bevallingen ingeleid op ruim 41 weken. Beiden duurden zo'n 6,5 uur, rond half negen 's ochtends infuus weeenopwekkers aan en iets over half drie kind op de buik. Bij de eerste duurde het langer omdat het een sterrekijkertje was en de dienstdoende gyn door een blesure de vacuumpomp niet kon hanteren. Moeten wachten op de ander (hooguit een kwartier, maar voor je gevoel duurt het uren voordat die vent er is), toen ging het redelijk vlot. Nummer twee had het vorige week sneller gekund, maar na anderhalf/twee uur kwam er een weeenstorm. Gekozen voor ruggeprik omdat het niet te doen was, daardoor ging de ontsluiting minder hard. Ongeveer kwart over twee vond de gyn dat ik wel mee kon persen, maar meer dan wat lichte kramp voelde ik door de ruggeprik niet. Infuusje van ruggeprik is daarom toen uitgezet, Om half drie zette hij door en moest ik mee persen, ondanks dat ik nog steeds geen echte persdrang had maar met twee persweeen was ze er. Klinkt als cliche maar als het nog een keer zo moet dan doe ik het zo weer (zonder ruggeprik echt niet )
ik ben ook ingeleid, was 39,3 weken zwanger, bij de controle had ik ineens een te hoge bloeddruk, en werd de volgende dag ingeleid 7:00 melden, uur aan de ctg 08:30 vliezen werden gebroken 09:30 weeen 10:30 weenstorm 13:30 persen 14:08 geboren het ging lekker snel, de weeenstorm was wel heftig maar ze hebben gelukkig goeie pijnstilling. als ik zou mogen kiezen zou ik het de volgende keer zo weer doen