Inleiden wat verwachten?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Corina1985, 18 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Hey meiden die ingeleid gaan worden ;)

Ik zal er zo blank mogenlijk ingaan en niet verwachten dat het zo gebeurd is.

ik kan heel me verhaal wel neer gaan zetten maar dan worden jullie dadelijk helemaal heel bang ;)

2. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Ik zeg maar zo elke kraam heeft zijn andere naam.
    dus zou jou ervaring ook graag willen horen.

En ja laat gewoon alles op mij af komen, meer kan ik toch niet doen.

3. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Ik ben ingeleid met 37.5 weken, ik had een te hoge onderdruk (117) die wilde na 5 weken complete rust niet zakken, na 5 weken vond de Gyn. het toch echt te erg worden en hij zei nu zijn we er klaar mee we gaan je inleiden.....

Ik dacht echt Yes eindelijk!

Maar ik kwam van de koude kermis thuis vreselijk ;)

Dag 1: Gel ingebracht, voelen geen ontsluiting, voelen geen ontsluiting toen werd het avond me vriend werd rond 2200 naar huis gestuurd en daar zit je dan klaar wakker in het ziekenhuis....

Dag 2: Onee weer voelen (begon al pijn te doen) geen ontsluiting weer Gel ingebracht.... rug weeen (niet meetbaar) voelen, 1 CM yesss.... en maar rug weeen houden en maar zeggen dat ze niets zien op dat apparaat...weet je het zeker mevrouw NEEE IK VERZIN HET!!! Iedereen bellen enn enn al geboren NEEHHEEEE op een gegeven moment me tel. niet meer opgenomen werd half gek van alle belletjes, we bellen wel als hij er is!! weer voelen (dat doe nu rete zeer pffff steek die vingers lekker in je eigen gat) nou mevrouw je zit al op 1,5 cm.. Joepieeeee....ondertussen alleen maar die rug die rug die rug weet niet meer hoe ik moet liggen ik maar hangen in de beugel boven me.... ik bellen vragen of ik wat kan krijgen om de nacht door te komen.... gezien me astma mocht ik geen pijnstillers alleen maar een slaappil daar kan je echt lekker op slapen mevrouw... en een pijn in me rug auu me rug ;) 2200 me vriend word weer naar huis gestuurd....wat echt heel gemeen is als je zo pijn hebt wil je tenminste 1 iemand om de pijn de delen... dus janken omdat ie weg moet, ik dacht neem nu die pil in nou 4 uur later was ik klaarwakker. Heel de nacht Serious request gekeken......en een kruik vragen en zelf nog vullen....

7 uur Yes het is ochtend!!! bloeddruk meten ctg enz enz... me vriend komt weer. 9 uur komt de dokter om weer te voelen...nou mevrouw u schiet al op 2 cm...bummer!! nog 1 cm te gaan Gel inbrengen, ojah had ik al verteld dat ik alleen rugweeen had ;).... 1200 voelen jah mevrouw u bent op de 3 cm we gaan nu naar de verloskamer......rolstoel staat klaar....... eenmaal daar aangekomen werd me water gebroken, infuus met weeenopwekkers hoppa nu gaat het beginnen!!! en daar lig je dan op een tafel met een natte kont van het vruchtwater.... schoon matje, nog een schoon matje....au me rug aaauuu!! me rug aaaaaauuuwwwwwwww me rug... zuster geroepen..... ik zie nog geen weeen op de meter mevrouw.... JAAHHH maar ze zitten in me rugggg!! Okee als het niet meer gaat kunt u op het knopje drukken...en toen was ze weer weg.....

5 min. later druk op het knopje schat ik red het niet meer.... zuster komt en ik zeg.... IK WIL NUUUU EEN RUGEPRIK!!! okee mevrouw gaan we regelen... 5 min later zat ik beneden bij de anesthesist.... mevrouw ik ga u prikken tijdens een wee...okee wee kwam prik kwam en toen kwam de hemel!!! :) geen pijn meer wat een rust....

4 uur later merk ik dat ik moet poepen....schat ik moet poepen.... ohh volgens mij is dat niet goed ik ga even bellen.... zuster komt....meten u heeft nu 10 cm....we gaan persen!!!!!!!!

Rugeprik uit.....toen ging ik me rug weer voelen maar nu ook me buik en me muts....okee diep ademenen en persenn.....perse bij het leven maar er zat iets in de weg.... (door het slechte eten in het ziekenhuis had ik sinds ik in het ziekenhuis lag niet gepoept) de vk hielp me met dat probleem en drukte me darmen leeg (iew vies praatje) toen mocht ik weer lekker persen (dat is dan echt lekker) en toen was hij er binnen 19 min....!! klein mini kindje 2715 super gezond en hij heet Timo

Zo wat een zeik verhaal zeg ;)

4. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.614
    0
    0
    bij beide kids weeen opwekkers gehad, viel wat stil en water gebroken had wel bij beide goeie opening, nu ben ik overtijd en als het niet spontaan begint wordt ik vrijdag ingeleid ik weet alleen niet hoe hoor ik donderdag.

5. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    @ cynnie, wat een belevenis zeg, moest eerlijk gezegd wel ff lachen gewoon hoe je het verteld haha "schat ik moet poepen "
    phoe een onderdruk van 117 :O gelukkig is je zoontje gezond en wel ter wereld gekomen.

6. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Hihi smakkelijk zonder enig schaamte beschreven ;)

Jah die onderdruk was echt te erg maar hij heeft ook gelijk een 10 gescoort net na de geboorte (hoe heet die test ook alweer)

7. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Ach ja, zeg maar zo, ik zal er ook wel van alles uitkramen zonder schaamte zon typje ben ik ook wel haha... Maar geen idee hoe die test heet hihi ik kom net om het hoekje kijken ;)

met een te hoge onderdruk ben ik ook bekend, hij schommelt nu met flinke meds tussen de 86 en de 95. Toen ik nog niet aan de meds was, werd hij een keer gemeten ook boven de 100 en toen moest ik blijven, wou ik dus niet...... en ze hebben me laten gaan omdat mijn urine goed was. Was ook enorm zenuwachtig omdat ik die middag voor mijn rij examen moest.

8. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Ik heb eerst ook een week in het zh gelegen maar toch gevraagd of ik naar huis kon wat word je daar moedeloos van zeg.....toen nog 5 weken met bedrust thuis gezeten :) wanneer word je nou ingeleid?

9. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    heb vrijdag controle vk, en volgende week woensdag controle gyn, hij zei als ik dan nog niet bevallen was werd ik een handje geholpen, dus echte data weet ik nog niet. Al hoop ik wel dat beeb zich natuurlijk meldt. maar ja afwachten :D

10. brin

brin Actief lid

14 apr 2011
    327
    0
    0
    met 38 weken ingeleid.

11 uur aan het infuus met opwekkers. deze kwam ze ieder half uur verhogen.

ong 14.30 begon ik het echt als weeen te voelen daarvoor was het meer een beetje krampen

vanaf ong 15.30 pijnlijke rugweeen die snel overgingen in een redelijke weeenstorm

vanaf 17.00 persdrang

17.15 mocht ik persen en met de 4e pers was ze er om 17.18 al

mocht ik ook een tweede krijgen zou ik graag weer ingeleid worden... vond het erg relaxed en veel sneller gaan dan verwacht en de weeenstorm had ik wel maar niet heel erg lang... voelde me ook prima na de bevalling en gelukkig heerlijk zelf kunnen douchen. (ze kwam wel even kijken of het goed ging omdat ik "lang" bezig was)

11. Rens

Rens Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.079
    0
    36
    Limburg
    Nou, hier mijn verhaal (in het kort dan hahaha ;))

13-02 controle gyn, doorgestuurd verloskamers, 2 cm ontsluiting. 17-02 zal ik ingeleid worden
    17-02 om 07.45 uur gemeld, daar aangekomen 4 cm ontsluiting (heb er zelf niks van gemerkt). Er kwam een bevalling tussendoor dus tussendoor zonder iets te merken aan de CTG gehangen. Om 10.45 uur kwamen ze terug, 5 cm ontsluiting. Toen op mijn buik gedrukt omdat het kindje nog niet vast lag, om hem naar onderen te duwen. In de tussentijd mijn vliezen gebroken (en dát was me toch een zwembad kan ik je zeggen, ze hadden dat nog nooit meegemaakt, zoveel vruchtwater). Om 13.30 8 cm ontsluiting en 3 weeën per 10 minuten (dat moet je hebben om te mogen persen). Had ondertussen al lichte persdrang. Om 14.05 volledige ontsluiting en mocht ik ook niet meer op het pompje drukken (ik had zo'n soort morfine pompje omdat ik de weeën niet meer op kon vangen, moet zeggen: GEWELDIG SPUL! Je voelt alles nog wel, maar het scherpe is er vanaf). Om 14.20 is onze kleine man geboren.

Al met al, een snelle bevalling voor een eerste, maar er was natuurlijk al het enige voorwerk verricht zonder dat ik er iets van gemerkt had. Achteraf vond ik het te snel gaan, mijn lichaam heeft amper kunnen wennen aan alles. Aan de andere kant; ben blij dat het geen bevalling is geweest van 20 uur.

Maak je niet te druk, laat het op je afkomen, het komt zoals het komt. Bij de een duurt het 10 uur, de ander 2... Dat kunnen ze toch nooit van te voren zeggen. Zorg dat er iemand bij je is die je kan steunen (ook al merk je daar op het moment zelf weinig van). Alles komt helemaal goed

12. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Hoi dames, was het topic kwijt. Afgelopen woensdag op controle geweest, en de gyno heeft besloten toch in te gaan leiden, bloeddruk is hoog en maak me er druk om en zie het niet zitten dat ik nog 2 weken rond loop.

Dinsdag is mijn uitgerekende datum en dan wordt ik ook ingeleid.
    Het mooiste is dat manlief 7 maart jarig is dus wie weet schenk ik hem wel een kadootje.
    Gyno vertelde dat ik pilletjes krijg die ik oraal moet innemen, ben benieuwd hoelang alles gaat duren want het rommelt al paar weken.

Iedereen bedankt voor hun ervaringen en verhalen! thnxx;)

13. Anno niem

Anno niem VIP lid

28 okt 2007
    34.502
    3
    0
    Heel veel succes morgen!

14. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Ik wil je even veel sterkte wensen voor morgen!! zet em op!! :)

15. Foxy74

Foxy74 Niet meer actief

Succes morgen. Mijn inleiding inmiddels achter de rug en een prachtzoon. Laat inderdaad alles op je afkomen en Go with the flow succes

Deel Deze Pagina