Weet niet zo goed wat ik hier van moet denken...

Discussie in 'De bevalling' gestart door Linn84, 15 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Hoi meiden,

Het zal hier ongetwijfeld al 100 keer gevraagd zijn, maar toch ;)

Ik krijg steeds meer het idee dat het wat "rommelt". Onze uk is al ingedaald, het indalen heb ik gevoeld en heeft de vk maandag bevestigd.

Nu heb ik al een paar dagen last van mijn buik. Een beetje het zelfde gevoel als wat ik voelde van het indalen, maar dan erger. Menstruatiepijn-achtige krampen, steken rond m'n bekken, mijn liezen doen zeer en de "onderkant" voelt alles behalve prettig! Het opstaan en lopen gaat moeizaam, loop en zit het liefst met m'n benen wijd. Als ik een poos heb gestaan en dan ga zitten is het net of ik ergens op zit zeg maar ;)

's Avonds wordt de pijn erger en trekt het wat door naar m'n rug. Moet dan echt kruiken gebruiken om het een beetje dragelijker te maken voor mezelf.

Daarnaast doet mijn kat raar. We hebben hem al jaren en het is absoluut geen schootkat. De laatste drie dagen is hij echter niet bij me weg te slaan, komt constant op schoot en als ik even ergens anders naartoe loop dan draait hij steeds om mijn benen.

Wat is er aan de hand? Is dit normaal rond deze termijn of moet ik me zorgen gaan maken? Herkenbaar voor iemand?

Sorry voor het lange verhaal :) word er gewoon een beetje onzeker van...

2. Delilah

Delilah Niet meer actief

Behalve het kat-gebeuren is het heel herkenbaar!! Het kan zijn dat het doorzet natuurlijk maar het kan ook nog weken zo rommelen, deed het bij mij iig wel :(

Succes iig met de laatste loodjes!

3. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Yep! Hier nog zo iemand. Sinds een tijdje rommelt het bij mij ook. Harde buiken bij alles wat ik doe, sinds gister komen er ook ongikrampjes bij.

Ik heb ook het idee dat ons meiske niet tot de 40 weken blijft zitten als ik het zo voel maar ja dat weet je natuurlijk nooit zeker. Kan ook goed nog heel lang zo doorgaan. We zullen zien, we zullen zien.....

4. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Ik lees mee...hier precies hetzelfde...incl.irritante kat (en honden)
    Had van de week ook het gevoel dat ik op een hoofdje ging zitten:$ en pijnlijk dat dat was:$

5. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Ja, dat had ik gister dus ook! En vanmiddag ook, maar dan in wat mindere mate... Maf he?

6. Eloa87

Eloa87 Actief lid

27 jun 2011
    149
    0
    0
    gastouder
    Noord-Brabant
    hier PRECIES hetzelfde...

gister toch maar even de VK gebeld, die is langs gekomen... conclusie: indalingsweeën in samenwerking met voorweeën waarschijnlijk.

Waar ik ook nog op kon "testen" was een blaasontsteking, voor de zekerheid...

En daar liep je weer met je benen wijd, messteken in je lies proberen te verdragen :(

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik denk eigenlijk dat het van het indalen is, wat jij beschrijft vind ik echt typisch klachten van indalen/ingedaald zijn.

8. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Hmm...dat zou betekenen dat het ook niet weer weg gaat? ;):(

9. marooz

marooz Fanatiek lid

3 jun 2008
    1.444
    0
    0
    pedicure
    Leeuwarden
    Klinkt mij ook als indaal klachten (sorry meid) neemt niet weg dat het MEGA irritant is... ik liep soms met mijn benen wijd! hihi

En je loopt echt op het einde dus die harde buiken bij inspanning... erg herkenbaar en hoort er echt bij..

Hoop dat je er niet weken mee hoeft te lopen meid! Maar de laatste loodjes wegen echt het zwaarst ben ik bang.

10. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Sja...die laatste loodjes.. ik weet het!
    Maar hoef me als ik het zo hoor dus niet druk te maken dat er iets rommelt wat eigenlijk nog even niet zou moeten rommelen :D Dat is dan weer het goede nieuws!

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hoop maar dat het gewoon voorweeën en indaalweeën zijn. Je kindje is er nog niet klaar voor. Dus.. heel waarschijnlijk.. gewoon nog een week of 2-4 wachten!

12. mamapatricia

mamapatricia Bekend lid

5 feb 2007
    966
    0
    0
    friesland
    bij mij rommelde het ook harde buiken en pijn bij zitten enzo dinsdag zijn mijn vliezen gebroken ze zit nog binnen maar het rommelt echt heel erg op het moment

13. Liesl

Liesl Actief lid

9 jul 2007
    219
    0
    0
    Utrecht
    Nope... het is heeeeeel herkenbaar! En zegt niets over een aanstaande bevalling. Vorige keer had ik het ook vanaf 36 weken en ben uiteindelijk bij 40+2 bevallen... Ook nu kan ik goed voelen dat ze is ingedaald. Een lekker warm bad/douche wil nog wel eens helpen... Ook 's middags even gaan liggen maakt dat ik er 's avonds minder last van heb. Succes enneh, nog even aftellen tot 40 weken dus...:D

14. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Ojee, en nu? Sta je onder strikte controle ofzo? Ik dacht dat als je vliezen braken, je binnen 24 uur moest bevallen ivm infectiegevaar? Zal in jouw geval vast anders zijn gezien je termijn... Sterkte! Hoop dat je kleintje nog even blijft zitten en nog goed kan groeien!

15. mamapatricia

mamapatricia Bekend lid

5 feb 2007
    966
    0
    0
    friesland
    ons kleine meisjeis vanaochtend geboren met een prachtig gewicht van 2230 gram ze doethet echt super ..

16. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Gefeliciteerd!!!

17. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    misschien even een tip wat het voelen van het hoofdje betreft.. ik vond zitten op zon yogabal wel erg lekker.. zeker als ie eigenlijk net ff te zacht is..

Misschien helpt t iets bij de laatste loodjes ;)

18. rianneke1985

rianneke1985 Actief lid

6 jul 2011
    135
    52
    28
    Nu even moeder :)
    Dordrecht
    Heel herkenbaar, hier ook flink harde buiken en voorweeen, maar kleintje is niet ingedaald. Gaat t ook niet doen ook, mijn eerste is ook nooit ingedaald. Waar ik heel bang voor ben, is dat ik mijn weeen niet herken, ik kreeg pas herkenbare weeen toen ik al 8 cm had, en nu moet ik met 3 a 4 cm naar het zh... Hahah ik hoop dat ik op tijd ben.

19. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Oei, dat is dan inderdaad spannend voor je! Voel je het niet als weeën dan, of herkende je het niet omdat het de eerste keer was?

Ik heb in "zwangerschap" ook de vraag gesteld, maar stel hem hier ook even:

Volgens mij ben ik aan het eind van de middag een deel van de slijmprop verloren. 5 Minuten daarna kreeg ik enorme pijn "van onder" en die gaat maar niet weg. Warmte helpt een heel klein beetje, een douche verandert niets en kan ondertussen haast niet staan of lopen...
    Is dat normaal??

Ik hou er helemaal niet van om de vk te bellen, bel dan liever morgen ofzo...

Maar kan meestal wel info vinden over dingen die ik voel ofzo, en nu helemaal niets! Er schijnt echt niemand te zijn die pijn voelde na het verliezen van slijm rond deze termijn... ;) Misschien hier iemand?

20. rianneke1985

rianneke1985 Actief lid

6 jul 2011
    135
    52
    28
    Nu even moeder :)
    Dordrecht
    Hey
    Nou ik voel gewoon geen pijn of iets alleen een beetje harde buiken en een wat trekkerig gevoel, maar dat heb ik al weken. Dus ja wanneer t dan echt doorzet... Mijn moeder zegt dat ik het echt wel weet als het zover is haha, ik hoop t maar. Ik werd bij mijn vorige ingeleid, toen had ik al 5 cm waar ik gewoon letterlijk doorheen geslapen heb, en toen aan het infuus. En toen voelde ik de weeen dus pas bij 8 cm. Maarja, dat vond ik niet zo erg toen was ze er al bijna ;)

Ik zou als ik jou was wel even de vk bellen. Nou is je slijmprop verliezen niet zo erg, ook dan kan het nog dagen duren, ik verloor de mijne ook 6 februari savonds al. Maar als je pijn krijgt... En daar zijn vk's voor. Zit er enige regelmaat in? Of is het continue pijn? Weet je het maakt eigenlijk niet uit, of het golven of continue pijn is, je hebt pijn en je moet zometeen de nacht in, kan je beter nu om 10 uur nog even bellen :)
    Succes en sterkte :)

Deel Deze Pagina