Hier ook ingeleid ivm langdurig gebroken vliezen met 36+6 weken.. Vrijdagochtend opgestaan met gebroken vliezen, direct naar 't ziekenhuis en daar opgenomen. Zaterdag ochtend kreeg ik van m'n gyn te horen dat als er tijd en plek was op de verloskamers, ik ingeleid zou worden. Om 13.00 eindelijk naar de verloskamer gebracht, om 14.00 lag ik aan 't infuus en CTG met net een kleine cm ontsluiting. De weeën kwamen al vrij snel op gang, maar om 22.00 had ik nogsteeds maar 1 cm ontsluiting! Baarmoedermond was in 8 uur tijd wel verstreken.. 22.00 hebben ze 't infuus uit gezet en me een pethidine spuit in m'n been gezet zodat ik kon slapen en zondag weer aan 't infuus kon. Toen zette het ineens wel door! Rond 4.00 had ik 2 cm, toen in bad gegaan (had gevraagd om pijnstilling, maar dit eerst maar proberen), rond 6.00 had ik 4 cm en kreeg ik een pompje (wat voor geen meter werkte), om 7.45 had ik 10 cm, 8.00 begonnen met persen, en om 8.25 was ons kleine meissie er! Al met al vond ik 't wel heftig, had buik-, rug- en beenweeën, en 2 nachten niet geslapen.. Daarbij was de kleine ook nog een sterrenkijkertje, waardoor ze niet met d'r kruintje maar midden met 't hoofdje voor de uitgang lag en er een knip gezet moest worden. Tja, al met al is het het helemaal waard hoor, maar moet er de komende jaren nog ff niet aan denken om een 2e te krijgen
Vorige zwangerschap ingeleid bij 41+3. De week ervoor al twee keer gestript maar het mannetje had het nog veel te goed binnen. 's Ochtends om 8 uur melden op kraamafdeling, tegen half 9 infuus en vliezen gebroken (sonde op z'n bolletje geplakt voor hartslag of zo). Tegen 2 uur kon ik gaan persen. Alleen binnen no-time de mededeling stop maar en probeer de persweeën op te vangen. Bleek ie met zijn koppie niet helemaal goed te liggen en het moest een vacuumverlossing worden. Heeft de gyn toch een tennisarm en kan niet trekken!! Wachten op collega die van zijn vrije dag terug moet komen (opvangen was achteraf nog redelijk te doen). Met hulp van 2e gyn was Ruben er met een paar persweeën om 14.50.
heb nog niet eerder de tijd gehad want na het plaatsen van dit onderwerp heeft onze zoon toch nog geluisterd, zondag 14/11 is hij op het nippertje thuis geboren na een bevalling van 3 uur en 47 min. gelukkig dus niet ingeleid. het was duidelijk een baby die geboren moest worden 3920 gr en 52 cm geen vernix op zijn lijfje en lange nagels. even heeft hij het benauwd gehad door navelstreng die rond zijn nek en schouder zat maar gelukkig kon de verloskundige dit verhelpen in ieder geval bedankt voor jullie verhalen, ben blij dat ik geen ervaringsdeskundige geworden ben. wellicht wel goed voor anderen om te lezen! lieve groeten en succes voor iedereen die nog moet gaan bevallen
Afgelopen maandag ben ik ingeleid. Om 08:15 uur hebben ze de vliezen gebroken en een zendertje geplaatst op het hoofdje van de baby. Om 08:45 uur ging het infuus eraan. Ik kreeg meteen al heel sterke weeen, dus het infuus is maar weinig opgevoerd. Om 10:00 uur had ik al volledige ontsluiting en om 10:47 uur is ons meisje geboren. Ben dus bevallen in 2 uur tijd!! Kijk goed op de bevalling terug, maar ben flink ingeknipt, waar ik nu behoorlijk veel last van heb. Ons meisje kreeg anders te weinig zuurstof. Hartslag daalde te sterk tijdens het persen, dus ze móest gewoon geboren worden. als ik geen knip nodig had gehad, dan was het echt een heeeeel stuk makkelijker geweest! De bevalling is me, ondanks dat ie zo snel ging, heel erg mee gevallen.