Op dit moment zitten wij nog in het ziekenhuis maar ik mag dadelijk naar huis. Vanmorgen bij de verloskundige bleek mijn bloeddruk nog hoger te zijn dan dinsdag en eiwitten in urine. Ik ben meteen doorgestuurd naar het Radboud in Nijmegen. Daar heb ik verschillende onderzoeken gehad. Ctg zag er netjes uit, ze beweegt volop. Bloeddruk blijft hoog. Eiwitten in urine waren op het randje. Ook heb ik twee groei echo's gehad en het kindje wordt onverwachts enorm klein geschat! Ze loopt 3 weken achter op de groei en ze zal rond de 2200 gram wegen. Mede hierdoor is er besloten mij zaterdag in te leiden en niet langer te wachten. De gynaecoloog heeft laten weten dat een inleiding bij 37 weken anders kan lopen als bij 40 weken. Ik ben bij onze oudste ook ingeleid maar toen met ruim 40 weken. Wat kan ik verwachten en wat doen ze met zo'n laag geboortegewicht? Hebben jullie nog tips waar we op kunnen letten of wat we nu nog kunnen doen deze laatste dagen.
Jeej spannend meid! Ik weet niet wat je kan verwachten.. wel weet ik dat ze er ook naast kunnen zitten met de groei! Ik denk dat ze bedoelen dat het anders kan lopen omdat het misschien kan zijn dat ze nog wat prematuur gedrag vertoond?
Ben ook ingeleid met 37 weken vanwege hoge bloeddruk en een kindje met een groeiachterstand. Heb twee dagen in het ziekenhuis met haar moeten blijven omdat ze haar suikers niet op peil kon houden en ook moeite had om haar temperatuur goed te houden. Heeft de eerste twee dagen nauwelijks voeding binnen gekregen. Mocht omdat ik zelf een achtergrond heb in de verpleging mocht ze toch naar huis wel met de voorwaarde dat ze dagelijks door verloskundige gewogen werd en absoluut niks meer af zou vallen. Woog toen nog ong 2100 gram Deed ze ook niet omdat thuis meteen met vinger voeden begonnen zijn wat in het ziekenhuis niet mocht. heel veel succes
Spannend zeg! Gelukkig is ze in ieder geval voldragen met 37 weken. Bij ons in het zh worden kindjes onder de 2500 gram opgenomen op de neonatologie. Maar ik weet niet wat andere ziekenhuizen hierin hanteren. De eerste 24 uur na de geboorte wordt de bloedsuiker een aantal keer gecontroleerd om te kijken of deze niet te laag wordt. Ook kijken ze of je kindje zich goed op temperatuur houdt, als dat niet lukt kan je kindje in een speciaal warmtebedje. De protocollen zijn natuurlijk overal anders, maar je kunt er denk ik wel vanuit gaan dat ze de temp en bloedsuiker in de gaten zullen houden. En ze kunnen er soms flink naast zitten met het geschatte gewicht, wie weet valt het hartstikke mee! Veel succes zaterdag! Ik hoop dat je een voorspoedige bevalling zal hebben!
Ik ben bij de derde ingeleid met 37 weken ivm cholestase, ik had het geluk dat ik al 2 cm had en dus mijn vliezen konden breken, daarna kreeg ik meteen wee opwekkers, na 6 uur weeën zat ik nog maar op 4 cm, weeopwekkers gingen iets omhoog en nog geen uur later zat ik op 10 cm en nog eens 10 minuten later was dochterlief geboren, Wat ze doen met een laag geboorte gewicht weet ik niet, mijn oudste was met 36 weken geboren met 2500 gram dochter1 idem dochter 2 geboren bij 37 weken en bijna 3300 gram
Ik ben ook ingeleid met 37 weken ivm hoge bloeddruk, bevalling ging supersnel, binnen een uur na het aansluiten van het infuus is hij al geboren. Door de snelle bevalling had hij ademhalingsproblemen en later ook voedingsproblemen, heeft nog 2 weken in het ziekenhuis gelegen dus dat was wel schrikken maar goed, uiteindelijk nu een eigenwijze peuter van bijna 2. Heel veel succes!
Ben ook ingeleid met 37,5 week ivm hoge bloeddruk. Dochter woog 2910 gbij de geboorte, dus op zich heel netjes. Bevalling was wel heftig, had echt het idee dat mijn lichaam zelf er nog helemaal niet klaar voor was. 10 uren heftige weeen, ruggeprik, twee uren persen, vaccuumverlossing. Dochter heeft gelukkig nergens last van gehad, ook niet van de vaccuumpomp. Deed en doet het erg goed wat slapen, eten en groeien betreft!
Ik denk dat ik zaterdag niet ga redden. Het is denk ik begonnen. Enorme krampen. We gaan nu klokken en kijken of we het ziekenhuis moeten bellen. Auw!
Wowww spannend kletskoek! Ik kan me je topic nog herinneren met je zwangerschapstest...en nu mag je al gaan "werpen" Succes meid,ik duim dat alles goed gaat!
Ik hoop voor jou dat het doorgezet heeft, zodat de inleiding niet nodig was. Natuurlijk bevallen lijkt me een stuk fijner.