Kraampakket bij ziekenhuisbevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door Mamaaa1988, 21 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamaaa1988

Mamaaa1988 Actief lid

2 mei 2016
    195
    4
    0
    Ik heb al twee kinderen en beide keren in het ziekenhuis bevallen, toen kreeg in het kraampakket gratis van de zorgverzekering en beide keren lang niet alles uit gebruikt. Paar van die matjes voor in je bed, kraamverband, hand alcohol, watten maar verder eigenlijk niks.
    Dit keer onder begeleiding van gynaecoloog en sowieso weer een ziekenhuis bevalling. Bij mijn huidige zorgverzekeraar moet je je kraampakket kopen (met korting maar alsnog €25).
    Is dit dan echt nodig ? Of gewoon de dingen los kopen die ik sowieso nodig heb?

2. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik ben ook in het ziekenhuis bevallen en mijn pakket was gratis. Maar als ik bedenk wat er in zat wat ik nodig had was dat alleen de celstof matjes, mocht het toch thuis al knappen en het kraamverband. Ja alcohol voor de thermometer maar die had ik al wel in huis. Verder niets nuttigs

3. USAbaby

USAbaby Fanatiek lid

14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Ik ging ook voor een ziekenhuisbevalling maar heb het niet gered. Was dus erg blij met het kraampakket en ook bijna alles is gebruoktober. Had alleen way gaasjes over doordat ik geen hechtingen oid had...

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Er is hier vorige week ook een topic over geweest.

Stel nou dat je het ziekenhuis niet haalt, dan is het wel belangrijk dat je kraampakket thuis staat. Ik heb met een tweeling ook gewoon een kraampakket gekregen namelijk. Als het niet nodig was met een klinische bevalling zou de verzekering hem dan ook niet gestuurd hebben bij mij.

Je hebt tenslotte de alcohol, gaasjes, matjes en verband zowiezo nodig. En als ik zie wat sommigen uitgeven aan baby uitzet dan kan ik me vaak niet voorstellen dat het valt of staat met het kraampakket en de kruiken. Die zijn gewoon verplicht.

5. Mamaaa1988

Mamaaa1988 Actief lid

2 mei 2016
    195
    4
    0
    Ik zeg ook niet dat het valt of staat bij het kraampakket hoor,
    En het vorige topic heb ik over hebt hoofd gezien dan denk ik.

Alcohol heb ik sowieso in huis, verband moet ik toch halen want dat is nooit genoeg.. het was gewoon een interesse vraag hoe andere dit gedaan hebben

6. Mamaaa1988

Mamaaa1988 Actief lid

2 mei 2016
    195
    4
    0
    Ja die kans is er ook wel natuurlijk..
    Bestel hem maar gewoon in z'n geheel 😊

7. Mamaaa1988

Mamaaa1988 Actief lid

2 mei 2016
    195
    4
    0
    Ja dat had ik dus de eerste 2x ook.. vandaar..
    Maar wel twee hele snelle bevallingen gehad en woon nu een. Half uurtje van het zkh vandaan.. dus ja, laat ik hem maar gewoon in z'n geheel bestellen..

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Of je moet toevallig iemand in de omgeving hebben die net bevallen is en veel over heeft, maar vaak gebruik je er toch een en ander uit.

9. Aim

Aim Lid

25 okt 2013
    97
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik moest in het ziekenhuis bevallen en heb gevraagd of ik zo'n pakket moest aanschaffen. Dit was volgens het ziekenhuis niet nodig. Alleen gaasjes, kraamverband, alcohol en een thermometer. Al die andere dingen waren echt niet nodig. Je gaat de bevalling sowieso niet alleen doen dus mocht er iets gebeuren waardoor er een ambulance moet komen of je redt het niet naar het ziekenhuis heeft een verloskundige echt wel alles bij. Zo'n een pakket heb je dan echt niet nodig.

10. Essie3

Essie3 Niet meer actief

Ik beval ook in het ziekenhuis en krijg daarom geen kraampakket van de verzekering. Ik heb zelf een matrasbeschermer gekocht omdat mijn vorige bevalling begon met het breken van mijn vliezen midden in de nacht. Verder heb ik kraamverband en alcohol gekocht.

11. Athene

Athene Lid

6 jul 2014
    24
    1
    3
    NULL
    NULL
    Ik heb het los gekocht bij de action en Kruidvat. Was iets van € 15,- kwijt.

12. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL

Deel Deze Pagina