Nou ben ik toch benieuwd wat jullie vinden... ik heb hier franse brie van de aldi. Er staat geen au lait cru op.. wat denken jullie kan ik dit gewoon eten of toch beter van niet... want heb er zon zin in maar kan op internet ook niet veel duidelijkheid vinden.groetjes
In Nederland moet het erop staan als het van rauwmelkse kaas is. Daarnaast is rauwmelkse kaas niet makkelijk te verkrijgen. Dus geniet er maar van!
deze mag gewoon hoor! brie met rauwe melk is vaak benoemd als boerenbrie of brie rustique. en inderdaad dan staat er au lait cru op. eet smakelijk!
Het is verplicht dat er dan au lait au cru op staat. Als het er niet op staat is het gepasteuriseerd en kun je het gewoon eten (is sowieso redelijk zeldzaam om niet gepasteuriseerde brie in NL te vinden ben ik achter)
valt wel mee hoor, in een super waar ze goede kaas afdeling hebben hebben ze het wel, wij hebben het bij c1000 en bij appie kan ik het ook kopen. let op camembert is vaak ook met rauwe melk.
En die is zooooo lekker.....kan niet wachten tot ons jochie er is, dan kunnen we weer lekker aan de Brie de Meaux en Filet Americain.... Maar deze kun je inderdaad gewoon eten!