Ben ik weer met een vraag over bellen . Volgens mij interpreteer ik dingen niet zo goed. Om 18:00 de verloskundige gebeld, omdat ik de afgelopen dagen veel harde buiken heb gehad die af en toe wat vervelend waren. Ook hier een daar wat kramp gehad. Zij zei toen dat ik het even twee uur in de gaten moest houden en als het erger werd, moest ik terug bellen rond 20:00. Moest rust houden en in de douche gaan zitten oid. Als het niet erger zou worden, moest ik maar op het werk een gesprekje gaan hebben over minderen met werk. Maar toen ik belde, had ik geen last van harde buiken . Heb het even in de gaten gehouden en van 18:00-18:45 stuk of 6 buiken gehad. 18:45-19:05 stuk of harde buiken gehad. Daarna in de douche gaan zitten tot 19:40 en daar 4 buiken gehad. Nu zit ik weer op de bank en heb er tot nu toe nog 1 gehad. Op zich heb ik niet het idee dat het erger is dan normaal, maar vind het wel erg veel. Dus twijfel of ik nou wel of niet terug moet bellen .
Bij pijnlijke harde buiken, die met regelmaat komen zou ik geeoon bellen. Liever een keer teveel dan een keer te weinig. Is het 'niets' dan is het gewoon even voor de geruststelling.
Ik zou ook bellen. Voor 23 wkn is het niet normaal dat je er al zoveel hebt. Teken dat je rustiger aan moet doen.
Vanavond niet meer gebeld, na 20:00 is het alleen nog voor spoed en dat is het niet. Ik weet dat ik het rustiger aan moet doen, maar hoe is nog de vraag. Ik kan niet minderen met werken, maar ook niet stoppen zonder verplichting vanuit een arts. Anders heb ik namelijk geen inkomen. (tijdelijk 0 uren 'contract', maar werk ruim 40 uur in de week.) Maar toch zit het ergens niet lekker, want ik heb er ook last van als ik het rustig heb. Op mijn vrije dag heb ik er meer last van (of ik merk het meer) dan wanneer ik werk. Zou gewoon graag de geruststelling gehad hebben dat de harde buiken verder niks doen dus niet voor ontsluiting/verweking oid zorgen. Maar kreeg eerder het gevoel dat ik afgewimpeld werd aan de telefoon . Ze zei namelijk in eerste instantie dat ik sowieso na 2 uur terug moest bellen, maar op het laatst alleen als het erger werd. Nouja, ik bel morgenochtend nog wel even om het na te vragen en voor geruststelling .
Als ik alleen al kijk van 18.00-18.45 dan heb je dus eigenlijk om de 7.5 minuten een harde buik. Je zegt dat deze af en toe wat vervelend zijn. Wat mij betreft dus alle reden om de vk op het spoednummer te bellen! Daarnaast twijfel je zelf ook, nog een reden om te bellen. Juist op deze termijn is het van belang om evt weeen niet te onderkennen maar gelijk actie te nemen.
Zeker even bellen. Met 23 weken hoort het nog helemaal niet. Vriendin van me heeft hetzelfde gehad en de afloop was niet fijn.
Dit is echt teveel meid. Ik heb er ook last van gehad en ben daardoor mer 30 weken in het ziekenhuis beland met weeen en ontsluiting. Nu zit ik op bedrust tot aan de bevalling. Je moet echt een manier vinden om het rustiger aan te doen, weet niet of man/vriend aanwezig is maar die van mij doet al weken alles in en rondom het huis. En probeer een oplossing te vinden voor je werk misschien andere werkzaamheden ofzo. Ik weer het niet maar denk vooral aan je kind. Sterkte! Xxxx
Net nog even gebeld en ze vond het ook wel veel. Dus of ik vanmiddag even langs kan komen en als zij niets kan vinden, dan moet ik nog naar de gynaecoloog. Ik ben benieuwd en hoop maar dat het echt gewoon aan rust houden ligt. Bedankt voor jullie antwoorden !
Je kan gewoon minder gaan werken hoor Je werkgever meld e dan voor bepaald aantal uur ziek en t uwv betaald dat Dat word betaald of via je werkgever of via je werk zelf
Nou de update . Ben gister opgenomen met een vinger ontsluiting! De harde buiken zorgen ervoor dat de baarmoederhals open en dicht gaat, dus geen goed teken. Gelukkig aan de weeenremmers (doen ze eigenlijk pas vanaf 25+5 hier) en ze spreken er nu over dat het vooral zaak is de 24 weken te halen en vanuit daar verder te kijken. Weeenremmers helpen nog niet echt, maar de harde buiken doen geen pijn, dat is heel positief . Heb er nog wel een stuk of 8-10 per uur en dat moet eigenlijk gewoon afnemen. Erg heftig dus allemaal en het voelt net als een achtbaan, had gister niet verwacht in het ziekenhuis te eindigen . We blijven positief en gaan er vanuit dat kleine man gewoon tot 37 weken blijft zitten!
zie je meid bij twijfel altijd bellen. Enne je kunt je gewoon ziek melden of minder gaan werken dat lost zich ook wel weer op.
Ik zie dat je ondertussen al goede zorg hebt. Ik wild eje idd ook adviseren om te bellen. Aangezien jij 4-7 harde buiken per uur had, en ik rond die tijd hoogstens 3-4x per dag of zo. Bij zulke dingen altijd gewoon bellen !!!!
Fijn dat je nu in goede handen bent, maar erg jammer dat je vk niet eerder actie heeft ondernomen! Hopelijk beginnen de weeenremmers nu wel aan te slaan? Of hebben ze je ondertussen al andere remmers gegeven? Duim voor je dat je de 24 redt, vanaf daar is elke dag en elke week mooi meegenomen. Zelf hoopte ik toendertijd de 26 weken te halen maar ondertussen ben ik al ruim 33 weken, dus het kan echt! Denk trouwens niet dat je nog mag gaan werken, dat zal wel volledige bank- en bedrust worden. Hoop dat je jezelf nog minstens 14 weken mag gaan vervelen!
Wat ontzettend schrikken! Maar heel fijn dat je al aan de remmers mocht. Hier is dat ook pas vanaf 24 weken. Hoop met heel m'n hart dat je nog minimaal 13 weken zwanger mag zijn, maar probeer het in kleine stapjes te doen. Kijk met de dag, en als het wat beter gaat een week vooruit. Succes!!
Wat vervelend dat je nu opgenomen bent. Hopelijk slaan de remmers heel snel aan en blijft uk nog zeker 10 weken zitten bij je. Goed dat je toch weer hebt gebelt. Succes