Yogi Tea en andere kruidenthee

Discussie in 'Gezondheid' gestart door April, 3 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. April

April Actief lid

27 sep 2007
    357
    0
    0
    Haai

Iemand enige idee in hoeverre kruidentheetjes niet goed zijn als je zwanger wil worden of al zwanger bent? In mijn grote kruidenboek staat een lijst van te vermijden kruiden en een lijst met kruiden die met mate gebruikt mogen worden.

Nu heb ik net weer een hele lading Yogi Tea ingeslagen, omdat ik niet van gewone thee en pickwicktheetjes houd, en gek ben op kruidige thee. Maar ja, nu zie ik dat Kaneel, Engelwortel, Nootmuskaat (en nog veel meer) niet goed voor je zijn tijdens de zwangerschap.
    Ik ben een amateur-kruidenkenner, dus ik neem graag advies aan van een prof, als die hier zijn natuurlijk>

Ik baalde een beetje , want ik ben zo dol op mijn Yogithee. Ik ben al gestopt met roken (10 maanden! :D ), ik ben ook aan het minderen met koffie, maar mijn Yogithee................boehoeh! :(

Nou goed, ik hoop dat ik me aanstel en dat er iemand wat advies kan geven.

Liefs

2. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Ik weet het ook niet precies eigenlijk... Wel weet ik dat zoethout niet goed schijnt te zijn (kan bloeddrukverhogend werken), dus als dat er in zit is het misschien geen goed idee.
    Maar dat bijvoorbeeld kaneel niet goed is, schijnt wel te kloppen maar alleen als je er gigantische hoeveelheden van binnenkrijgt. Dus maak je niet al te druk!

3. April

April Actief lid

27 sep 2007
    357
    0
    0
    Thanx Mamasu!

Heb net een info-mail gestuurd naar Yogi-Tea.nl en zal me verders niet druk maken :D

Liefs

4. Premama

Premama Actief lid

19 jul 2007
    466
    0
    0
    Zuid-Holland
    Bij de meeste kruiden gaat het er inderdaad om als je grote hoeveelheden binnenkrijgt.
    Zelf drink ik momenteel veel venkelthee (goed bij darmklachten tijdens je zwangerschap). Maar ook muntthee, kamillethee, rooibosthee.... dus hopelijk zit daar wat van je gading tussen :)

5. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Oh en nog even mijn huidige verslaving: van Celestial Seasonings de Honey-Vanilla-Camomile met dan nog extra honing erin.... Mjammie! Moet ik echt elke avond hebben tegenwoordig...
    Hij is ook supergoed als je verkouden bent en keelpijn hebt overigens, heel verzachtend.
    Maar mocht de Yogi Tea niet meer mogen, dan is dat misschien nog een idee!

6. waterlelie

waterlelie Fanatiek lid

17 apr 2007
    1.166
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Bollenstreek
    Ik drink ook Yogi-thee (de cold weather variant) en het is na een dag hard werken ook mijn troosttheetje... Ik had er eigenlijk nooit zo over nagedacht, dus ik ben eigenlijk ook zeer benieuwd.....

7. April

April Actief lid

27 sep 2007
    357
    0
    0
    Haai dames,

Ik ben al sinds jaar en dag een kruidentheedrinkster en heb dan alles al eens uitgeprobeerd. Tja, en die Yogi Tea vind ik echt superb! Ik hou van pittig en kruidige theetjes. Maar in mijn favorieten zit gewoon veel kaneel en zoethout, e.d.

Ik meng ook graag verschillende kruiden met elkaar, lekker in mijn thee-ei :D

Ach, misschien maak ik me te druk en als ik het op 2 kopjes per dag houdt, valt het misschien best te doen. (ben gewoon een beetje bang omdat sommige kruiden de menstruatie opwekken, dus slecht zijn voor een eventueel vruchtje)

Liefs

8. Willow

Willow Actief lid

31 jul 2007
    339
    0
    0
    Ik drink ook veel theesoorten (zonder theine). Heb het gevraagd aan de verloskundige.

Rooibos, brandnetel, kamille en jasmijn mag je drinken zo veel je wilt.

Wel heb ik gelezen dat je op moet passen met venkel. Dat drink ik dus niet meer.
    ( http://www.voedingscentrum.nl/voedingsc ... ruiden.htm )

Groejtes

9. Shartje

Shartje Actief lid

1 jul 2007
    483
    0
    0
    Hoi meiden.

Interessant onderwerp en helemaal naar mijn hart. Zelf doe ik een drie-jarige opleiding in kruidengeneeskunde dus ben ook op dit moment veel bezig met wat ik wel een niet mag qua kruiden nu ik zwanger probeer te worden.
    Dit heb ik op het internet gevonden. Dit is geschreven door Gonnie v. Elteren en zij is na mijn inziens wel betrouwbaar in haar info.
    Misschien even leuk en interessant om te lezen.

http://herbasanitas.nl/Zwangerschap%20en%20kruiden.htm

liefs

10. April

April Actief lid

27 sep 2007
    357
    0
    0
    Dames, bedankt voor de links! Er staat een hoop informatie waar ik wat aan heb! :D

Ps: Shartje, leuk dat je die opleiding doet. Dat wilde ik 9 jaar terug ook al doen, maar is er nog niet van gekomen. Maar, ik denk dat ik in de toekomst toch die richting op zal gaan. Blijft enorm boeiend. Succes met je opleiding en als je leuke tips hebt, mag je me altijd op de hoogte houden! ;)

Deel Deze Pagina