Hoe weet je wanneer het weeen zijn?

Discussie in 'De bevalling' gestart door fenniet23, 17 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fenniet23

fenniet23 Actief lid

22 jul 2006
    405
    0
    0
    Receptioniste
    Meppel
    Hallo dames,

Ik ben vanaf gister (vrijdag) met zwangerschapsverlof en moet nog 4 weken. Maar hoe weet je nou het verschil tussen indalingsweeen en ontsluitingsweeen? Heb af en toe wel een ontzettend ongi gevoel. En s'nachts harde buiken. Maar die zijn er overdag ook wel. Maar ik ben vorige week bij de VK geweest en die zij dat de kleine al wel ingedaald is en dat het bij een ieder verschillend is, hoe de weeen voelen!?
    Mijn schoonzusje is 5 maanden geleden bevallen en die had alleen maar een zeurderig gevoel in haar buik en die bleek toen al 9 cm onsluiting te hebben. Dus ik weet het niet meer. Bij elk krampje en elk harde buik denk ik van zou het dan toch al zo zijn? :-k
    Maar dat mag nog niet ga donderdag nog trouwen! :(

Liefs Fennita

2. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    O wauw! Allereerst hoop ik dat je trouwdag geweeeeeldig zal zijn!

Bij mij voelden de weeen en de voorweeen 'venijnig'. Ik kan er geen ander woord voor bedenken.

3. Mirella28

Mirella28 Fanatiek lid

17 aug 2006
    1.143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam
    Ja Fenniet dat vraag ik me ook af, maar ik ga er zelf maar vanuit dat de weeën zo heftig zullen zijn dat m'n intuïtie wel zal zeggen van "dit is het!"

Ik heb ook harde buiken en pijntjes hier en daar, maar nog niks regelmatigs.

4. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Meestal ' weet' je het echt wel hoor als het echte weeën zijn! (uitzonderingen daargelaten dan )

5. Niet meer actief

Nou, ik ben dan die uitzondering. Had bekkeninstabiliteit en lag in het ziekenhuis omdat mijn vliezen waren gebroken. Ik lag er al een paar dagen en had al maanden pijn van mijn BI. Werd alleen maar erger. Ik had zo'n pijn, maar iedereen zei dat dat mijn BI was in het ziekenhuis. (heel verhaal) Ik ging naar de toilet en dacht dat ik moest poepen. Ik voelde... het hoofdje stak er al uit. Had dus persdrang en volledige ontsluiting. Dit gebeurde s nachts en mijn man was thuis. Heb dus dat allemaal alleen gedaan. De pijn van weeen en BI liggen vlak bij elkaar.

6. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Ik voelde het wel hoor toen het echte weeen waren. In het begin voelde het min of meer als ongi-pijn, maar daarna werden de krampen steeds heftiger.

7. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik heb heel veel weeen gehad en flink hevvie zelf in het ziekenhuis dachten ze dat het echte weeen waren. Maar toen me vliezen braken en gelijk de weeen begonnen wist ik echt dat dat de echte weeen waren en al die voor weeen vielen daarbij reuze mee.

8. Jente

Jente Actief lid

18 feb 2007
    273
    0
    0
    Ik had veel voorweeen en vroeg mij steeds af of ik het verschil wel zou merken. En ik moet zeggen, dat voelde ik heel goed. (Dit geldt voor bijna iedereen).

Voorweeen zijn een zoals je al noemde "ongi- gevoel". Dit kun je weken hebben. Het is een vervelende zeurderige pijn. Het neemt wel toe en soms weer af, maar zonder heel duidelijk begin en einde. Ik kon door de voorweeen slecht slapen, maar paracetamol bleek uitkomst te bieden. Een goede nachtrust voor de bevalling is erg prettig! Ben je tenminste uitgerust wanneer het echt begint.

Een wee heeft een duidelijk begin en einde en kun je heel goed timen. Pijn is ook veel heftiger.

Jente

9. barbamama

barbamama Lid

14 sep 2006
    6
    0
    0
    huisvrouw-serveerster
    amsterdam
  10. barbamama

barbamama Lid

14 sep 2006
    6
    0
    0
    huisvrouw-serveerster
    amsterdam
    oeps foutje... verkeerde topic.

11. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Als je weeën begonnen zijn merk je dat echt. En ze komen regelmatig

12. lena8

lena8 Lid

19 jun 2006
    49
    0
    0
    ik heb ook al een paar keer dat ik een steek voelde dat ik dacht oh jee dat zal vast een wee zijn geweest maar dat was dus niet zo maar als je een wee hebt nou dan weet jij wel zekere dat dat er 1 was hoor .... tenminste volgens mij is dat bij de meesten zo bij mij wel ik hoefde er niet over na te denken ...ik ben begonnen met rugweeën die herken je wel ..

groetjes lena

Deel Deze Pagina