Ik heb de laatste groei echo gehad (36+1 en baby al 3889gr) Met 38 weken wordt ik ingeleid. Ik had gister al 3cm ontsluiting maar mijn baarmoedermond was nog gewoon normaal, nog niet verweekt/verstreken. Als dit op de dag van inleiden nog zo is krijg ik eerst een tabletje ingebracht om de baarmoedermond te verweken, als er niks gebeurd na 4u nog een, en dan eventueel weer na 4u nog een. Als er dan niks gebeurd naar huis in afwachting van weeen, en anders de volgende ochtend weer terug. Dan zou het voldoende moeten zijn om mijn vliezen te breken en het infuus aan te sluiten. Ik ben benieuwd naar ervaringen van mama's die zijn ingeleid met tabletjes, hoeveel had je er nodig? Na hoelang gebeurde er iets? En is de kans groot dat tegen die tijd de baarmoedermond wel rijp genoeg is voor direct vliezen breken en infuus?
Hoi, ik ben vorige zwangerschap met 36.6 weken ingeleid door middel van tabletjes. Ik had nog geen cm' s of verweking op dat moment. Ik kreeg ze precies zoals jij omschrijft, elke 4 uur. Die dag dus 3x tabletjes gekregen (8u, 12u en 16u) en er was nog niks gebeurd. Die nacht braken om 3:15 mijn vliezen, dus het had gewerkt! Ik zit trouwens in dezelfde situatie als jij nu, ik ben vandaag ook precies 36.3 weken zwanger en zal met 38 weken worden ingeleid!
Bij mij heeft 1 tabletje geholpen. (Had een vliesscheur en werd ingeleid ivm langdurig gebroken vliezen maar geen weeen). Ik had op het moment van inleiden 0,0 ontsluiting en na het eerste tabletje 3cm, wat genoeg was om aan de wee-opwekkers te gaan.
Ik ben ingeleid met 37+3. Ik had 1 tabletje nodig om op 3 cm te komen en mijn bmm was genoeg verweekt om de vliezen te breken. Ging best snel dus! Succes!!
Bij de eerste ingeleid bij 41.1 zonder ontsluiting. Om 9u 1e tablet, om 13u 2e tablet daar kreeg ik wat harde buiken van. Volgende ochtend om 6.30 weeen, om 9u 3cm en vliezen gebroken, oxytocine infuus en om 17.45 bevallen. Bij de tweede ingeleid bij 41.5, baby niet ingedaald, ontsluiting niet te voelen. Om 11u 1 tablet, om 15u 1cm en baby ingedaald, kreeg vervolgens lichte weeen, om 18u 4cm + vliezen gebroken en om 00.15 bevallen.
Ja die 3cm heb ik al, alleen als de baarmoedermond niet week is doen ze ook geen vliezen breken vertelde ze gister. Dus dan moet ik toch eerst die tabletjes. Waar ik tegenop zie is dat als het niet werkt ik thuis moet afwachten en ik bang ben dat het dan zo snel gaat dat ik alsnog het ziekenhuis niet red...
Bedankt voor je verhaal De kleine hier is ook nog niet ingedaald Maar dat zijn de eerste twee ook pas tijdens de bevallingen Werd jou baarmoedermond dus wel meteen week van die eerste tablet? Want ik heb nu al 3cm maar toch zullen ze niet meteen vliezen breken omdat het eerst week moet zijn zei ze gyn gister?!
Daar hoop ik ook op! Waarom ben jij met 37+3 ingeleid? Hier willen ze het echt niet voor de 38w doen Dus de baby van (geschat) 3886 moet nog twee weken door groeien Zie ik toch ook best tegenop Woensdag moet ik nog een keer terug, ga dan toch nog een keer vragen of het anders niet vrijdag 16e mag ipv maandag 19e pas. Dan is de kraamweek ook voorbij met kerst!
Ik ben met 37 weken ingeleid ivm ineens hoge bloeddruk dmv tabletjes. Kreeg ze precies zoals jij beschrijft alleen ik moest wel in het ziekenhuis blijven. Na 2 dagen (dus 6 tabletjes) braken begin van de avond m'n vliezen ineens en kwam de bevalling zonder infuus op gang. Succes met de laatste loodjes!
Hier ging het als een trein die tabletjes! Met 41 wkn ingeleid, had 2-3 cm, niet verweekt. Ze zeiden dat met gelijk vliezen breken er kans was dat het niet op gang zou komen en kon eindigen in ks. Dus tabletjes, ik kreeg ze oraal. 1e merkte ik nog niks van, 2e begon wat te doen. Toen het tijd was voor de 3e, 16.00 uur denk ik, was er al aardig activiteit op de CTG, nog niet echt vervelend, maar 3e gift dus niet gehad, even afgewacht. Weeën werden langzaam aan wat vervelender, bmm was verweekt, denk dat ik tegen 17.30 naar verloskamer mocht. 18.10 vliezen geprikt met 5-6 cm, 18.30 persdrang, 18.40 zoon geboren. Geen weeënopwekkers nodig gehad
Zwangerschapsvergiftiging bij de oudste en dit keer 'alleen' een te hoge bloeddruk. Vandaar al zo vroeg! Dan moet de baby voor 39 weken geboren worden is de huidige richtlijn. Mijn zoontje was toen 2960 gram. Deze wordt nu al op 6 pond geschat, dus die zal wel zwaarder zijn vermoed ik. Ik hoop dat mijn lichaam het met de pilletjes zelf meteen goed oppakt!
Dat zou lekker zijn.. beetje mijn situatie dus ook 3cm en niet verweekt. Door de verschillende reacties heb ik goede hoop dat de baby vast geboren zal worden op de dag van inleiden.. Maar nog beter zou zijn dat m'n bmm voor die tijd vanzelf al verweekt is