Hoi hoi Disndag wordt ik naar alle waarschijnlijkheid ingeleid maar is het echt zo erg als men zegt want hoor er toch wel nare ervaringen over. Ik zie er ook echt heel erg tegen op wil iemand zijn ervaringen delen
http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=40261 kijk daar eens daar staat ook eht een en ander beschreven.
Ik ben ook ingeleid op 36 weken omdat ik een scheur in mijn vliezen had. Ik had al 2 cm ontsluiting en weeen gehad door 3 weken eerder al bijna bevallen te zijn,(mijn lichaam was wel helemaal klaar om te bevallen) Mijn bevalling heeft wel lang geduurd, ik heb weeenopwekkers gekregen door een infuus om 12 u 's middags,na 10 min.begonnen de weeen te komen maar gewoon rustig aan; Ik kreeg na 10 min.al hevige pijn van mijn BI waardoor ik dus geen wee heb gevoeld,de pijn van mijn BI overheersde alles Heb na 6 uur een epidurale gekregen en ben om 22u20 bevallen dus het heeft meer dan 10 uur geduurd vanaf het moment dat mijn vliezen echt gebroken waren ben ik van toen nog 4 cm opening naar 10 gegaan op 2 uur tijd. Ik zou me niet te veel zorgen maken Als ik het opnieuw kon doen,zou ik het net hetzelfde doen,vond het geen nare ervaring en ook niet erg. Ik was na 5 keer persen er vanaf!
Ik denk dat het net zoals "gewone" bevallingen is, heel verschillend. Een weeënstorm komt vaker voor, heb ik wel begrepen. Die heb ik toen gehad, en kan ik je niet aanraden. Dan zou ik subiet om pijnstillers vragen ( er zat 0 sec tussen de weeën in ) Voordeel: dan is de baby er ook in zes uur Je bent in het ziekenhuis , het is minder natuurlijk dat opwekken, dus voel je niet schuldig over pijnstillers en laat ze je de geven als ze nodig zijn. ( mocht je daar schuldgevoelens over hebben )
Ik word ook 1 mei ingeleid en maak me er eigenlijk (nog?) helemaal geen zorgen over. Als ik de weeen niet meer kan opvangen is de pijnstiller dichterbij dan bij een thuisbevalling, waar ik eerst voor ging. Zoals Cruijf al zei: elk nadeel heb z'n voordeel (of was het andersom?) dus ik zie wel hoe het loopt.