Hallo allemaal, Ik zou graag wat informatie willen hebben. 27 maart zal ik worden ingeleid met 36 weken dmv een balloncatheter. Even afhankelijk van hoe snel het zal gaan, hoop ik dat ik gauw mijn baby in mijn armen zal hebben. Omdat ik geen borstvoeding mag geven, ben ik erg benieuwd welke kv ik moet kopen en de baby zal krijgen. Wat raden jullie aan? Ik weet dat mijn baby nog erg klein is omdat hij niet is gegroeid volgens de grafieken die het zkh aanhoud. Het buikje is namelijk aan de kleine kant. Ik hoop op jullie reactie en alle info is welkom. Bedankt!
Wat spannend zeg.. Mijn zoontje is ook rond die zwangerschapstermijn geboren. Ik gaf wel bv, maar af en toe kreeg hij dit vanuit het ziekenhuis aangevuld met Nutrilon Hypo-allergeen.
je zou af kunnen wachten wat het ziekenhuis voor advies geeft, maar kan me voorstellen dat het je meer rust geeft om iets in huis te hebben. Met Friso of nutrilon 1 kunnen ze ook met 36 wk al prima vooruit. Mocht je kindje zo klein zijn dat hij eerst wat vollere kv nodig heeft om te groeien( dat krijgen ze maar tot een bepaald gewicht, weet zo niet meer hoeveel, maar gaat via ziekenhuis als het nodig is) dan blijft friso en nutrilon lang genoeg goed om eenmaal op gewicht als nog te gebruiken. Wat ziekenhuis eventueel wel of niet nog voor gaat schrijven weet je uiteindelijk pas als de kleine er is. Ik zou het zelf 1 pak Friso 1 in huis halen. Succes met bevalling straks
Ik heb voor mijn premature en dysmature dochtertje nutrilon hpoallergeen gebruikt, maar dat was omdat ik eerst BV gaf en er veel allergie en eczeem in mijn familie voorkomt. Ik zou, als er verder niets van allergie in jouw familie zit, gewoon Nutrilon of Friso 1 halen, gewoon de standaard voeding.
Hier ook ingeleid met 36 weken, vrijdagsmorgens werd bij mij een ballonnetje ingebracht, einde middag ca 2-3 cm ontsluiting, maar eigenlijk nergens last van. Avond en nacht niks aan de hand. Volgende morgen om 9u naar verloskamer gebracht, aan het infuus om weeën op te wekken en om 12.47u is meneertje geboren. Wij hadden de standaard Friso 1 al in huis (niet wetend dat hij eerder gehaald zou worden, ik werd onverwachts opgenomen en ingeleid ivm forse groeiachterstand en dat pak hadden we net ervoor gekocht bij het boodschappen doen). In het ziekenhuis hadden ze Friso Prematuur. Toen hij naar huis mocht (na bijna 2 weken) kregen we een recept mee om die Prematuur voeding bij de apotheek te kunnen halen. Toen hij 3 kg woog, mochten we over op nr 1 Ik vermoed dat je met Prematuur voeding zal beginnen en gebruik je dat de eerste weken nog wel (hier dus tot 3 kg, start was 1870 gr).. En ik weet niet of er allergieen bij jou/je partner voorkomen, want dan raadt men zoeizo Hypo Allergeen aan.. Wellicht de eerstvolgende keer dat je ergens op controle moet het nog even vragen wat het advies is..? Want dat zal ongetwijfeld per zkh verschillen...
Hier zelf spontaan bevallen met 36 weken,mijn kindje heeft gewoon bv gekregen,maar hij was dan ook weer veel te groot geboren voor een prematuurtje(hij woog 10 pond en was 56 cm) Hij was prematuur maar ik zag hem niet als prematuurtje aan,hij zag wel bijna 2 weken geel. Maar onder zo'n lamp en in de zonnetje achter de raam is de geelzucht gelukkig weggegaan. Als je kindje als klein prematuurtje word geboren en je wilt bv geven kan je toch kolven en dan in zo'n minidingetje geven?