Ja hoor, de onzekerheid slaat toe! Ik had eigenlijk een Nipt aangevraagd, maar omdat erbij mijzelf ook enkele chromosomen trisomie 21 zijn gevonden, schijnt deze niet meer betrouwbaar te zijn! Nu heb ik volgende week woensdag een vlokkentest staan, maar nu wordt ik er toch onzeker over. Wat als het toch gezond is en ik een miskraam krijg, door de test? Of als er een vals positieve uitslag uitkomt? Ik heb 2x eerder de vlokkentest gedaan, maar dat was na de uitslag van de Nipt. Zijn er meer meiden met ervaringen hierin of met tips?
Pff moeilijke beslissing gezien je ervaringen in het verleden. Ik heb geen ervaring of tips maar wil je wel heel veel sterkte en geluk toewensen!
Ik zou wel gaan voor een vlokkrntest. De kans op een mk is heel klein kleiner dan 1%.. Heb bij een punctie nog nooit gehoord van een valse uitslag..
Heb zelf een NIPT gedaan. Als het je het echt zeker zou willen weten dan voor de vlokkentest gaan. Echt minimale kans op een miskraam. Toen er bij mee geen trisomie werd hebben ze uiteindelijk nog een array onderzoek gedaan dit is een zeer uitgebreid chromosoon onderzoek.
Als ik het goed begrijp was er geen terugplaatsing via pgd? En is het een spontane zwangerschap. Ts ik vind het een flink dilemma. Geen idee wat je moet doen. De kans op een mk is klein maar wel een verdrietige complicatie als het gebeurt. Wanneer kunnen ze via echo zien of er mogelijk down aanwezig is?
Bij ons advieseerden ze om na pgd geen vlokkentest maar meerdere echo's en eventueel een punctie met 16 weken. Dat schijnt toch minder kans op miskramen te geven dan een vlokkentest. Bij een spontane zwangerschap adviseren ze wel een vlokkentest
Ik zou wachten op een VWP...waarom? Verder in je zwangerschap is de ons op miskraam kleiner. De reden waarom NIPT onbetrouwbaar is omdat jou cellen er ook bij zitten daarvoor geld hetzelfde bij de vlokkentest. Dus in jou geval is alleen een VWP 100% betrouwbaar... Heel veel sterkte...heb veel respect voor je!
Wat ik zeg klopt volgens mij niet...maar toch zou ik wachten op VWP...alleen dat is 100% betrouwbaar en dan ben je verder met minder kans op miskraam