1ste prematuur nu zwanger van de 2de

Discussie in 'Prematuur' gestart door mimi1982, 29 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mimi1982

mimi1982 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.850
    2
    38
    NULL
    NULL
    hallo allemaal,

mijn dochter is geboren met 34.3 weken met een gewicht van 1980 gram niet hel groot dus.
    nu ben ik zwanger van de 2de en ik begin toch weer een beetje bang te worden ondanks dat 34 weken niet extreem vroeg is heeft het toch een behoorlijke indruk op me gemaakt.
    nu lees ik op internet dat als je bevalling begon met weeen dat dan de kans groter is dat het nog een keer gebeurt als dat de bevalling begon met het breken van de vliezen.
    mijn gyn zei ook dat ze meestal zien dat mocht het nog eens gebeuren dat het vaak op de zelfde termijn gebeurt.
    ik krijg nu wel proluton progestron spuiten uit voorzorg dat stelt me wel een klein beetje gerust
    mijn vraag aan jullie hoe ging dat bij jullie 2de zwangerschap?? had jullie kindje een beter gewicht??met welke termijn is de 2de geboren??en begonnen ze met weeen of het breken van vliezen??en kregen jullie ook spuiten en zoja heeft het geholpen??

liefs mimi

2. anmiri

anmiri Actief lid

15 aug 2010
    462
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn oudste werd na 30 weken geboren, 2e pas na 42+2, toen ingeleid. De 3e helaas weer te vroeg, 27 weken.

Kreeg geen spuiten, wel aspirines.

Hoop dat je de 37 weken haalt dit keer!

3. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.031
    3.849
    113
    Vrouw
    Thuis
    Eerste keer bevallen met ruim 20 weken, geen weeën en niet eerst breken van de vliezen, maar spontane ontsluiting.

Tweede keer met 39 weken, waarbij een cerclage en utrogestan (progesteron).

Voor mijn gevoel heeft die progesteron echt geholpen en bovendien werkt het volgens mijn gynaecoloog weeën remmend. In Nederland bestaat er nog discussie over progesteron, maar ik heb er toch veel positieve verhalen over gehoord (zie ook cerclage topic).

Op naar de 37 weken deze keer.

4. mama1977

mama1977 Actief lid

23 jun 2009
    356
    0
    0
    limburg
    Spannend hoor, voor mij was 34 wkn nu ook zon soort magische grens. Gek genoeg hadden ze ook nog allebei dezelfde uitgerekende datum,mdus was ik op de verjaardag van mijn zoontje opnieuw 34 wkn zwanger.

Onze eerste ook met 34 wkn geboren en onze dochter met 36 weken, 3 ons zwaarder, met weeen begonnen, in 3 uur tijd. Ik heb trouwens geen injecties gehad.

5. mamavanjip

15 sep 2011
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter is geboren met precies 33 weken. 1755 gram, ook een kleintje dus (nu nog steeds overigens) Ik ben nu bijna 10 weken zwanger en vind het net als jij behoorlijk spannend, alsof meer dan 33 (voor jou waarschijnlijk 34) weken iets heel bijzonders is.
    Ik bleef ook maar vragen stellen over een mogelijke kans op een nieuwe vroeggeboorte, waar ze dus eigenlijk geen antwoord op kunnen geven.
    Bij mijn dochter heb ik twee dagen voor haar geboorte nog controle en een kleine echo gehad (meer als kadootje dan dat er zorgen waren) toen was er nog niets aan de hand, dus je kan zo weinig voorspellen. maar goed het blijft afwachten dus...
    Heel veel succes!!

6. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

1ste werd geboren met 27+6 (1790 gram en 41 cm, een grooterd dus)
    en de tweeling werd geboren met 27+4 (924 en 1060 gram, 35 cm lang, is vrij gemiddeld)
    eerste keer zonder aanwijsbare reden, 2de keer ook en ook progestron proluton injecties gekregen vanaf week 18 tot vlak voor de bevalling.
    Ik weet niet of het geholpen heeft, het termijn was hetzelfde (30 uur verschil:$), het gewicht van de twee bij elkaar was ongeveer gelijk aan die van de eerste. Maar wie weet waren ze anders nog eerder geboren want het is natuurlijk wel een tweeling.
    Je weet het niet, heel frustrerend. Veel succes met je zwangerschap!

7. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Mijn eerste is met 27+2 geboren. De reden daarvan is onbekend. Ik had wel erg veel vruchtwater en was dan ook mega dik. leek wel alsof ik 36 weken zwanger was.Bij mijn 2e ben ik met 38 weken precies bevallen. Ik heb wel een gecompliseerde zwangerschap gehad. Weer rond eht termijn van mijn dochter teveel vruchtwater en vanaf een week of 24 regelmatige harde buiken. Heb een paar weken een funneling gehad. Ik ben 1 keer opgenomen en ben enorm vaak extra geweest omdat ik veel pijnlijke harde buiken had. Ik heb de proluton injecties ook gehad. Ik denk dat ze me misschien wel hebben geholpen. Die periode dat mijn vruchtwater zoveel was is mijn dochter geboren. Teveel vruchtwater kan een vroeggeboorte veroorzaken. Nu bleef de baarmoeder misschien rustig vanwege de proluton? Maarja zeker weten zal je het nooit. De proluton geeft geen garantie. Ik heb ook vanaf de 12 weken vrij weinig gedaan. Ik heb vooral gezeten en gelegen op de bank. Elke middag een dutje niet tillen en geen zwaar huishoudelijk werk. Nadat ik de 32 weken was gepasseerd durfde ik pas weer te stofzuigen hihi. Ik zorgde alleen voor mijn dochter en tilde haar zo min mogelijk. Ook had ik weinig stress. Bij mijn 1e zwangerschap heb ik enorm veel stress gehad. Ik probeerde ook de angst voor nog een vroeggeboorte van me af te zetten, dat is ook een vorm van stress voor je lichaam. Dat lukte me aardig gelukkig. Of het allemaal heeft geholpen weet ik niet. Maar ik wilde alles doen wat ik kon om het kindje zo lang mogelijk bij me te houden. EN dat is gelukt 3 uur voordat hij geboren werd vroeg ik me nog af of het nu wel echte weeen waren haha.
    Succes met je zwangerschap! Hopelijk zal je hem nu wel uitdragen!!

8. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Onze eerste zoon is met 37 weken geboren. Dit is geen vroeggeboorte, maar ik had wel al vanaf 22 weken harde buiken en met 26 weken lag ik in het ziekenhuis met weeenremmers. Gelukkig stopten de weeen, maar daarna mocht ik helemaal niks meer!
    Ik begrijp jouw angst heel goed, want nu ik van de tweede zwanger ben heb ik ook veel angst. Vooral nu ik af en toe toch weer een harde buik heb. Ik ben nog wel gewoon bij de vk onder controle, maar loop ook bij de gyn die mijn baarmoederhals meet. Met 15 weken was hij 4.2, normaal dus. nu met 18 weken was hij 3.8. Dit is nog normaal, maar hij gaat nu al verkorten. Ik word dus extra in de gaten gehouden.

Ik hoop dat jouw kindje lekker lang in je buik blijft en dat jullie zeker de 37 weken gaan halen.

9. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    Hoi, ons zoontje is met 34,1 geboren. Ik kreeg met 25,5 week al weeën en moest toen volledige rust houden. Daarna ook nog veel in het zkh gelegen aan de weeenremmers omdat ik steeds weer weeen kreeg. Het rusten heeft veel op geleverd want zijn gewicht was bij de geboorte 2600 gram. Bij de 2e heb ik ook injecties gehad en ons dochtertje is geboren met 34,6. Bij haar kreeg ik met 22 weken al weeën.. Ook weer volledige rust moeten houden en ook weer veel in het zkh gelegen aan de weeenremmers. Haar gewicht was 2695. Volgens de gyn was dit alles te danken aan het vele rusten, dus ik zou zeggen denk aan je kindje en jezelf en neem veel rust! Ik kreeg ook wekelijks controle en dan meten ze mijn baarmoedermond op, krijg je dat ook? Anders zou je dat kunnen vragen!

Succes en hopelijk kun je je kindje lekker lang bij je dragen!

10. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Rebbel, mag ik vragen wat voor injecties je hebt gekregen?

11. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    Wennepen, ik kreeg proluton injecties. Of het bij mij geholpen heeft durf ik niet te zeggen. Wel is het zo datik bij 22 weken al weeën kreeg en dit bleef zich weer herhalen, ik heb vaak flinke weeën gehad, maar mijn baarmoedermond is ondanks die weeën erg lang stabiel gebleven. Tot de 34 weken en 6 dagen. Maar wie weet was mijn baarmoedermond al veel eerder gaan verkorten als ik die injecties niet had gehad? Dat blijft gissen natuurlijk.

12. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Rebbel, Er schijnen ook capsules te bestaan die je 3x per dag in moet brengen? Dit is in onderzoek bij Rotterdam.
    Mijn gyn gaat navragen of ik in aanmerking kom om deze te mogen gebruiken.

Met 15 weken was mijn bmh 4.2, super netjes dus! Met 18 weken was hij 3.8, nog prima. Maar met 21 weken was hij 2.6. Er zit dus duidelijk een verkorting in. Nog niet in de kritieke zone, maar daar wil ik eigenlijk ook helemaal niet in komen.
    Spannend dus.

Deel Deze Pagina