pas zwanger en zo'n rugpijn

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door tulip, 11 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tulip

tulip Niet meer actief

Wie herkent het en heeft goede tips voor mij?? Ik ben nu bijna 7 weken zwanger en heb een ongelooflijke pijn in mn rug, niet onderin zoals de meesten, maar net onder mn bh bandje.

Wat zou ik hier het beste tegen kunnen doen?? Ik zit al met een paar kussentjes in mn rug rechtop in de bank. Tis nu al een week of 2.

2. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Denk niet dat dit met je zwangerschap je maken heeft.
    Pijn op die plek heeft volgens mij meer met een verkeerde houding of belasting van je rug te maken.

Succes meid

3. onzewens

onzewens Bekend lid

9 jan 2012
    561
    0
    0
    NULL
    NULL
    idd....zoals wachtende zegt. Volgens mij heeft dit ook eerder te maken met verkeerde houding of gespannen spieren. Je zou er gewoon mee naar fysio kunnen gaan om te vragen of zij iets weten. Mag je tegenwoordig zonder verwijzing zo naar toe.

4. Melindy

Melindy Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.078
    0
    0
    ah, klinkt me bekend in de oren... van voor mijn zwangerschap.
    klinkt als een verkeerde houding inderdaad.

wat je zelf kan proberen is om op de grond te liggen, met de benen op de bank (liefste in een hoek van ongeveer 90graden leggen) voor enkele minuten.
    rechtop zitten, jezelf lang maken(je nek voornamelijk) en dan je hoofd langzaam voor over laten hangen, 15 sec vast houden en ontspannen om het te herhalen. dit wil bij mij nog wel eens helpen.
    net als rechtop zitten en langzaam je schouders naar achter trekken, naar voren en weer naar achteren.

en anders een bezoekje naar de fysio, die kan je waarschijnlijk beter helpen :)

5. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Mij klinkt dit ook erg bekend.
    Ik kreeg hier vroeg in de zwangerschap ook al last van, en heb er nu nog steeds last van.. Van mensendieck kreeg ik een lendenkussen, wat mij goed heeft geholpen door de zwangerschap heen. Momenteel zit ik bij de fysiotherapeut om mijn rugspieren aan te sterken.
    Ik merk nu dat het echt minder wordt.. Kreeg verderop in de zwangerschap overigens ook last van mijn rib, want nu eindelijk minder wordt.

Als ik jou was zou ik uit kijken naar een lendenkussen, ik heb er zelf erg veel baat bij gehad en nog steeds..

6. tulip

tulip Niet meer actief

friesland90, dank je wel, ik zal eens informeren.

andere dames, ook bedankt voor jullie reactie. Het kan idd los staan van de zwangerschap, maar had er in de vorige zwangerschap ook last van, tot het misging en toen was het klaar. Wel toevallig;)

7. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    ik heb er ook last van, mn hele zwangerschap al. ben nu 30 wkn.
    het is nu wat minder geworden, omdat ik veel op mn houding let. minder onderuitgezakt zitten helpt ook. dus pak een wat hogere stoel. ik denk dat het komt dat je spieren wat slapper worden door de hormonen. je lichaam gaat zich toch weer klaarmaken voor een kindje.
    succes!

8. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Tresje, inderdaad.. Maar zou dit wel na de zwangerschap er wat aan gaan doen om je rug (en de rest van de spieren, want dit staat in verbinding met elkaar) goed aan te sterken.
    Anders krijg je een paar maanden na de bevalling er weer last van misschien, net als bij mij..

Tulip, graag gedaan, ik hoop dat je er iets aan hebt. En bovenal dat de rugklachten snel overgaan, want het is erg vervelend!!

Deel Deze Pagina