Inleiden zonder infuus- ervaringen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door GewoonGezellie, 21 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamav4

mamav4 Niet meer actief

Klopt idd wat je zegt over dat infuus. Als je inleidbaar bent (dus 2/3 cm ontsluiting) krijg je gelijk het infuus en dan is er nog geen wee te bekennen.
    Ik heb geen infuus trauma, maar bij mij is hij bijna niet te prikken. Ik zeg dit ook altijd tegen de verpleegkundige, want ik vind het zo zielig als ze zo staan te tobben.
    Bij mijn laatste bevalling hebben 4 het geprobeerd en heeft de man die mijn ruggenprik kwam zetten het eindelijk voor elkaar gekregen. Hij sloeg alleen zo hard op m'n arm dat de tranen in m'n ogen sprongen. De hele kraamtijd had ik een enorme blauwe plek...

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.555
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik ben bij de jongste ingeleid met Cytotec tabletjes, die ik gewoon oraal moest innemen (ben in Duitsland ingeleid trouwens) ze zijn daar nogal van "laat de natuur zn werk verder maar doen"... dus liever geen infusen etc.
    Bij mij was er een vingertopje "ruimte" qua verweking van de baarmoedermond en mn baarmoederhals was voor de helft verstreken. Ik ben op maandagochtend begonnen met 25 mg, na 4 uur 50 mg en na 8 uur nog eens 100 mg. Deed dat niets moest ik de volgende ochtend weer beginnen met 100 mg.
    Ik had zelf niet echt het idee dat die tabletjes heel veel hebben gedaan, maar snachts zetten mn weeën goed door en ben in 7 a 8 uur bevallen van een gezonde dochter.

Deel Deze Pagina