Yogi Tea en andere kruidenthee

Discussie in 'Gezondheid' gestart door April, 3 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. April

April Actief lid

27 sep 2007
    357
    0
    0
    Haai

Iemand enige idee in hoeverre kruidentheetjes niet goed zijn als je zwanger wil worden of al zwanger bent? In mijn grote kruidenboek staat een lijst van te vermijden kruiden en een lijst met kruiden die met mate gebruikt mogen worden.

Nu heb ik net weer een hele lading Yogi Tea ingeslagen, omdat ik niet van gewone thee en pickwicktheetjes houd, en gek ben op kruidige thee. Maar ja, nu zie ik dat Kaneel, Engelwortel, Nootmuskaat (en nog veel meer) niet goed voor je zijn tijdens de zwangerschap.
    Ik ben een amateur-kruidenkenner, dus ik neem graag advies aan van een prof, als die hier zijn natuurlijk>

Ik baalde een beetje , want ik ben zo dol op mijn Yogithee. Ik ben al gestopt met roken (10 maanden! :D ), ik ben ook aan het minderen met koffie, maar mijn Yogithee................boehoeh! :(

Nou goed, ik hoop dat ik me aanstel en dat er iemand wat advies kan geven.

Liefs

2. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Ik weet het ook niet precies eigenlijk... Wel weet ik dat zoethout niet goed schijnt te zijn (kan bloeddrukverhogend werken), dus als dat er in zit is het misschien geen goed idee.
    Maar dat bijvoorbeeld kaneel niet goed is, schijnt wel te kloppen maar alleen als je er gigantische hoeveelheden van binnenkrijgt. Dus maak je niet al te druk!

3. April

April Actief lid

27 sep 2007
    357
    0
    0
    Thanx Mamasu!

Heb net een info-mail gestuurd naar Yogi-Tea.nl en zal me verders niet druk maken :D

Liefs

4. Premama

Premama Actief lid

19 jul 2007
    466
    0
    0
    Zuid-Holland
    Bij de meeste kruiden gaat het er inderdaad om als je grote hoeveelheden binnenkrijgt.