Hallo meiden, Ik ben nu inmmiddels 40 weken en 2 dagen zwanger, onze beeb ligt in een onvolkomen stuit. Ik heb tussen week 36 en 37 een uitwendige draaipoging gehad en daarbij ook een weeënremmer toegediend gekregen. Ik vraag mij dus nu af, of dat mij zwangerschap niet verlengt en dat ik nu daardoor overtijd ben gaan raken. Heb het op google gezocht en kwam een artikel tegen dat het inderdaad de zwangerschap kan gaan verlegen tot 48 uur, is onderzocht door canadese artsen. Ik vroeg mij nu dus af of het kan?? Dit is een lastige vraag misschien, maar zou het inderdaad kunnen? Vuurtorentje
Pfff ik durf het je niet te zeggen, heb er geen ervaring mee. Maar feit is wel, dat er maar 4 of 5 % van de vrouwen echt op de uitgerekende datum bevalt en dat er ongeveer 40% ná de uitgerekende datum haar kindje krijgt. Dus of die weëenremmers je huidige "overtijd" lopen beïnvloeden of dat je sowieso langer door was blijven lopen (ook zonder die weëenremmers) Ik hoop dat je snel je kleintje in armen mag houden.
Ik heb ze een aantal keer gehad en m'n zoon is met 39.1 geboren. Geld voor hier niet. Maar...m'n eigen berekening zou ik 23/01 uitgerekend zijn en volgend de echo 02/02 verschil van meer dan een week. Ik heb dan ook met 3 weken (volgens de echo dan) positief getest (kan haast niet??). Hij is 27/01 geboren en was voldragen volgend de vk. Moest niet veel langer blijven zitten...dus uitgaande daarvan zou die wel wat overtild zijn geweest. Hij woog 3930 gram 51 cm lang.
Die weeen remmers zorgen er alleen voor dat je geen weeen krijgt tijdens de draaipoging. Heeft niks te maken met overtijd lopen id. Dit omdat je anders voor de 37 weken zou gaan bevallen.
Ik zou het niet weten of daar een verband tussen kan bestaan. Maar ik weet wel dat overtijd lopen heel normaal is. Allebei mijn kinderen zijn in week 41 geboren (40+6 en 40+2) en ik heb nooit weeënremmers gekregen. Ik zie in je onderschrift dat je inmiddels bent bevallen. Die was toch gewoon mooi op tijd?! Gefeliciteerd hoor.