verlies slijmprop + krampen=bevallen??

Discussion in 'De bevalling' started by sunnyke, Sep 11, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sunnyke

sunnyke Actief lid

Jun 20, 2008
    378
    0
    0
    sociale sector
    België
    Hoi,

ben dus vandaag 2 dagen overtijd. Eergisteren heeft de gyn mijn baarmoederhals naar voren gehaald omdat die nog heel ver naar achteren zat. (ik denk een soort strippen??). Die dag heb ik wel zo wat last gehad van krampjes, maar niks bijzonders; Gisteren overdag ook niks gevoeld, maar sinds vannacht 3u heb ik ongeveer om de 10 minuten een kortdurende kramp die uitstraalt naar mijn rug. Ook verlies ik rood bloed en rode slijmdraden wanneer ik naar het toilet ga (bij het afvegen, sorry voor dit onsmakelijk verhaal trouwens). Nu heb ik dus nog steeds die kramp.
    Zijn dit voorweeën (en dus vals alarm), of wil het misschien toch zeggen dat het begonnen is? (wat ik dus zeer erg hoop!!!)

Liefs,

Sunnyke

2. sinada

sinada Niet meer actief

Ik denk toch dat het begonnen is maar dat het nog wel even akn gaan duren. Hoop het niet voor je

3. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Tja das moeilijk te zeggen, het klinkt alsof het begonnen is maar het kan ook weer afzwakken... Hoe voel je je nu ??

(Bij mij waren de weeën in het begin ook heel zwak, dat ik twijfelde of het begonnen was.. diezelfde middag was ze er nog :D)

4. Troeltje

Troeltje VIP lid

Oct 28, 2007
    10,662
    0
    0
    Voorweeën kunnen ook doorzetten in echte weeën, dat was bij mij in ieder geval wel het geval!

Hoop voor je dat het doorzet, niet teveel bij nadenken dat is wel mijn tip, want wachten kan ontzettend lang duren!

5. sunnyke

sunnyke Actief lid

Jun 20, 2008
    378
    0
    0
    sociale sector
    België
    Hoi,

inderdaad, dat wachten is zenuwslopend soms he! Ik heb dus de hele dag door gemiddeld om de 10 minuten een kramp gehad, en verlies nog steeds bruin slijm. Ik moet wel zeggen dat de kramp niet echt lang aanhoudt, dus ik vermoed eigenlijk dat het waarschijnlijk oefenweëen of zo zijn, aangezien ik die totnutoe totaal niet heb gehad!
    Ik weet echt niet wat ik ervan moet denken, maar inderdaad: het beste is dat ik gewoon niet teveel erbij nadenk en het maar over me heen laat komen, niet?
    Morgenvroeg moet ik sowieso naar het ZH om even aan de monitor te liggen (hartslag baby en weeênactiviteit laten opmeten), en dan zien we wel weer...

Groetjes,
    Sunnyke

6. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Echte weeën duren een minuut ongeveer, dus als het echt kort is zullen het waarschijnlijk nog voorweeën zijn. Gelukkig heb je morgen nog weer controle, dan kun je het meteen even aankaarten.

Hey, kop op! Er gebeurd iets daar van onder en dat is altijd een goed teken! Hopelijk beval je snel!

7. Meryl

Meryl Bekend lid

Jan 30, 2009
    737
    0
    0
    Hey Sunnyke, wat spannend voor je meis!! :)

Hopelijk heb je snel je kleine spruitje in je armen.

Liefs,
    Meryl

8. sunnyke

sunnyke Actief lid

Jun 20, 2008
    378
    0
    0
    sociale sector
    België
    Hoi,

@Meryl: leuk dat je even komt gedag zeggen! Ben blij dat het bij jou ook begint af te korten! Geduld is alleszins iets wat ik deze zwangerschap echt wel noodgedwongen moet uitoefenen (onder andere ook door die vwp he), pfff. Jij ook veel succes binnenkort he!

Momenteel heb ik dus nog steeds om de 10 minuten zo'n voorwee, maar bij mij zit het echt in mijn rug. Vanmorgen registreerde de monitor geen wee, terwijl ik toch echt wel een serieuze kramp voelde in mijn rug! Het hartfilmpje van de beeb was wel goed, dus moest ik weer verder afwachten...
    Vanmorgen kwam er ook weeral een serieus stuk slijmprop mee, en nu heb ik nog steeds bruinverlies.
    Ik vraag me wel af hoelang deze voorfase gaat duren, want mijn rug is stilaan echt pijnlijk aan het worden. Ik slaap er 's nachts ook heel slecht van. Ik had eerlijk gezegd niet gedacht dat de aanloop zooo lang kon zijn, tenslotte is het nu dus al anderhalve dag zo bezig.

Groetjes,
    Sunnyke

9. Meryl

Meryl Bekend lid

Jan 30, 2009
    737
    0
    0
    @ Sunnyke: klinkt heftig meis zo'n lange voorfase met steeds zo'n wee in je rug :( verlicht het iets als je een flexibele kruik tegen je rug aanlegt of wat tegendruk laat geven dmv massage?

Hoop zo voor je dat 'het' snel gaat gebeuren, want kan me voorstellen dat een uur nu misschien als een dag moet aanvoelen voor je.. :(

Wel fijn te horen dat het hartfilmpje van de bb goed was verder. Hoop dat je overdags een beetje kan ontspannen en zelfs slapen...
    Jeemp meis, leef met je mee en hoop dat je snel 'verlost' wordt van die rugpijn! Houd je ons op de hoogte? (mits je conditie dit toelaat natuurlijk) Heel veel sterkte....nog even....echt!!

10. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

Jan 15, 2009
    2,196
    0
    0
    Veel succes sunnyke!!!

Klinkt toch echt alsof er iets aan zit te komen he? We duimen voor je!

Share This Page