Ervaring bevallen baarkruk.

Discussie in 'De bevalling' gestart door Mama tuttebel, 4 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama tuttebel

Mama tuttebel Fanatiek lid

23 jul 2013
    1.212
    0
    0
    In het noorden.
    Ik heb deze vraag al eerder hier gesteld maar ben benieuwd of er inmiddels meer ervaringen zijn. Dus wie oh wie heeft er ervaring met het bevallen op een baarkruk?

2. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Ik ben ook wel benieuwd!
    Mijn VK raadde me af de hele periode persen op de baarkruk te doen omdat het de kans op vochtophoping daar beneden vergroot en je daardoor sneller uitscheurt.
    Haar advies was beginnen op de baarkruk en het laatste stuk op bed of andersom.

3. YoungMama

YoungMama Bekend lid

20 jul 2012
    583
    0
    0
    Voor de bevalling was ik erg enthousiast over de baarkruk maar tijdens de bevalling was ik er snel weer vanaf:p.
    Ik vond het heel vervelend dat je niet echt steun hebt wat je in bed wel hebt. Je kunt dan tussen de weeen door even ontspannen (of iig proberen).
    Ik zou het gewoon proberen en als het niets is dan ben je zo weer terug op bed.

4. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Ik heb die kruk tijdens mijn tweede bevalling gebruikt. Maar wel uit nood: ik voelde dat het persen niet opschoot en voelde dat ik het voordeel van zwaartekracht nodig had. Niet zonder resultaat, want zo het ik mijn sterrenkijkende dochter in aaa ligging eruit geperst zonder enge ingrepen als vacuümpomp oid.
    Maar comfortabel is ie niet nee, ik had steun aan de voorkant nodig (kon absoluut niet naar achteren leunen door de pijn, maar dat is dus de plek waar je man mag zitten)
    Kortom.. Zeker het proberen waard hoor, gewoon aankijken hoe het voelt tijdens je bevalling

5. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Pffff ik had er niet aan moeten denken op het moment suprème.
    Vòòr de bevalling leek het me ook interessant, maar op het moment was ik bek af aan het persen (bevalling duurde 16 uur).
    Maar ik kreeg een ruggenprik, dus baarkruk was sowieso geen optie

6. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik ben bij de tweede op de baarkruk bevallen. Ik had rugweeën, die ik tijdens een weeënstorm een uur lang staand had opgevangen. Toen ik moe werd, ben ik op de baarkruk gaan zitten. Ik vond het een fijne houding, het voelde heel natuurlijk. Mijn man zat achter me en ik kon een beetje tegen hem aan leunen en me aan zijn benen vasthouden.

Mijn bevalling ging wel heel snel, ik denk mede door de baarkruk. Ik ging er op zitten met 4 cm ontsluiting en na 10 minuten is in 1 onverwachte perswee mijn baby geboren.Het ging zo snel dat ik van onderen best veel schade opgelopen heb (vooral veel inwendige schaafwonden, omdat hij er zo snel langs schoot). Ik moest na de geboorte direct op het bed klimmen, voor de placenta, die er ook gelijk achteraan kwam. Dat was allemaal wel wat chaotisch dus.

Mede om die reden heb ik bij de derde niet weer voor de baarkruk gekozen, ik wilde wat meer controle over het hele gebeuren houden en dat lukt liggend beter dan wanneer de zwaartekracht zijn werk doet. De derde werd alsnog ook in 1 x heel kort persen geboren, dus ik wil niet weten hoe die eruit was gezeild op de baarkruk.
    Maar de houding op zich vond ik erg fijn, beter dan liggend op bed.

7. Onewish

Onewish VIP lid

15 jul 2010
    8.373
    0
    36
    OneLoveOneWishOneHeart
    Ik vond t helemaal niks! Vk zette me erop, maar was er snel weer vanaf :p

Deel Deze Pagina