Bevalling inleiden bij 38 weken??

Discussie in 'De bevalling' gestart door Esther1991, 1 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esther1991

Esther1991 Bekend lid

13 jan 2015
    731
    4
    18
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik zit momenteel te twijfelen om te vragen aan mijn gynaecoloog voor inleiding van de bevalling met 38 weken.

Ik heb zwangerschapsdiabetes die steeds erger wordt,eerst volstond het diëten. Maar ik kan nu echt nog heel weinig eten om het verder te doen zonder insuline. Zelfs na de meest gezonde maaltijden, heb ik regelmatig een uitschieter van mijn suiker. Ik blijf ook afvallen.

Zodra ik echter start met insuline, moet ik sowieso worden ingeleid met 38 weken van gynaecoloog (omdat anders kans groter wordt dat baby overlijdt in de buik). Ik ben nu 34 weken ver en wil het echt proberen volhouden zonder insuline, maar dit kan ik geen 6 weken meer aan (anders ga ik gewoon echt te weinig voedingsstoffen binnenkrijgen, heb nu al amper energie). Dus dacht ik te vragen aan gynaecoloog om het toch zonder insuline verder te doen, ik wil gerust nog even op de tanden bijten, maar dan wel met inleiding bij 38 weken (wat sowieso zou moeten als ik wel insuline spuit).

Is dit beetje logische redenering? Wat denken jullie?

Oh ja baby ligt trouwens één week voorop op groei al heel de zwangerschap, momenteel weegt hij al netjes 2,5kg.

2. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    Hoi, ik ben ingeleid met 39+6 ook ivm zs diabetes. Ik spoot overigs ook insuline en hoe vervelend het ook klinkt is het went. Je kan tenminste weer normaal eten zonder je zorgen te maken. I
    Dat je met 38 wk dan word ingeleid is nog helemaal niet zeker. Dat ligt er ook aan hoe de placenta er voor staat.

Wat ik zou doen als ik jou was is niet op je tanden bijten maar starten met insuline in overleg. Niet genoeg voedingsstoffen binnen krijgen is ook niet goed!

3. Esther1991

Esther1991 Bekend lid

13 jan 2015
    731
    4
    18
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dat is wel al 100% zeker heeft mijn gynaecoloog gezegd. Als je insuline prikt, laten ze in mijn ziekenhuis geen langere zwangerschap toe als 38 weken. Ik woon in België en hier is de regelgeving daarover iets anders heb ik al gemerkt.

Ja ik dieet zo streng en het wordt gewoon slechter en slechter met de waardes dus echt niet fijn meer... Diabetesvpleegster en endocrinoloog gaan vandaag overleggen of ik toch geen insuline moet prikken.

Ik krijg trouwens sowieso elke 2 weken een echo bij de gynaecoloog en word wel goed opgevolgd

4. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Ik vind het een logische redenering. Je denkt aan de gezondheid van je baby en aan die van jezelf.

5. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Gezondheid van je kindje en je eigen gezondheid is belangrijk!
    Dus ik snap dat ze je evt laten inleiden.

Verdiep je even in het inleiden dat weet je wat je evt te wachten staat en wat de risico's zijn.
    Ik ben ook ingeleid met 38 weken ivm zwangerschapsvergiftiging.
    Ik heb niet zo'n heel positief verhaal maar genoeg andere mensen wel.

Je moet geen risico lopen met de kleine in je buik! Lijkt me dat de gyn hier een goed advies over geeft.
    Neem anders even een vragenlijstje mee met de dingen die je graag wilt weten.
    Succes

6. Esther1991

Esther1991 Bekend lid

13 jan 2015
    731
    4
    18
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dankjewel voor de reacties!

Ondertussen te horen gekregen dat ik wel moet starten met insuline prikken :( Ik kan gewoon onvoldoende eten om het te doen zonder insuline. Strenger diëten lukt niet.

Ik zal dus sowieso worden ingeleid bij 38 weken. Volgens mijn gynaecoloog is er een grotere kans dat de baby sterft in de buik als je insuline spuit en langer dan 38 weken zwanger bent. Dit is het protocol in de meeste ziekenhuizen in België.

Ervaringen over bevallen met inleiden zijn dus welkom!

7. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    Raar zeg dat het in België zo verschild. Ik heb er met 40 weken echt om gevraagd want wilde niet meer. Baby zou ook groot zijn ( achteraf 3500kg dus helemaal geen 4+ baby. Wel goed dat je insuline keijgt is rot maar wel het beste.

Inleiden vond ik wel heftig. 2 dagen over gedaan, 3x gel want mijn baarmoeder was nog niet verweekt. Eenmaal het infuus kwamen de weeen heel snel kon ze niet meer opvangen dus om een rufgenprik gevraagd. Hou je er ook rekening mee dat het suiker gehalte van je kindje te laag kan zijn en jullie moeten blijven. Onze dochter kreeg een sonde voor voeding en een infuus. Uiteindelijk mochten we na 5 dagen naar huis. Maar volgens mij is het heel normaal in België om in het zh te verblijven?

Deel Deze Pagina