Hoi allemaal, met volle maan is helaas hier niks spontaan begonnen. Vandaag gesprek gehad in het ziekenhuis, en ik word volgende week voor de 3e keer ingeleid. Afgelopen woensdag ben ik gestript en had ik 1 cm ontsluiting maar de baarmoeder mond was nog niet helemaal verweekt. Ik ben erna de slijmprop in delen verloren. Maar dit heeft helaas verder tot nu toe niks gedaan. Want de gynaecoloog gaf vandaag na inwendig onderzoek aan, dat ik nog steeds op 1cm zit. Volgende week maandag avond moet ik me melden voor de ballon te plaatsen, en dan de nacht in het ziekenhuis blijven. Op dinsdag ochtend gaan ze dan beginnen met de ween opwekkers. Komende woensdag moet ik nog naar de verloskundige en deze gaat mij ook weer strippen. (Ik heb wel gelezen dat dit maar 1x kan, dus of het zin heeft?) Misschien heb ik dan alsnog een spontane bevalling, of kan ik maandag avond weer na huis omdat ik genoeg ontsluiting heb. We gaan het meemaken. Tot nu toe is het bij mijn vorige bevallingen steeds nodig geweest om de ballon te plaatsen, en verliep de aanloop er na toe hetzelfde als bij deze. Ik hoop alleen dat ik niet afgebeld word, want daar is in deze tijd helaas veel kans op… Ik ben er zo klaar mee/voor. Ik heb niet echt een doel met dit topic. Gewoon even zin om te delen
Ik neem aan dat er een rede is dat je ingeleid wordt. Ik lees in je handtekening dat je de 22e pas bent uitgerekend, dus in dat opzicht is het natuurlijk niet zo vreemd dat er nog niet zoveel gebeurd, het is nog aan de vroege kant. Anderzijds kan het volgens mij ook opeens snel gaan als het lichaam wat gaat doen. Hier geen ervaring met inleiden, stond bij de 2e wel gepland maar die kwam uiteindelijk toch spontaan de avond voor de inleiding. Hopelijk komt jouw kleintje ook gewoon nog vanzelf komende week!
Zonder reden zou ik natuurlijk de goedkeuring van gynaecoloog niet krijgen. Eerste bevalling zat verloskundige helemaal verkeerd qua geschatte gewricht. Werd klein geschat was uiteindelijk meer dan 4 kilo. Zware bevalling gehad met schouderdystocie. Tweede bevalling baby ook ingeleid omdat ze dachten dat baby weer groot zou zijn. Viel uiteindelijk mee. Deze word ook weer groot geschat, maar hoofdreden is dat ik al voorween heb vanaf week 30, inmiddels dag en nacht. Een veel te lage bloeddruk vanaf week 18 ongeveer waardoor flauwvallen een erg vervelende bijkomstigheid is. Ik hoop inderdaad ook dat het, het liefst nu as we speak gebeurd. Maar ik zie dat duister in… maar ik ben wel in voor verassingen.