Inleiding na versie

Discussion in 'De bevalling' started by Moontje1002, Jun 24, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Moontje1002

Moontje1002 Nieuw lid

Jun 24, 2022
    1
    0
    1
    Female
    Hoi allemaal,

Ik ben nu 37.2 weken zwanger en heb een vraag.
    In verband met BI en veel pijn in mijn buik door teveel vruchtwater heeft de verloskundige mij doorverwezen naar de gynaecoloog om een inleiding te bespreken.
    Na een laatste controle bij de VK bleek onze kleine meid, nadat ze sinds 28 weken in hoofdligging lag, te zijn gedraaid naar volledige stuit / dwars…
    Nu zijn er 3 opties: ze draait spontaan nog, een KS of een versie en daarna meteen het breken van de vliezen zodat ze niet meer terug kan draaien.

Nou vroeg ik mij af, wie heeft er ervaring met het meteen breken van de vliezen en dus inleiding van de bevalling na de versie?

Deze optie was nog niet eerder besproken, dus nog veel onduidelijkheid in mijn hoofd….

2. Septembre

Septembre Bekend lid

Jan 19, 2021
    973
    1,324
    93
    @Beheer wil je dit topic verplaatsen?

@Moontje1002 dan krijg je meer reacties. Zelf heb ik geen ervaring.

Spannend voor je!

Moontje1002 likes this.
  3. Mell0408

Mell0408 Fanatiek lid

Apr 14, 2016
    2,191
    2,397
    113
    Female
    Ik heb hier ervaring mee! Mijn dochter lag continue nog te draaien. Rond 36/37 weken een versie gehad maar bleef ronddraaien. Meestal lag ze dwars.

Toen moest ik vanwege een te hoge bloeddruk ingeleid worden. Hebben ze een ballon geplaatst zonder te kijken (paar uur eerder lag ze goed) en bleek ze ineens weer in stuit te liggen.

Toen hebben ze de ballon eruit gehaald, versie opnieuw gedaan (gelukt) en bevalling met tabletten opgewekt omdat ze nog heel hoog lag en ik geen ontsluiting had. Dus vliezen breken is dan niet mogelijk meteen.

Denk dat het dus een beetje afhankelijk is van de status, hoe het vervolg van de inleiding gaat.

Hou er wel rekening mee dat je dan wel direct een sluit laken omkrijgt, zodat de kans minimaal is dat de baby weer gaat draaien. Bij mij duurde de totale inleiding wel zo’n 35 uur, maar vond dat niet zo erg.

Als je nog vragen hebt hoor ik het wel. Succes iig!

Moontje1002 likes this.
  4. LMSB

LMSB Fanatiek lid

Feb 24, 2017
    3,994
    3,321
    113
    Hier een iets wat andere ervaring. Bij mij is er na de versie namelijk niet meteen overgegaan op een inleiding maar ook ik had veeeeel vruchtwater en mijn baby was niet ingedaald. Ik denk eerlijk gezegd niet dat het heel anders is als je meteen wordt ingeleid. Ze zullen dan moeten kijken of je al ontsluiting hebt om meteen je vliezen te breken of dat je eerst een ballon of veter krijgt. Je hebt altijd de kans dat de baby weer in stuit gaat liggen natuurlijk.

Moontje1002 likes this.

Share This Page