Inleiding na eerdere keizersnede

Discussie in 'De bevalling' gestart door Yinthe2010, 9 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yinthe2010

1 apr 2011
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Ik zit met het volgende. Ik ben nu ondertussen 39 weken zwanger van ons tweede wondertje.
    De afgelopen 7 weken zijn niet altijd even makkelijk gegaan (veel problemen met mijn lever, waardoor ik bijna 2 weken opgenomen ben geweest). Dat is ook de reden dat ze me niet te ver over de 40 weken heen willen laten gaan.
    Nu is er eigenlijk afgesproken dat ik tot dan de kans krijg om het spontaan voor elkaar te krijgen en dat ze anders een keizersnede uit gaan voeren. Over inleiding is er eigenlijk niet gesproken.

Ik zou zelf heel erg graag natuurlijk willen bevallen. Heeft iemand ervaring met een inleiding na een eerdere (spoed)keizersnede!!

Met name voor ons dochtertje zou ik graag natuurlijk willen bevallen. Zij heeft nog heel veel 'last' van mijn opname en met een natuurlijke bevalling lig je een stuk korter in het ziekenhuis!!

2. mel05

mel05 Fanatiek lid

13 nov 2009
    3.253
    1
    38
    Ik ben ingeleid met 41.1 weken ondanks dat de vorige bevalling was uitgelopen op een kz. Wel moet ik erbij zeggen dat dit alleen kon als ik iets ontsluiting had omdat inleiden met gel niet mag. Mijn vliezen zijn gebroken en daarna hebben de een infuus met opwekkers aangesloten. 4 uur later de tweede in mijn armen via de natuurlijke weg!

Succes, ik duim voor je!

3. Yinthe2010

1 apr 2011
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Mel,

Bedankt voor je berichtje. Een week geleden had ik 2 cm ontsluiting, dus dat kan dan denk ik het probleem niet zijn! Dan denk ik dat ik het toch eens aan ga kaarten van de week. Mogelijk kan ik het dan toch samen met ons ukkie 'zelf' klaren!!
    Mag ik vragen in welk ziekenhuis dat was?

4. mel05

mel05 Fanatiek lid

13 nov 2009
    3.253
    1
    38
    Hai Yinthe,

In dat geval moet het mogelijk zijn lijkt me! Ik heb het ook veel vaker gehoord hoor, mijn ziekenhuis is daar zeker geen uitzondering in. Ik vond het zelf een super ervaring en heb totaal geen last gehad van het litteken. Wel houden ze je (gelukkig) dmv weeën registratie en een draadje aan het hoofd van de baby extra in de gaten. Hierdoor moet je op bed blijven.

Ik zou het gewoon bespreken, heb ik toen ook gedaan want er werd ook steeds over een kz gesproken als ik niet spontaan zou beginnen. Gyn was verbaasd dat ik het zo graag zelf wilde proberen maar zei gelijk dat dit geen probleem was! Ik ben trouwens in Purmerend bevallen.

5. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Gisteren vertelde mijn verloskundige dat ze dit niet doen, inleiden door middel van infuus omdat ik eerder een keizersnede heb gehad.

Ik maak me nu ook al druk om alles, weet dus hoe je je voelt, succes!

6. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Bij een sectio in anamnese kan je op 2 manieren ( bij ons op de afdeling) ingeleid worden.
    1......bij onvoldoende ontsluiting om de vliezen te breken en indien mogelijk ( bij bijvoorbeeld 1 cm) kan er een balloncatheter geplaatst worden.
    2.......vliezen breken en aan een synto infuus om de weeën op te wekken.

Wat niet kan bij een sectio in anamnese is gel of een veter om de baarmoedermond te laten rijpen.

7. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Apart want dit kan gewoon. Maar het is juist een reden om wel onder voortdurende bewaking te bevallen. Eventueel ook met een druklijn die de sterkte van de weeën registreerd.

8. Yinthe2010

1 apr 2011
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Meiden,

Bedankt voor jullie tips. Ik heb aankomende donderdag inderdaad een gesprek met de gyn en ik heb heel mijn plan voor me, dus hopelijk gaat hij erin mee.
    Zowiezo word ik donderdag nog een keer gestript, wie weet doet dat het een en ander en anders ben ik gewoon vrijdag om 7 uur ofzo in het ziekenhuis. ;):D
    Zie het gewoon helemaal zitten op deze manier!!
    Word vervolgd

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Mijn schoonzus heeft bij de 3e een keizersnede gehad en kindje 4 en 5 zijn wel natuurlijk geboren, beiden na inleiding dmv infuus. Ik heb zelf bij mn dochter ook een keizersnede gehad en wil nu heel graag vaginaal baren dus lees ook graag de positieve ervaringen hier! ( in 4 uur tijd lijkt me wel wat ;) )

10. Yinthe2010

1 apr 2011
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    En anders ik wel, zou me ook nog niet veel uitmaken als het 4 en een half uur zou duren!;)

11. mel05

mel05 Fanatiek lid

13 nov 2009
    3.253
    1
    38
    Die 4 uur klinkt fijn maar viel tegen hoor! Zat in een weeenstorm van buik, rug en been weeen.. Daarna een knip en tang omdat de kleine het veel te zwaar had en er zsm uit moest.. Maar t was zoooo mooi! Zei op na controle tegen de gyn; bedankt voor uw hulp, wat vond ik het een prachtige bevalling.. Hij keek me heel vreemd aan en zei dit nog niet eerder gehoord te hebben na zo'n pittige bevalling..

Kijk nu al uit naar de volgende bevalling!

Succes meiden, ik duim voor jullie!

Deel Deze Pagina