Inleiden

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door poppedopje, 11 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. droepie

droepie Actief lid

3 jun 2012
    195
    0
    0
    NULL
    NULL
    Succes ben benieuwd

2. flowerpower

flowerpower Bekend lid

7 feb 2011
    557
    0
    16
    Ik heb na de eersre een pnd gehad, mede door oververmoeidheid. Ik was 42 weken en 3 dagen toen hij er eindelijk uitkwam.... Bij de tweede al aangegeven echt niet zo lang t ewillen doorlopen en met 38 weken me door de vk naar de gyn laten sturen. Hi jheeft mijn verhaal aangehoord en zag in dat ik idd op begon te raken en ook wilde voorkomen dat het teveer zou gaan. Hij had echter een voorwaarde...ik moest al wel wat ontsluiting hebben. helaas alles was dicht. Ik mocht een week later terug komen ging hij kijken hoe het er dan voor stond. Drie dagen later verloor ik vruchtwater en werd ik dus alsnog ingeleid want nu was er medische indicatie.
    Ik had dus geluk moeder natuur hielp een handje mee.
    Ik denk wel dat als dat niet was gebeurd een paar dagen later alsnog wat was gedaan maar dan door de gyn.
    Ligt erg aan de situatie en voorgeschiedenis.

3. Mamalief

Mamalief Actief lid

14 jun 2010
    490
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mijn eerste ben ik ook ingeleid met 39.5. Mijn meisje werd erg klein geschat, uit eindelijk viel dit wel mee. Nu hebben ze voor de zekerheid al een paar groei echos extra gedaan. Bij de eerste keren werd de baby weer heel klein geschat maar bij de laatste echo weer heel groot.. dus nu krijg ik weer een echo met 36 weken om te kijken of de baby niet veel te groot is waardoor ik alsnog ingeleid moet worden. Meer weet ik er ook nog niet over dus ik ben benieuwd.

4. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Nou, net weer thuis uit het ziekenhuis en heb het aangedurfd (;)) om inleiden te bespreken...
    In principe kijken ze dus eerst of het goed gaat met het kindje, en in tweede instantie of het nog goed gaat met de moeder. Als er geen reden is tot inleiding, dan zullen ze daar niet zomaar aan beginnen.

Heb aangegeven dat ik veel pijn- en vermoeidheidsklachten heb en volgens de gyn was dit niet direct een reden om in te leiden. Maar, zei ze, ik zit nu pas op 36,2 weken en ze wil per week bekijken hoe het met mij en de baby gaat. Als ik rond de 38, 39 weken ben, wil ze kijken of het mogelijk is om me te toucheren of te strippen.

Ik ga nu eens Googlen wat dat dan precies is, want die termen heb ik al wel gehoord maar hoe dat nou precies zit ... ;)

Was wel een hele lieve vrouw, heel begripvol, dus dat was wel fijn....

5. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Fijn dat je hebt aan kunnen geven hoe je je voelt, dat is alvast een pluspunt! ;)
    Ook fijn dat ze er voor open staan om je te toucheren of te strippen met 38/39 weken. Dan heb je iig niet het gevoel dat ze je zomaar aan je lot overlaten toch?
    Als je je kunnen toucheren weten ze ook gelijk of je baarmoedermond verweekt is of dat je misschien al wat ontsluiting hebt. En aan de hand daarvan kunnen ze over gaan tot strippen.
    Ik hoop voor je dat het nog een beetje gaat tot de 38/39 weken!

6. Hummeltje83

Hummeltje83 Bekend lid

11 feb 2010
    687
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij gaan ze ook inleiden wanneer het inleidbaar is. Gaan dit niet voor de 38 weken doen en willen wel vanaf 36 weken mijn ontsluiting gaan controleren en zodra het inleidbaar is bij 38 weken inleiden .
    Is geen medische indicatie maar reden is vorige bevalling.

7. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Ben nieuwsgierig naar wat jouw vorige bevalling als reden is, ging dat niet goed?!

8. Hummeltje83

Hummeltje83 Bekend lid

11 feb 2010
    687
    0
    0
    NULL
    NULL
    Er zijn bij mij meerdere fouten gemaakt. Verloskundige nam mijn pijn niet serieus.
    Is ook op andere vlakken tekort geschoten. Had heel anders kunnen aflopen met mijn kindje tijdens de bevalling. Harttonen waren absoluut niet goed. Wat was ik blij dat de gynaecoloog het over heeft genomen waardoor mijn zoontje er net op tijd nog uit was ondanks alle schade bij mij. Dat je zelf bijna 2 weken niet kan zitten dat accepteer je maar dat je kindje het slecht gehad heeft wat heel anders had af kunnen lopen levert angst op.
    Dit is onwijs beknopt opgeschreven want er is nog meer misgegaan, maar dan wordt het zolang verhaal.

Waar het om gaat, door het hele gebeuren twijfelde ik er aan of we nog wel een tweede kindje wilde. Deze zwangerschap was een cadeautje want was niet zo gepland.
    Omdat bij gesprek met de gynaecoloog de missers erkend werden is mij toen toegezegd dat mijn volgende bevalling een gecontroleerde bevalling te laten worden (helemaal zeker heb je het natuurlijk nooit want je weet niet wat er gebeurd).
    Maar ze gaan het wel proberen door vanaf 36 weken wekelijks te kijken of ik inleidbaar ben en dan mogelijk vanaf 38 weken in te leiden en dan krijg ik ook een ruggenprik voordat ze het infuus aansluiten. Dit staat ook nu in mijn medisch dossier.
    Het hoeft dus niet medisch te zijn.

9. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hier wordt dinsdag bij de gyn ook aangekaart dat ik niet wil doorlopen tot 41w zoals bij zoonlief. heb heel veel pijn (lever duwt tegen ribben, pijn tussen m'n schouders van het evenwicht met m'n buik te zoeken, beebje die op een rugzenuw drukt waardoor ik soms door m'n been zak), ben moe, ondertussen heb ik het ook gehad. Maar tot 40w wil ik nog wel aanzien, maar verder echt niet. Benieuwd wat hier de reactie gaat zijn!

10. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Laat je weten hoe je gesprek ging?!

11. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Wat een verhaal zeg! Maar heel fijn dat ze je nu wel serieus nemen!

12. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Zal ik zeker doen. Is wel pas dinsdag ;)

Deel Deze Pagina