Wie kan me helpen????

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door 3ebaby, 17 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 3ebaby

3ebaby Actief lid

11 apr 2012
    407
    0
    0
    limburg
    Ik wordt net gebeld door de verloskundige!
    Vorige week een extra bloed onderzoek gehad omdat ik zo moe ben en blijf.....
    Ik blijk een tekort aan foliumzuur te hebben en maak me nu ineens best veel zorgen..
    Ik ben nu ruim 30 weken zwanger!
    Ik ben nu beetje bang dat het slecht voor me kindje is:(
    Heeft iemand ervaring met te kort van foliumzuur en kan mij een beetje gerust stellen?

liefs jolanda

2. Didi5

Didi5 Actief lid

17 nov 2012
    297
    44
    28
    Rotterdam
    Ik heb er geen ervaring mee, maar ik wil je toch succes wensen!
    Hopelijk is er iemand hier die je verder kan helpen! Liefs

3. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Foliumzuur is alleen de eerste 3 maanden echt noodzakelijk, vooral om de kans op een neutraalbuisdeffect te verkleinen.
    Je hebt de 20 weken echo al gehad en daar is neem ik aan geen open ruggetje/lipje etc gezien, dus dat is niet aan de orde.

Voor de rest vervelend voor jou, maar je kindje zal er niet veel onder lijden, net als dat ijzertekort bij de moeder weinig kwaad kan voor het kind

4. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Heb je dit niet aan je Vk gevraagd? Neem aan dat zij je dat prima kan vertellen!

5. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Is het misschien een idee vitamine pillen voor zwangere vrouwen te slikken daar zit het in ?

Het is inderdaad echt voor de eerste weken . Het is nu niet meer "noodzakelijk" als je ongerust bent kan je dat altijd met de vk bespreken misschien heeft zei tips ?

6. 3ebaby

3ebaby Actief lid

11 apr 2012
    407
    0
    0
    limburg
    Dank je wel meiden :p

Zolang het met mijn kleine goed gaat maakt het mij niet uit hoe ik voel:)

7. 3ebaby

3ebaby Actief lid

11 apr 2012
    407
    0
    0
    limburg
    ik moest maandag contact opnemen met de huisarts en die zou me verder helpen werd me verteld....

8. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Foliumzuurtekort (vitamine B11) kan inderdaad leiden tot vermoeidheid. Mede omdat het meehelpt bij de aanmaak van rode bloedlichaampjes en jij als zwangere nu ook meer (vers) bloed moet aanmaken.

Normaliter zou je genoeg binnenkrijgen als je een voedingssupplement als bijvoorbeeld een Davitamon Compleet Mama o.d. zou innemen tijdens de gehele zwangerschap.

Verder heeft het na de 12 weken geen negatieve invloed op de baby bij een gebrek aan foliumzuur in je lijf, aangezien jouw lichaam er normaliter op ingesteld is dat je beebje in de buik niks te kort mag komen. Daardoor kun je zelf wel flink last hebben van de gevolgen hiervan.

Deel Deze Pagina