Inleiding komt steeds dichterbij!

Discussie in 'De bevalling' gestart door Femke86, 29 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Femke86

Femke86 Bekend lid

15 feb 2014
    590
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

Wie wordt er ook binnenkort ingeleid?
    Ik word over 2,5 week ingeleid ivm hoge bloeddruk.
    Vorige keer ben ik ook ingeleid, maar dat was met spoed ineens met 36,5 weken.
    Ik vind het best spannend!
    Lijkt me gek om van tevoren te weten wanneer het gaat beginnen...Hoop dat ik me niet te druk maak.
    Meer vrouwen in hetzelfde schuitje?

2. meis1987

meis1987 Fanatiek lid

13 dec 2011
    2.439
    372
    83
    in een huis
    Ik was van te voren helemaal niet bang of zenuwachtig, maar due ochtend. Pfaff scheet hem 7 kleuren. Hihi. 0700 uur waren we er en om 1003 was hij er al! Ging super snel, maar had s morgens bij controle al 3 cm. Dus dat was geluk!

3. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Als ik voor 41 weken niet spontaan beval dan word ik ingeleid. Dat is eind volgende week.
    Ik vind het niet mega spannend. Bij mijn dochter ook ingeleid. Ik weet wat ik kan verwachten.

4. Jj14

Jj14 Actief lid

22 mrt 2013
    187
    0
    0
    NULL
    Overijssel
    Hi vanochtend gesprek gehad met vk over inleiden.ik ben 40+4.
    Mijn vk zegt dat inleiden ook voor een moeilijker bevalling kan zorgen.wat is jullie ervaring?
    Mijn vorige bevalling was natuurlijk, maar ook een groot drama.

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik krijg over 14 dagen wel een geplande ks (ivm tweeling halen ze ze met 38'weken) maar ik ben maar wat benieuwd of ze blijven zitten tot dan.

6. Femke86

Femke86 Bekend lid

15 feb 2014
    590
    0
    16
    NULL
    NULL
    Voor jullie ook spannend dus!

Fijn dat het vlot ging, meis1987. Daar hoop ik ergens ook op!

MiekeLief, ik ben ook ingeleid de eerste keer maar vind het toch weer spannend hoor! Ik hoop dat deze bij jou spontaan komt.

Jj14, ik denk dat het per persoon verschilt hoor, en per bevalling. Genoeg spontane bevallingen die toch ook 'dramatisch' eindigen. Een inleiding kan ook snel en vlot gaan. Er zijn zelfs vrouwen die het zelf voorstellen bij de vk of gyn, denk ik dan maar.
    Maar zo te zien heb je een zware zwangerschap gehad met hg? Dan zal je ook wel heel blij zijn als het allemaal voorbij is. Tweede bevalling kan heel anders gaan en hopelijk lukt het jou nog spontaan!

Spannend Suusjeuh, eerste keer keizersnee? Lijkt me best pittig, maar ook ergens geruststellend dat het allemaal onder controle is dan.
    Zou fijn zijn als ze blijven zitten tot die tijd!
    14 dagen is ook snel!

7. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Hier was de 1e inleiding met 41 weken. Half 8 moesten we ons melden. Had 2 cm ontsluiting. Ze hadden vliezen gebroken. Daarna weeën opwekkers. Moest rond lunch enorm nodig na de wc en kreeg daarna een weeën storm. Doordat het zo snel opkwam raakte ik in paniek. Dat was absoluut niet fijn. Morfinepomp gehad. Kwart voor 3 had ik volle ontsluiting en kon ik persen. Uur later was ze er met een knip.
    Alles was snel gegaan. Pijnlijk ja. Maar geen ramp bevalling.
    Ik heb niet een rampzalige ervaring met inleiden. Fijn is anders, maar dat is elke bevalling. Hoop nu spontaan zodat de weeën opbouwen en niet ineens extreem komt.
    Aan de andere kant heb ik liever weer zo'n bevalling dan uren lang in de weeën en niet willen opschieten van de ontsluiting.
    Ik hoop zo dat een 2e x veel sneller gaat.

8. stefanie912

stefanie912 Bekend lid

10 feb 2012
    707
    2
    16
    mag enorm graag knutselen, 3d en taarten maken met
    Friesland
    Hier vandaag 39.2 zwanger en wordt ingeleid bij 41 weken (12-12) dit omdat ik al vanaf week 34 rondloopt met 2 cm ontsluiting en verweekte baarmoedermond... Ik alleen maar afval en tegen bloedarmoede aan zit en zwangerschapsmigraine heb ontwikkeld.... De kleine man zat hier bij 38 weken op 7.5 pond... Eerste bevalling was ook een hel hier bij 40.6... Dankzij zkh maar 18 uur met 2x Knip en vacuüm en 44 hechtingen.. met inleiding heb ik nog geen ervaring

9. Jj14

Jj14 Actief lid

22 mrt 2013
    187
    0
    0
    NULL
    Overijssel
    Morgen gaat de vk nog een keer proberen te strippen, maar heb nu wel besloten dat ik anders wil worden ingeleid.vrijdag is 41 weken

Heb inderdaad Hg en ben nog steeds aan de medicijnen hiervoor om mijn eten binnen te houden. Er is maar een echte oplossing en dat is bevallen, dus dat wil ik heel graag.... Eindelijk beter worden.

10. Jj14

Jj14 Actief lid

22 mrt 2013
    187
    0
    0
    NULL
    Overijssel
    Nou het staat gepland. Morgenochtend word ik inleid.

Vertellen jullie mensen om je dat en wanneer je wordt ingeleid?
    Van mij hoeft dat niet zo, maar mijn man heeft het al enthousiast aan zijn collega's vertelt😳
    Dat mijn ouders het weten vind ik prima. Zij passen ook op mijn andere zoon, maar voor de rest.....

11. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Bij de 1e alleen aan schoonzus verteld.
    Nu weet alleen de mensen die op mijn dochter moeten passen. Anders weten ze wel heel veel en dat vind ik jammer.

12. Femke86

Femke86 Bekend lid

15 feb 2014
    590
    0
    16
    NULL
    NULL
    Jj14 hoe is het gegaan?
    Ik vertel het wel aan iedereen vrees ik 🙈 ben een open boek en heb zelf behoefte aan steun 😊
    Maar snap ook dat je het liever voor jezelf houdt!

Miekie ik zie dat je gisteren bent bevallen! Gefeliciteerd! Alles goed (gegaan)?

13. Femke86

Femke86 Bekend lid

15 feb 2014
    590
    0
    16
    NULL
    NULL

Hoe is het bij jou nu?
    Je bent er dan wel klaar mee he, dat heb ik nu zelfs al.
    Het schijnt dat een tweede over het algemeen heel anders kan gaan, dat geeft vaak wel moed!

14. stefanie912

stefanie912 Bekend lid

10 feb 2012
    707
    2
    16
    mag enorm graag knutselen, 3d en taarten maken met
    Friesland
    Ben er echt helemaal klaar mee, nu 40.2 en ben lichamelijk echt helemaal op.... Hoop dat deze kleine zich nu snel gaat aandienen... Vrijdag weer naar de vk toe en hopelijk weer strippen en anders ga ik vragen om vrijdag middag laat mijn vruchtwater te breken omdat ik al 2/3 cm ontsluiting heb.

15. Femke86

Femke86 Bekend lid

15 feb 2014
    590
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ohh lekker al 3 cm cadeau :)
    Pfff ja snap je heel goed, logisch dat je op bent nu.
    Ze zouden je vliezen al wel kunnen breken met zoveel ontsluiting toch? Doen ze in het ziekenhuis ook dacht ik.
    En vast ook wel als je de 40 weken bent gepasseerd!

16. Femke86

Femke86 Bekend lid

15 feb 2014
    590
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gisteren ingeleid en de hele nacht weeën opgevangen.
    Had het hele pakket: buik- been- en rugweeën.
    Kwamen vlot achter elkaar en schoot eerst niet op. Ruggenprik werkte amper.
    Met andere woorden: ik raakte bij elke wee de hele nacht in paniek :D
    Na een paar uurtjes dacht ik nog maar halverwege te zijn, bleek ik volledige ontsluiting te hebben en mocht gaan persen (zonder persweeën). Dat ging veel beter, weinig last van gehad en had zo in 20 minuutjes mijn zoontje in de armen!

Zo, dat klusje ook weer geklaard en nu herstellen en genieten ;)

17. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Gefeliciteerd Femke!

18. Femke86

Femke86 Bekend lid

15 feb 2014
    590
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dank je!
    Ja ik dacht, even de afloop van de topicstarter is wel zo leuk natuurlijk ;)

19. vlinder1981

vlinder1981 Actief lid

25 jan 2011
    347
    1
    18
    Zeeland
    Gefeliciteerd! Nu lekker genieten!

20. Spikkeltje

Spikkeltje Fanatiek lid

Gefeliciteerd! Nu lekker genieten!

Vind het wel eng te lezen dat een ruggenprik soms niet werkt, hoe kan dat dan? Ik word waarschijnlijk met 38 weken ingeleid (zw diabetes) en heb geen idee wat ik kan en mag verwachten.

Deel Deze Pagina