Verzekeringspapieren?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Meryl, 24 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meryl

Meryl Bekend lid

30 jan 2009
    737
    0
    0
    Hallo dames,

Ik lees overal dat je je verzekeringspapieren in de vluchtkoffer moet hebben.....wat voor papieren precies? :(

Ik neem aan dat een verzekeringspasje met daarop je klantnummer, verzekeringsmaatschappij en persoonlijke gegevens volstaat? Of moet ik ook echt nog een polis meenemen enzo?

2. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Ik had gewoon m'n zorgpas van de menzis mee(+ tel.nr. om geboorte door te geven), de zwangerschapskaart, ziekenhuispasje.

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

zorgpas en ponskaartje heb je nodig. overigens was ik al een keer in het zkh geweest voor een ctg en hadden ze me nog in het syteem staan waardoor ik niets meer hoefde te laten zien.

4. Meryl

Meryl Bekend lid

30 jan 2009
    737
    0
    0
    Ok, bedankt voor jullie reacties!
    In het zkh waar ik ga bevallen moest ik 3 mnd terug voor een punctie een Inschrijfkaart halen, volgens mij was dit de vervanging het ponsplaatje. Ik neem aan dat ik deze gewoon opnieuw kan gebruiken? Zal het voor de zekerheid checken...

5. Sjors82

Sjors82 Niet meer actief

Wat is dat ponskaartje precies? Ik ben nog nooit in dat ziekenhuis geweest waar ik ga bevallen, althans niet opgenomen ik ben er wel voor een rondleiding geweest.

6. prrrsam

prrrsam Bekend lid

1 jan 2009
    987
    1
    18
    Je hebt je zorgpasje nodig en je IDkaart. Maar je hebt een maand de tijd om je kindje aan te geven bij je zorgverzekeraar hoor :)

7. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Op dat ponspasje staan je gegeven zoals naam, geboortedatum, zorgverzekeraar, je polisnummer van de zorgverzekeraar, je huisarts en je ziekenhuisnummer. Eigenlijk alle gegevens die het ziekenhuis (maakt niet uit welke afdeling) nodig heeft als je bijvoorbeeld op controle moet oid. Ik zou je aanraden om van te voren even een ponsplaatje te laten maken. Je moet er een paar minuutjes op wachten en ik denk niet dat je daar behoefte aan hebt als je op het punt staat van bevallen ;). Hier kan het overigens bij de balie bij binnenkomst van de polikliniek.

Ponsplaatje, zorgpas en ID-kaart is voldoende om mee te nemen als je gaat bevallen, meer verzekeringspapieren heb je echt niet nodig. Bij mij zit dat altijd standaard in mijn portomonnee. Geen idfee of een inschrijfkaart hetzelfde is als een ponsplaatje. Ponsplaatje is echt een geponst plastcis pasje waar ze er elke keer afdrukken mee kunnen maken. Ik zou het idd even navragen!

8. 894hi

894hi Niet meer actief

ik had alleen mn id en vrzekeringspasje nodig en mn papieren van de verloskundige

9. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Ik heb alleen m'n ponskaartje nodig gehad. Als je je kindje hebt aangegeven bij de gemeente kan je zorgverzekeraar alle gegevens zelf opzoeken en hoef je dus niet veel te doen, behalve melden dat je bevallen bent. Soms wil de verzekering een geboortekaartje...

10. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Tegenwoordig heb je aan dat pasje van de zorgverzekering voldoende. Hier staan al je verzekeringsgegevens op.
    Verder evt ponskaartje van het ziekenhuis, had ik wel nodig in ieder geval. Kun je gewoon bij het ziekenhuis laten maken.

Deel Deze Pagina