Lees veel verhalen over een spoedkeizersnee... pfff heftig zeg! Moet er persoonlijk niet aan denken want ben best gesteld op me buik maar als het niet anders kan, kan het niet anders natuurlijk. Inleiden kan dus ook vaak niet eindigen zoals gepland helaas
Ook pittig zeg. Gelukkig is heb bij jou goed gegaan. Het is zo schrikken dan. Mijn zoontje moest ook snel geboren worden maar gelukkig kreeg ik nog een paar weeën de tijd. Wel hebbenze 5 x aan hem getrokken en zelfs een x losgeschoten. Hij had ook echt een dekseltje "open gedaan" zeg maar. Heel zielig en best eng. Jeetje nu ik het zo schrijf schieten de tranen in mijn ogen en het is al 17 maanden geleden..... Hij heeft 8 dagen op de nicu gelegen onder de morfine omdat ie oa zo'n hoofdpijn zou hebben..
Hier ook ingeleid bij de tweede. had al 3 cm ontsluiting. Dus braken ze gelijk mijn vliezen om 8:20. Om 10:40 is ons meisje geboren. Vond t erg goed te doen. baby deed t gelijk goed. Werd ingeleid omdat ze erg klein zou zijn. Ze woog maar liefst 3440 gr dus was helemaal niet licht
Ik ben bij m'n dochter ingeleid met 39,3 weken dmv een pilletje. Moest mij om 8.00 melden en eerst een half uur aan de ctg gelegen dus om half 9 kreeg ik een pilletje ingebracht had toen nog net geen cm ontsluiting. om 11.00 begon het te rommelen en hadden ze besloten rond de lunch geen pilletje te geven om te kijken wat het zou doen. Na het eten 's avonds rond een uur of 18.30 kreeg ik alsnog een 2e pilletje en werd ik gestript (had toen 2cm) om 19.00 braken m'n vliezen ik kreeg helaas daarna een storm van rugweeën en boekte maar geen progressie om 22.00 had ik nog maar 3,5cm en om half 11 kreeg ik pethidine met een roesje?? ik heb elke keer tussen de weeën door geslapen en werd om half 1 's nachts wakker van persdrang, had toen inderdaad 10cm en na een half uur persen is onze dochter geboren met 2980gr en 48cm. Het vervelendste van alles vond dat ik eigenlijk continu aan de CTG lag, en dat ik dus geen fijne positie kon vinden om de weeën op te vangen. Sorry van mijn 'nare' ervaring E. was trouwens wel helemaal gezond en wel. Ik werd ingeleid ivm lichamelijke en mentale klachten maar ik denk dat zij nog wel een week of langer had kunnen blijven zitten als het aan haar zou liggen haha Je leest van inleiden zoveel verschillende verhalen, dus hopelijk valt jou inleiding positief uit!
Bij mijn eerste is de pomp 2x losgeschoten, toen ze de tangen pakte. Haar hartslag ging achteruit en ze was sterrenkijker dus zat vast. Ze was al te ver om nog met keizersnee gehaald te worden. Wat een afgang! Voelde me echt een koe die geslacht werd met 2 zusters boven op me pens douwen. Geknipt en na de tangen probeerde ze het met een andere pomp, bleek de andere stuk te zijn, en toen kwam ze te wereld. Ze hebben een half uur aan me lopen trekken, douwen, knippen en vroeten... Bij mijn 2de meisje kreeg ik persdrang 3,5 uur na het eerste pilletje maar mijn vliezen waren nog niet gebroken. Dit durfde ze ook niet omdat ze natuurlijk overleden was. De druk van de vliezen zorgde ervoor dat ik die enorme persdrang kreeg en ze was bang als ze die zou breken dat de druk weg zou vallen en ze halverwege vast zou komen te zitten en ze dus 'beschadigd' zou raken Al met al heb ik de boel bij elkaar geschreeuwd omdat ik door me eigen vliezen heen moest en het idee kreeg dat mijn hele orgaanstelsel mee naar buiten kwam. Dat ik ze eenmaal brak met me persen vloog ze als een torpedotje eruit. Gelukkig heel en dat was een enorme opluchting... Hier dus ook 2 drama bevallingen... 3x is scheepsrecht zeggen ze
Ik ben met 41,5 ingeleid. Moest me smorgens om 0800 melden in het ziekenhuis. Werd een balonnetje ingebracht. sMiddags rond 1600 kreeg ik lichte buikpijn. Om 2400 precies, schrok wakker, begonnen de echte weeën. Om 1713 is toen mij zoontje geboren. Al met al dus echt wel lang over gedaan. Heb een ruggenprik ook gekregen, tot 2x weeën opwekkers. Hij woon 3750 gram en 52 cm lang
Ik ben met 40 weken ingeleid, nou ja met 39.6 hebben ze in de avond een ballon geplaatst, ik had nog helemaal geen ontsluiting.. De volgende ochtend gekeken en ja hoor, 3.5 cm! Toen hebben ze de vliezen gebroken om 08.30 en aan de wee-opwekkers en om 16.44 was ze er! Ik vond het heel goed te doen.. Ik heb het zonder pijnbestrijding gedaan en doordat ik een draadloos ctg ding had kon ik rondlopen en ik mocht onder de douche! Geprobeerd, maar onder de douche kon ik de weeën niet opvangen haha dus gauw weer terug naar bed gegaan..
Ik ben twee leer ingeleid. Rede inleiding extreme hoofdpijn. Eerste bevalling met 37.3 opgenomen en is er gel ingebracht om de boel rijp te maken. Dit had goed zijn werk gedaan en kon dus de volgende ochtend mijn vliezen gebroken worden en de weeën opwekkers aan. Dit gebeurde om half 9. Om half 5 in de middag had ik pas 4 a 5 cm. Toen ook pijnbestrijding gevraagd en zou klaar gemaakt worden. Om half 6 kwam ze terug en had ik volledige ontsluiting. Heel pittig uur geweest dus. Mocht beginnen met ook persen en 1 uur en 10 min later en een knip rijker is onze zoon geboren. Ik kijk erg goed terug op de bevalling. Totaal 10.5 uur Tweede bevalling opgenomen met 38 weken vanwege 3 weken minder leven voelen. Ook nu weer gel ingebracht en vrijwel kreeg ik daar meteen harde buiken van. 5 per 10 min. Helaas viel het stil na 2 uurtjes. Redelijk geslapen met af en toe een harde buik. In de ochtend had ik 2cm ontsluiting en hebben ze me vliezen gebroken en de weeën opwekkers aangezet. Om half 12 4 cm. Om half 1 6 cm en ook al persdrang. Geen pijnmedicatie gevraagd omdat ik voelde dat het weer snel zou gaan. Om half 2 volledige ontsluiting en om 13.45 is onze dochter geboren. 1 klein scheurtje. Verder niets. Was echt wel pittig vanaf half 12 maar was echt een droom bevalling. Totaal 5 uur en 15 min. Hier twee positieve verhalen eigenlijk.
2 keer spontaan gebroken vliezen, maar wel ingeleid met wee opwekkers 1 keer ingeleid dmv vliezen breken en wee opwekkers 1 keer spontaan bevallen zonder inleiding De eerste drie met wee opwekkers zijn echt heel goed bevallen De vierde deed ongelofelijk veel pijn, enorme weeen storm, veel Spugen en de bevalling duurde ontzettend lang ( 27 uur flinke weeen waarvan 7 uur op de 6 cm blijven hangen met weeenstorm )
Hier ook ingeleid ivm vergiftiging. Op vrijdag 3x een pilletje ingebracht gekregen en die nacht om 3:00 braken mijn vliezen spontaan. Ik zat toen op 2cm. Vervolgens kreeg ik 12u lang elke minuut een beenwee en zat daarna nog steeds op 2 cm... Ik was toen best moe kan je begrijpen ik moest wel aan de weeënopwekkers. Toch maar voor pijnstilling gekozen ivm de energie die ik nog overhad voor de overige cm's... Eerst remifentanil gekregen maar dat hielp niks. Uurtje later de ruggenprik en binnen een half uur zat ik op 10 cm. Wat ontspanning wel niet met me doet Toen nog 1,5u persen en hij was er (apgarscore 1 helaas maar gelukkig uiteindelijk goed gekomen). Ik hoop dat je een fijne(re ) inleiding mag hebben!
Hier ook ingeleid in de ochtend 09.00 braken ze mijn vliezen want ik had al 4 cm ontsluiting maar de weeën kwamen niet op gang toen aan de opwekkers gezet dit ging te hard bleken mijn vliezen niet goed te zijn gebroken ... schijnt uit 2 delen te bestaan ... 4 uur lang in een weeën storm gezeten en om 2200 is mijn zoontje geboren ... wel navelstreng om zn nek en zat klem helaas met 37 weken geboren ivm cholestase, vermoeden van zwangerschapsvergifteging, hoge bloeddruk en verwachting hoog geboorte gewicht.. Fijne begeleiding in het ziekenhuis kijk er positief op terug en door het snelle handelen in het ziekenhuis heeft mijn zoontje er niets aan over gehouden gelukkig
Ben van mijn 2de ingeleid met precies 37 weken. Ik moest om 6.00 bellen om te kijken hoe druk het was..dat was het dus mocht om 8.00 weer bellen en toen werd er gemeld dat ik voor 9.00 terug gebeld zou worden met het tijdstip. Om 10.00 is mijn vriend zelf gaan bellen en mochten we komen ( van de spanning zeker 100 rondjes om de tafel gelopen in de 4 uur hahaha). Om 10.20 was ik in het ziekenhuis en werd ik naar mijn kamer gebracht en een uur aan de ctg liggen ondertussen werd er gevoeld of ik al iets van ontsluiting had maar zat potdicht. Infuuslijn werd aangesloten voor later op de dag de weeenopwekkers te kunnen aansluiten. Na de lunch werden er tabletten ingebracht en weer aan de ctg gelegen dit was om 13.15. Uurtje ctg om te kijken hoe de beeb reageerde dit bleek prima en ik mocht aan de wandel in het zh. Moest zeker om 16.00 weer op mijn kamer wezen. Beneden kreeg ik na een tijdje wat krampjes dus om 15.30 was ik weer boven en exact 16.00 kwam de gyn kijken hoe het ervoor stond. Ik had 4 cm en ze brak mijn vliezen. Helaas kwamen de weeen niet krachtig genoeg en om 18.00 zat ik op een krappe 6cm en werd het infuus aangesloten op de weeenopwekkerspul dit omdat dochterlief aangaf het niet meer zo grappig te vinden allemaal. 19.35 lag mijn meisje op mijn buik
Met 39+4 ingeleid vanwege minder leven. Ik had al 1 cm ontsluiting en was half verstreken. Ik moest me op vrijdagavond om 20.00 melden. Even uitleg gehad, ctg en daarna gingen ze de ballon plaatsen. Na de ballon nog ctg gehad en ik kreeg slaapmiddel om de nacht door te kunnen komen. Ik had vanaf woensdagavond een nachtrust van 3 tot max 5 uur gehad en was dus op. Zaterdagochtend werd ik om 6.30 wakker, mocht gaan douchen en toen kwam ml mij weer verder bijstaan. De ballon viel er toen uit en ik zat op 3 cm. De vliezen werden gebroken en er werd 1 uur gewacht op de weeën, maar die kwamen er niet. Dus infuus aan met de opwekkers. Ergens, geen idee van het tijdstip, werd het mij te veel en heb ik om pijnstiller gevraagd. Ik kreeg pethidine in mijn bil. De scherpe randjes werden dragelijker. De ontsluiting schoot niet op, was na een aantal uur nog steeds op 3 cm. Toen moest ik proberen te plassen tussen de weeën door, ik kan je zeggen ik voelde niet dat mijn blaas vol was uiteindelijk geplast, weeën werden weer pijnlijker en toen zei de verpleegkundige of het niet, vanwege de vermoeidheid, beter was om de ruggenprik te overwegen. Ik wilde dat wel, dus ze gingen kijken hoe ver de ontsluiting was... was dus in nog geen uur van 3 naar 8 cm gegaan. Ruggenprik ging niet meer, dus nog 1 keer pethidine gekregen (verpleegkundige had beloofd de pijn dragelijker te maken en die belofte kwam ze na) Ml is mijn avondeten gaan eten, kwam terug en toen had ik persdrang. De vk in opleiding zei dat ik wel mee mocht duwen..... en toen begonnen de toeters en bellen te rinkelen.... Ze zag al de haartjes van de baby haha. Ze is de gang op gerend, de vk en verpleegkundige gaan halen... 7 minuten later lag onze zoon al op mijn borst, het was toen 19.32 We mochten nog 1 nacht blijven zodat de kraamhulp niet meer midden in de nacht hoefde te komen. Zondagochtend hebben ze ons rond 8.00 gewekt en na het ontbijt mochten we naar huis
Bij de 2e ingeleid met 41.4 met gel. 5 minuten later begonnen de weeën meteen flink. Binnen 3uur was onze zoon geboren. Het was een hele heftige bevalling!