geen hartje te horen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door joyce26, 13 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joyce26

joyce26 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.332
    0
    0
    huismama
    op de grens van nederland/belgie
    hallo, ik ben vandaag exact 12 weken en heb met 9 weken een bloeding gehad 1dag en dat ging daarna over in bruinverlies en op de echo was duidenlijk een hartje te zien en te horen,
    nu had ik afgelopen vrijdag best weer wat last van bruinverlies de vk opgebeld en mocht komen alleen konden ze toen geen hartje vinden was toen 11 weken en 3 dagen is dat normaal dat het dan nog niet te horen is?
    het is me derde kindje en ben zelf flink van postuur kan het idd daardoor komen dat het dan nog niet te horen is ?
    vandaag mag ik terugkomen en gaan ze het weer proberen mocht dit niet het geval zijn dat ze het niet kunnen vinden dan krijg ik donderdag weer een echo. heb met 6 weken en met 9 weken echo gehad en beide keren was er een hartje te zien en te horen.
    maak me best wel druk dat er weer niks te vinden is.
    groetjes en alvast bedankt joyce

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi joyce,

Ik begrijp je bezorgdheid. Maar het hartje is zelfs met 12 weken soms moeilijk tevinden. Als je kindje zich achter het schaambotje verstopt kan je zoeken wat je wilt. Sommige baarmoeders liggen ook wat achter over gekanteld dat kan ook een reden zijn en een iets dikkere buikwand speelt ook een rol. Laat je even weten of je je kindje gehoord hebt vanmiddag?

Sterkt Imke

3. joyce26

joyce26 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.332
    0
    0
    huismama
    hoi immie dank je wel voor je reaktie,
    helaas mocht het vandaag weer niet zo zijn geen hartje dus.
    de vk zei ook idd dat het kon komen doordat ik flink ben en dat de baarmoeder misschien naar achteren gekanteld is ik moest me vooral niet druk maken en donderdag de echo afwachten zij verwacht dat alles goed is.
    ik hoop het groetjes joyce

4. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Ik ga voor je duimen,joyce
    Ik denk ook dat het goed zit!

Imke

5. joyce26

joyce26 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.332
    0
    0
    huismama
    heel erg bedankt en als ik donderdag me echo heb gehad laat ik wat weten,
    nogmaals heel erg bedankt
    groetjes joyce

6. joyce26

joyce26 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.332
    0
    0
    huismama
    hallo ik heb vandaag de echo gehad en de beeb was druk met bewegen het hartje klopte goed en had zelfs al gedronken.
    de bloeding die ik heb gehad was volgens de gyn een randbloeding die er nog zit maar een lange weg af moet leggen voor het eruit komt verder hoefde ik me niet druk te maken en over 3 weken mag ik weer voor een echo maar waarom de vk het hartje niet kon horen had toch te maken met het feit dat ik flink ben en met de doptone het nog niet te horen was.
    heel erg bedankt voor uw antwoorden groetjes joyce

7. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Joyce,

gelukkig dat het allemaal in orde is! Lekker genieten nu.

Mirjam

Deel Deze Pagina