A.s. donderdag wordt ik ingeleid. Dit omdat ik vanaf week 35 met een heleboel lichamelijke klachten loop. Maar nu wordt ik behoorlijk zenuwachtig. Afgelopen vrijdag bleek ik drie cm ontsluiting te hebben. Nu vraag ik me af wat kan ik gaan verwachten van het inleiden en van de pijn. Hoe zijn jullie ervaringen geweest?
Ik ben nu 4 keer ingeleid, maar elke bevalling was weer anders. Van de eerste was het echt vreselijk! Ik had zeer pijnlijke weeen, maar de ontsluiting schoot totaal niet op. Tijdens de bevalling heb ik een pethidineprik gekregen. Na anderhalf uur persen, een knip en pomp werd de OK gebeld voor een spoedsectio. Gelukkig heb ik alles op alles gezet en werd ze alsnog geboren. Bij de 2de kon ik niet aan het infuus omdat ik nog geen ontsluiting had. Ik ben binnen anderhalf uur bevallen nadat ik gel had gekregen. Weeen waren op het einde zeer heftig, ik heb toen lachgas gekregen. Bij de 3de werd ik weer ingeleid ivm verminderd leven. Infuus werd om 1 uur aangesloten. Om half 3 nog geen enkele activiteit. Toen brak het los en was om 5 over 3 onze zoon geboren. Bij de 4de werd ingeleid met ruggenprik en infuus ivm ernstige BI. De bevalling duurde erg lang omdat ze mijn bekken zoveel mogelijk wilde ontzien. Totaal geen pijn gevoeld maar weer heel erg heftige weeen gehad (zag ik op het kastje van de registratie) Ik kan dus niet meepraten over een spontane bevalling, maar weet wel het verschil tussen weeen met infuus en zonder. Ik vond ze ze met infuus gelijk vanaf het begin heel heftig waren en al gelijk om de 3-5 minuten. Totaal geen opbouw. Bij mijn 2de kreeg ik weeen door de gel en die voelden veel minder scherp aan. Je bent ook behoorlijk aan bed gebonden met het infuus en de registratie op het hoofdje. Ik wens je veel succes en hoop dat het mee mag vallen!
Ik lees hier ook even mee, morgen moet ik aan de ctg en dan prikken we meteen een dag voor inleiden wat dan waarschijnlijk voor of in het weekend nog zal gebeuren. Jij alvast heel erg veel succes mamalijntje!!!! xxx
Ik ben afgelopen 17 mei ingeleid en ik hoop niet dat ik het nog een keer mee moet maken. Maandag 16 mei (met 38 weken) moest ik naar de Gyn omdat er tijdens de echo te zien was dat ons kindje erg zwaar zou zijn met een normale lengte. De volgende dag gingen ze gelijk inleiden (vanaf 15 mei had ik ook minder leven in mijn buik en daar waren wij en de gyn niet blij mee vandaar ook dat ze gingen inleiden) om 08.00 hebben ze direct mijn vliezen gebroken en het infuus aangezet. Tot een uurtje of 14.00 was het te doen (al schoot de ontsluiting niet op) rond een uurtje of 3 kwamen de weeen steeds sneller achter elkaar (en elke 20 min werd het infuus opgeschroefd :x) tot 16.00 toen kwam ik in een weeenstorm terecht gelukkig heb ik een prik gehad (soort morfine?) Die storm heeft tot 22.00 geduurd toen had ik eindelijk 10cm na een 70min persen nog steeds geen Nina toen hebben ze mij ingeknipt en met de vacuum ons meisje eruit getrokken! En wat bleek ze was gewoon 54cm lang en 3825 gram (een mooi lang slank poppetje!) Volgens mij doordat het zo onnatuurlijk is heeft het zo lang geduurd want ik begon om 08.00 al met 2cm ontsluiting Hopelijk gaat het bij jou sneller! Geen een bevalling is hetzelfde!
Hier een positieve ervaring met inleiden Ben met 41+6 ingeleid dmv een hormoonveter. Om 13:00 eerste wee, daarna een grote weeenstorm en om 17:00 bevallen! Heb de weeenstorm ook niet echt als vervelend ervaren gelukkig. Bij de 2e zou ik zo weer tekenen voor zo'n zelfde bevalling. Succes morgen!
hier ook 2 positieve ervaringen en binnenkort hopelijk een derde. (weet niet beter dus) Bij beide bevallingen had ik al ontsluiting en kreeg meteen een infuus met wee-opwekkers. Elk half uur werd dat verhoogd. Ik ben 2x in zo'n 6 uur na het aanleggen van het infuus bevallen.
Mamalijntje, succes met de bevalling.. ik hoop dat die meevalt voor je Ik lees even mee, want ik ga zelf ook bevallen dmv een ingeleide bevalling
Ik ben met 42 weken ingeleid (meneer maakte nog geen aanstalten er zelf uit te komen). Het viel mij eerlijk gezegd heel erg mee, maar kan natuurlijk niet vergelijken met een natuurlijke bevalling. Ik kreeg 's ochtends vroeg een gel, waarna de weeën vrij meteen begonnen. Er werd even gewacht met het infuus om te kijken of mijn lichaam het zelf op zou pikken, en dat lukte dus. Schijnt dat het met een infuus sneller gaat qua weeën. Na 12 uur weeën (en dan niet van die mega-erge, ik kon nog over de gang lopen) ging het ineens heel snel, zogenaamde weeënstorm, en net een paar min voor 12 is mijn zoontje geboren (wel met een knip en gedreig met de pomp, maar ik weet niet of dat iets met het inleiden te maken had). Ben nu bijna uitgerekend van de tweede, hoop dat het natuurlijk gaat maar als deze ook ingeleid moet worden zie ik er nog niet tegenop hoor. Sterkte, succes en heel veel plezier daarna!
Hier ook goede ervaringen met inleiden. Bij mijn tweede ben ik ingeleid met 41w3d. In het ziekenhuis aangekomen bleek ik al 2 cm ontsluiting te hebben, dus zodoende kon er gelijk een infuus in. Ik heb in totaal 3 pijnlijke weeen gehad en voor de rest heb ik niets gevoeld laat staan dat ik een weeenstorm heb gehad. Op een gegeven heb ik nog gevraagd aan de verloskundige in het ziekenhuis of het infuus het wel goed deed omdat ik dus niets voelde, maar die bleek zijn werk wel te doen. Om 10.00 uur is het infuus erin gegaan en 14.50 ben ik bevallen! Ik zou het zo weer doen!
Hihi dat lijkt mij ideaal!! Ik word 10 juli ingeleid.. wel spannend hoor.. Ben benieuwd hoe het allemaal in z'n werking gaat!!
Zenuwen zijn niet nodig hoor, van te voren kun je de gyn ook nog de oren van het hoofd vragen. Maar ook hier twee keer positieve ervaring met inleiden, allebei hadden geen zin om er op eigen gelegenheid uit te komen (41+5 en 41+4). Allebei de bevallingen rond 8/half 9 aan infuus en beiden waren er met iets meer dan 6,5 uur. Bij de eerste ging het tot een uur of een, daarna weeenstorm en bleek ik al te ver te zijn voor pijnstilling. Stond die anestesist al op de kamer, kon ie weer weg. Uiteindelijk een knip en vacuum omdat meneer een sterrekijker bleek te zijn. De tweede ging tot een uur of 10 ook lekker en toen weer pijnlijke weeenstorm, nu wel ruggeprik gehad. Verpleegkundige wist niet wat ze mee maakte. Het ene moment zitten we te praten, ze is nog geen 10 minuten van de kamer af en komt terug en ik lig te krimpen van de pijn. Nadeel van de ruggeprik vond ik wel dat ik totaal geen persdrang voelde. Moest het echt doen op de aanwijzingen van de gyn en ons meisje was er met twee keer persen. Achteraf wel ervaren dat m'n hartslag flink daalde, een paar dagen na de bevalling had ik in rust maar een hartslag van 44 per minuut. Hoort er blijkbaar in combi met lagere bloeddruk bij ( en die is al laag)
hier ook een goed ervaring met inleiden werd ingeleid met 38 weken wegens te weinig vruchtwater ik had al 3 centimetr ontsluiting eerst hebben ze me vliezen gebroken om kwart voor 8 rond half9 9 uur lag ik aan het infuus en de eerste weee kwam pas rond 10 uur om 11 uur kreeg ik een weeenstorm wat voor mijn te pijnlijk was heb pijnstilling gehad soort morfine toen hebben ze ron 1 uur half 2 het infuus wat terug gedraaid want het ging te hard en om 14.25 was onze zoon er met een knip
Hier ook goede ervaring met inleiden. Om 10 uur een pil ingebracht, gaf alleen harde buiken. Om 14 uur een pil ingebracht, weer alleen harde buiken. Om 17.30 zijn spontaan mn vliezen gebroken, daarna meteen weeën om de 2 minuten. Om 22.30 4 cm ontsluiting, weeën opwekkers aangezet. Anderhalf uur later is ze geboren! Vond het prima te doen allemaal. Succes voor de dames die ingeleid worden!
Ik ben ingeleid v.w. zw-vergiftiging. Ik had al 1 cm ontsluiting en ben toen gestript. Dat was even wat rottig maar niet om uit te gillen ofzo. Ik mocht nog naar huis en als het begon mocht ik direct terug komen en anders moest ik me de volgende dag melden om verder te gaan met inleiden. Gelukkig kwamen de weeen vanzelf goed op gang. De bevalling zelf ging niet helemaal goed maar dat was omdat de kleine man niet goed lag.
ik was ook HEEL zenuwachtig maar meid probeer rustig te blijven geen idee of inleiden veel anders is dan een gewone bevalling... voor je het weet is het over!!!
Ik ben ook ingeleid en heb een super bevalling gehad. Kijk, bevallen is niet pijnloos. Als je dat van tevoren in je hoofd hebt dan kan het alleen maar meevallen. Om 7 uur 's ochtends hebben ze mijn vliezen gebroken en een infuus aangebracht. Ongeveer 5 minuten later had ik om de minuut weeën. Ik was begonnen met 2 cm ontsluiting, maar na 3 uur weeën was ik nog maar 1 cm verder. Toen heb ik een pethanogiets prik gekregen en heb ik lekker anderhalf uur geslapen. Toen ik wakker werd waren mijn weeën erg heftig, maar ik had toen wel al 8 cm ontsluiting. Ik vond het redelijk heftig om de laatste 2 cm weg te puffen, maar gelukkig hoefde ik dat maar 3 kwartier te doen. Een half uurtje geperst en toen kreeg ik mijn kleine mannetje op mijn borst. Uiteindelijk ben ik maar 7 uur bezig geweest. Echt een topbevalling!
Ik ben op een maandagochtend naar het ziekenhuis gegaan om geprimed te worden met als vervolg een inleiding. Primen is 3x per dag een tabletje tegen de baarmoedermond leggen om deze weker te maken en een 2 a 3 cm ontsluiting op te wekken. Als je deze hebt dan ga je naar boven om je vliezen te breken en/of aan de weeenopwekkers te gaan. Ik bleef eind van de dag hangen op 1,5 cm maar ik had best al veel pijn in mijn rug (achteraf niks vergeleken echte weeen, maar toch) en daarom kreeg ik een pethadineprik om de nacht door te komen. Die nacht braken mijn vliezen en de rest is spontaan verlopen.. Ik heb in totaal 11,5 uur over gedaan vanaf mijn gebroken vliezen.. Zonder het primen was het niet spontaan op gang gekomen denk ik..