Inleiding middels ballonkatheter, ervaringen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Koetje, 7 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koetje

Koetje Fanatiek lid

22 jul 2008
    1.237
    0
    36
    Ik ben nu 39.1 weken zwanger en lig nu sinds afgelopen donderdag in het ziekenhuis vanwege een hoge bloeddruk. Na ophogen van de medicatie is nu toch besloten om de bevalling in te leiden.
    Ik heb bij mijn eerste en geplande keizersnee gehad omdat ze in stuit lag, mij mijn 2e ben ik ook ingeleid vanwege mijn bloeddruk.
    Toen zijn ze meteen begonnen met het breken van mijn vliezen en het toedienen van weeenopwekkers. Achteraf en ook tijdens mijn bevalling vertelden ze dat ik eigenlijk nog niet klaar was om ingeleid te worden, d.w.z. mijn bmm was nog niet helemaal verweekt (ik had wel 1cm ontsluiting). De eerste cm duurden ook een eeuwigheid...

Toen ik opgenomen werd afgelopen donderdag zat het helaas ook nog potdicht. En nu gaan ze morgen dus beginnen met primen dmv een ballonkatheter. Spannend!

Ik ben vooral benieuwd naar ervaringen bij wie de bmm ook nog niet verweekt was, hoe lang duurde het? En hoe lang duurde uiteindelijk de bevalling?

Alvast bedankt voor reacties!

2. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Hier was alles nog pot en pot dicht. Ben met 38 weken ingeleid ivm suiker. Om 8.00 ging de ballon erin. Heb 2x gel erdoor gehad, en om 11.30 plopte hij eruit en had ik 3 cm ontsluiting. 12.00 kwamen de weeen vanzelf op gang. na een tijd opvangen, wilden ze weeenopwekkers geven om t krachtiger te maken. Heb toen een ruggenprik gehad. Om 17.30 kreeg ik persweeen en om 19.30 is mijn meisje geboren.

3. Koetje

Koetje Fanatiek lid

22 jul 2008
    1.237
    0
    36
    Wow, dat ging snel! Hopelijk mag het bij mij ook zo gaan! Bedankt voor je reactie...

4. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hier moest ik me om 16.30u melden in het ziekenhuis en rond 17.30 ging de ballon erin. Rond 23.30 floepte hij eruit.
    Slaappil gekregen, rond 4u werd ik wakker van de weeën, nog maar 3cm ontsluiting
    Rond 10u werden ze heftig, rond 11u smeekte ik voor een ruggeprik maar de dokter was bezig met een bevalling.
    Rond 13 denk ik ruggeprik eindelijk gekregen, nog steeds maar 3cm ontsluiting!!!
    Rond 13.30 begon die goed te werken en ik kon wat relaxen met mijn 3cm ontsluiting!!!
    Om 15.30 had ik door het relaxen van die rugfenprik 10cm en moesten we ons gaan haasten om naar de verloskamer te gaan en stipt om 16.30 uur is hij geboren, wel ingeknipt

Tussendoor ook weeenopwekkers gekregen, wanneer weet ik niet meer en ook mn vliezen gebroken

5. Sic

Sic Bekend lid

17 dec 2010
    777
    691
    93
    Bij de eerste zwangerschap via een keizersnee bevallen en de tweede pas geleden bij 37w ingeleid vanwege zwangerschapsvergiftiging mbv een ballonkatheter.

Ik had bij inbrengen katheter ´al´ 1 cm ontsluiting. Ballon werd rond 11 uur in de ochtend ingebracht. Vanaf een uurtje later kreeg ik lichte weeën en verloor ook slijmprop. Weeën werden langzaam sterker, maar goed te doen. ´S nachts om 1 uur zijn mijn vliezen ´spontaan´gebroken en toen werden de weeën ook aanzienlijk sterker. Toen is de ballonkatheter er ook uitgekomen. Rond 4 uur s nachts werden de weeën erg sterk en heb ik gekozen voor een ruggenprik. Ik was ook al erg moe. Uiteindelijk had ik rond 10 uur in de ochtend volledige ontsluiting en na minuut of 40 persen was mijn zoontje er.

Ballon heeft bij mij de boel goed/verder op gang gebracht. En in 24 uur was zoontje er.

Succes morgen!

Oh inbrengen van ballon vond ik totaal niet pijnlijk. Ik vond toucheren vervelender.

6. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Hier op dag 1 rond 9 uur ;s ochtends de ballonkatheter ingebracht. Ik zat ook nog potdicht en bmm zat erg hoog en naar achteren gekanteld. Uiteindelijk met een eendebek en een hoop gepruts ingebracht. 's Avonds zakte die eruit en had ik een kleine 3 cm ontsluiting maar de bmm zat nog wel op dezelfde plek. Volgende morgen toch om half 9 vliezen gebroken en aan de weeënopwekkers. Vanaf 11 uur persweeën en uiteindelijk is dochterlief na 18 minuten persen om 10 over half 5 geboren 's middags. Ik heb een pethidine-injectie gehad om half 1 omdat de ontsluiting niet vorderde. Ik heb geen vergelijkingsmateriaal, maar ik vond het niet echt een pretje met al die persweeën en dat kwam volgens de gyn. door de weeënopwekkers. Daar reageerde mijn lijf niet helemaal goed op.

7. Koetje

Koetje Fanatiek lid

22 jul 2008
    1.237
    0
    36
    Bedankt voor de reacties!

Over het algemeen gaat het dus behoorlijk 'snel' en valt de ballon er best snel uit... Mijn gyn had het erover dat het wel een paar dagen kon duren voor het resultaat zou geven dus het verbaasd me wel. We zullen zien hoe het bij mij zal gaan, spannend hoor!

8. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    In ''mijn'' ziekenhuis streven ze erna, dat als ze je inleiden, je dezelfde dag nog bevalt. Vond dat wel een fijn voorruitzicht, als ik af en toe die verhalen lees.

9. Zhilla

Zhilla Actief lid

2 apr 2012
    303
    0
    16
    Ik werk fulltime
    Leeuwarden
    Ik ben afgelopen dinsdagavond opgenomen. Om elf uur werd de ballon ingebracht. Nachtje slecht geslapen ivm kramp. Volgende ochtend om acht uur werd de ballon verwijderd en had ik drie cm ontsluiting. Toen hebben ze om half negen mijn vliezen gebroken en het infuus met wee op wekkers hebben ze om kwart voor negen aangezet. Ik reageerde hier best heftig op en binnen een half uur had ik heftige weeën. Drie uren later om kwart voor twaalf is ons meisje geboren!!

Het ging allemaal zo snel dat ik geen ruggenprik kon krijgen. Dit zou wel, maar toen ging ik van 4 naar 8 cm in twintig minuten! Ik heb maar 15 minuten hoeven persen..

Nog steeds een beetje in shock over de snelle bevalling..

10. Koetje

Koetje Fanatiek lid

22 jul 2008
    1.237
    0
    36
    Dat is idd een fijn vooruitzicht! Ik weet niet of ze hier ook dat beleid hanteren, maar het mag bij mij sowieso niet té snel gaan omdat dat gevaarlijk is voor het litteken van de ks... Als het maar niet té lang duurt;)

11. Luja

Luja Niet meer actief

Ik zou me 14 juni om 06:30 moeten melden voor een inleiding dmv ballonkatheter. Mijn dochtertjes zijn ook dmv keizersnee geboren, en om deze reden mocht ik geen gel of wee opwekkers omdat het de druk op het litteken zou vergroten. Dit zou 48 uur kunnen duren voordat de ballon eruit zou vallen. Mocht hij er 16 juni nog niet uitgevallen zijn, dan zouden ze overgaan tot een tweede keizersnee.

Maar uiteindelijk begonnen de weeen de dag ervoor, heel toevallig om 06:30! En beviel ik die middag spontaan van mijn zoontje :D

12. Koetje

Koetje Fanatiek lid

22 jul 2008
    1.237
    0
    36
    Kan ik me voorstellen! Ik hoop dat het bij mij ook zo zal gaan, al verwacht ik van niet aangezien het infuus niet heel hoog mag bij mij. We zullen zien...

13. Koetje

Koetje Fanatiek lid

22 jul 2008
    1.237
    0
    36
    Dat is helemaal mooi dan! Ach, ik heb nog een hele avond en nacht, hopelijk komt het bij mij ook spontaan op gang;).
    Mij is ook verteld dat ie minstens 24 uur blijft zitten, maar als ik deze verhalen lees dan kan ie er dus ook zo uitvallen en toch het gewenste resultaat opleveren.
    Ik ben dus uiteindelijk wel ingeleid met weeenopwekkers omdat het op een gegeven moment kiezen was tussen 2 kwaden, de bloeddruk en de ks in het verleden.
    Het infuus mocht alleen dus niet heel hoog...

14. Zhilla

Zhilla Actief lid

2 apr 2012
    303
    0
    16
    Ik werk fulltime
    Leeuwarden
    Ik hoop voor je dat het ook zo snel gaat. Bij mij stond het infuus ook niet hoog. Zelfs halverwege uitgezet haha. Ik reageerde erg heftig op het infuus.

Deel Deze Pagina