persen kwam Lynn eruit. Ook geen kunstverlossing dus. Wel ingescheurd. Ik vond de bevalling errug heftig! succes!
Hier ook, infuus.... Al heel snel een weeënstorm, was een ramp overigens ( maar er is veel verandert in 11 jaar), Maar de kleine was er wel in 7 uur....