bed op klossen?!

Discussion in 'De bevalling' started by suzy83, Apr 22, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. suzy83

suzy83 Fanatiek lid

Oct 20, 2009
    1,556
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi,

Even een vraagje, hoe hoog moet het bed van de grond af voor de bevalling? Kan iemand dit mij vertellen toevallig?

En nog een vraagje.... bevallen in een waterbed is zeker niet mogelijk?

groetjes

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

80 centimeter dacht ik. En ik dacht inderdaad dat een waterbed niet mag voor een bevalling

3. suzy83

suzy83 Fanatiek lid

Oct 20, 2009
    1,556
    0
    36
    NULL
    NULL
    oke bedankt voor je reactie!!

ja van het waterbed dacht ik ook wel hoor maar we hebben dat bed net een jaar en wil hem niet kwijt hihi

mss maar in het logeerbed zolang dan...

maar de reden dat het bed omhoog moet is puur voor de kraamhulp makkelijker of vk?? of ook voor de zwangere dame zelf?

4. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

ik vond het totaal niet handig (we hadden gelukkig een bed beneden gezet dus ik hoefde er pas op met de bevalling zelf, maar ben zelf ook wel klein hoor)
    \het is voor de vk en de kraamverzorgster die je helpen bij de bevalling. anders is het heel slecht voor de rug omdat de meeste bedden erg laag zijn. Nu kunnen ze er goed bij.
    Succes met de bevalling alvast.

5. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,803
    4,184
    113
    Is idd verplicht voor kraamhulp en vk maar ik vond het zelf ook heel fijn hoor. Kon makkelijk in en uit bed komen toen het hoog stond

6. suzy83

suzy83 Fanatiek lid

Oct 20, 2009
    1,556
    0
    36
    NULL
    NULL
    bedankt voor je reactie!!
    dus jij raad aan gewoon pas erin gaan liggen als de bevalling er bijna aankomt?

Maakt niet uit voor mij dat ik zwanger in een waterbed lig? omdat dit een beetje inzakt ofzo??
    tja volgens mij ligt het altijd moeilijk met een dikke buik.
    hihi ;) ik slaap namelijk graag op mijn zij maar nu voel ik heel de beeb mee naar beneden zakken... ligt gewoon niet meer zo lekker...

7. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

het kan lijkt me geen kwaad. Het licht idd misschien niet zo fijn op het laatst van je zwangerschap dan kan je altijd nog in het andere bed dat je gaat gebruiken voor de bevalling gaan liggen. Mijn overbuurvrouw heeft ook een waterbed en die heeft er ook de hele zwangerschap in gelegen.
    Maar goed ik vond het nie thandig omdat ik klein ben maar las hierboven dat ieamdn het bed op klosse njuist handig vond om in bed te komen. Je kan het bed zelfs pas op klossen zetten als je aan het bevallen bent (moet er wel iemand zijn die dat kan doen natuurlijk0 wat je zelf fijn vind.

8. jonibra

jonibra Niet meer actief

Ik vond het heel erg wennen t bed op klossen.
    Meet het trouwens wel goed na... Hier scheelde het nog geen 5 centimeter maar we hadden een kraamverzorgster die t nagemeten heeft en dus het bed niet wou verschonen.
    Was geloof ik wel n extreem geval hoor... De andere zei dat ze het onzin vond om op n paar cm te gaan kijken.
    Mn moeder deed het hier gelukkig voor me maar t lijkt me niet handig als je partner gewoon moet werken en je verder niet heel de dag hulp hebt dat ze dat soort dingen gaan weigeren;)

Liefs mij

9. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    ik vond het ideaal het bed op klossen..
    Nouja, klossen:D we hebben er brierkratjes onder gezet.. klossen pasten niet om we rare bedpoten hebben:D
    kon er veel makkelijker in en uitkomen..

10. StarMoon

StarMoon Bekend lid

Nov 11, 2009
    894
    0
    0
    Hier hebben we het een week geprobeerd.
    Maar ik kwam gewoon echt mijn bed niet meer uit :(
    Moest me gewoon eraf laten kukelen 's nachts als ik moest plassen.
    Moet als ik het bed uitstap eerst een tijdje stilstaan tot mijn heupen "het weer doen",
    dus deed enorm veel pijn dat geklauter.

Als de bevalling begint staan die dingen zo weer eronder (10 minuutjes of zo).

Volgens mij maakt zwanger slapen in een waterbed niet uit, maar mag je er niet in bevallen.

11. suzy83

suzy83 Fanatiek lid

Oct 20, 2009
    1,556
    0
    36
    NULL
    NULL
    oja 80cm hoogte is met bed erbij neem ik aan?

12. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Van grond t/m bovenkant matras moet het volgens mij tussen de 70 en de 80 cm zijn. Bij mijn vorige zwangerschap heb ik helemaal geen klossen gebruikt maar een extra matras erop, hierdoor kwam ik aan 68 cm maar de kraam deed niet moeilijk. Nou ben ik door een ks in het ziekenhuis bevallen maar ik vond het verschrikkelijk dat het bed zo hoog stond... ik moest haast een laddertje erbij pakken want ik ben ook maar klein. Zodra de kraam weg was, meteen weer het extra matras eraf hoor.

13. Eylem

Eylem Niet meer actief

Bij ons passen de klossen niet onder het bed doordat onze slaapkamer een schuin dak heeft en het bedframe vrij hoog is. Op zich geen groot drama omdat ik toch in het ziekenhuis beval, alleen zal de kraamzorg niet het bed verschonen en moeten we even kijken hoe het met hulp bij borstvoeding gaat

14. Que

Que Niet meer actief

je bed moet op minimale hoogte zijn van 70 cm. Dus van vloer tot bovenkant matras.

bevallen in een waterbed gaat denk ik niet lukken, je kan dan geen kracht zetten plus je bekken kanteld denk ik de verkeerde kant op.

15. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

Oct 5, 2009
    4,080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    Mijn zus die had een bed zonder poten ( klinkt raar hahaha) maar ze hebben er toendertijd kratjes bier onder gezet ( zonder flesjes :p) en dat was hoog genoeg! Misschien ook een tip?

16. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ik hoef dan nog niet te bevallen (en ben denk ik ook niet zwanger) maar ik heb even een vraag hierover:

wij hebben een heel zwaar massief houten bed. Kunnen alle soorten bedden wel op klossen? Ik zie de onze namelijk nog niet op klossen staan. Veel te zwaar dat bed.

17. Que

Que Niet meer actief

Ik heb klossen van de thuiszorg zijn van metaal (ijzer) zijn echt heel stevig!!

18. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ok... ook met dikke vierkante houten bedpoten?

19. Que

Que Niet meer actief

Ja die kun je er dan gewoon bovenop zetten denk ik. Weet niet hoe dik dik is.

Onze poten passen er tussen die van jouw misschien ook ligt er aan hoe dik dik is.....;)

20. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ik schat zo'n 12 bij 12 cm.
    Ach dat is ook een zorg voor later...

Share This Page