Inleiding op 41 weken

Discussion in 'De bevalling' started by Elance, Feb 15, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Elance

Elance Fanatiek lid

Mar 27, 2012
    1,448
    1
    38
    Hoi meiden!

Hier bestaan ook al héél wat topics over maar wilde toch zelf eentje openen.

Vandaag ben ik 40w+5 en vanmorgen hebben we met de gyn afgesproken dat als onze beeb zich niet zelf meldt, we zondagavond om 20u verwacht worden in het ziekenhuis om in te leiden.

Gisterenochtend ben ik mijn slijmprop verloren, daarna hebben ze me gestript en na héél wat pijnlijk voorwerk gisteren en vannacht hebben ze vanmorgen nog eens gestript en bleek dat ik nog steeds maar 1cm ontsluiting had.
    Veel had het dus nog niet gedaan.

Als zondagavond mijn baarmoederhals nog steeds niet rijp genoeg is, zullen ze eerst een tablet opsteken en dan 's nachts of 's morgens (wanneer hij wel rijp is) mijn vliezen breken.
    Om de weeën wat kracht bij te zetten zullen ze wel gebruik maken van een infuus denk ik, maar dat zullen ze wel even willen uitstellen.

Nu is mijn vraag eigenlijk meer een beetje het volgende (of vragen liever):
    - is het waar dat een ingeleide bevalling meer pijn doet dan een gewone?
    - Hoe snel gaat het dan allemaal eigenlijk?
    - Hoe groot is de kans dat er alsnog een keizersnede wordt gedaan?

Eigenlijk is het voor mij allemaal hele onbekend, het is mijn eerste kindje dus ik heb sowieso nergens ervaring mee. Maar met inleiden al helemaal niet omdat ik niemand ken die is ingeleid.

Ik ben niet zo heel bang, maar zoek wat geruststelling ;)

2. dilara1

dilara1 Bekend lid

Apr 25, 2012
    896
    1
    0
    Met de infuus Zou het heel snel kunnen gaan ik vond het zelf pijnlijk want het word meer weenstorm achterelkaar en de kans op uiteindelijk keizersnee weet ik niet verschilt denk iknper vrouw en hoe de ontsluiting gaat.maar er is denk ik geen grotere kans op ks door inleiden.

3. Decca1980

Decca1980 Fanatiek lid

Nov 22, 2011
    1,068
    0
    0
    Hoi,

Toevallig heb ik vanmiddag een gesprek met de gynaecoloog gehad over inleiden bij 41 weken, voor mij is dat volgende week donderdag. Maar ik hoop dat de kleine zich uit zichzelf eerder meldt!

De gyn zei vandaag dat vrouwen een ingeleide bevalling als pijnlijker ervaren. De kans op een ks is wel iets groter dan bij een bevalling die natuurlijk op gang komt, bijv wanneer de weeen toch niet goed op gang komen. Hoe snel schijnt heel verschillend te zijn. Kan heel snel zijn. Als je nog helemaal geen ontsluiting hebt en ze gaan met zo'n ballonnetje aan de slag, schijnt het wel tot 3 dagen te kunnen duren ( mijn man schrok daar heel erg van... )
    Maar goed, dit is wat de gyn vandaag dus tegen mij zei.
    Ik ben wel benieuwd naar praktijkverhalen!

4. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Ik ben 22-1 ingeleid middels een ballonkatheter.
    Mijn baarmoedermond was ook niet rijp genoeg.
    Het is me prima bevallen ondanks dat ik dacht dat het pittiger zou worden.
    Maar....mijn vliezen werden gebroken om 07:30.
    Kreeg toen lichte weeen en om 09:20 kreeg ik een infuus om mijn weeen krachtiger te maken.
    Om 10:30 werden de weeen pijnlijk en moest ze flink weg puffen.
    Maar om 11:00 had ik al 9cm en om 11:27 is ons meisje geboren.

Dus NIET pijnlijker en hèèèl snel;)

Succes meid!!

5. maria80

maria80 Fanatiek lid

Aug 18, 2009
    1,974
    136
    63
    Ik werd bij ons zoontje ingeleid vanwege langdurig gebroken vliezen. Had wel al 1-2cm ontsluiting.
    Om half 9 ging het infuus erin en om kwart voor 2 hadden we ons zoontje in de armen. Vrij snel dus.
    Ik vond het wel pijnlijk en heb dus ook pijnstilling gekregen (pethidine, superspul). Er is tijdens de weeën nog wel bloed afgenomen voor een evt keizersnee, maar dat is dus niet gebeurd. Wel met de vacuum gehaald, omdat kleine man wat in ademnood kwam op het einde.

En nu maar weer afwachten....

6. Decca1980

Decca1980 Fanatiek lid

Nov 22, 2011
    1,068
    0
    0
    Morgen ben ik 41 weken en als er plek is word ik morgen ingeleid.

Zijn er nog meer geruststellende verhalen?

7. mami196

mami196 Actief lid

Sep 1, 2012
    205
    1
    0
    Bij mijn dochter, had ik weeen tot 2 a 3 cm ontsluiting etc. En toen zakte alles weer af. Ik liep toen ook overtijd.

Die weeen meten ze toen bij mij met een band en de sterkte was rond de 45/48 ( wat ik op ht display zag)
    Toen de weeen afnamen was de sterkte rond 24/28 op het display.
    Deze weeen eerst de goede en de zwakke waren oor mij goed te houden.

Vlak daarna kreeg ik een infuus met weeenopwekker, en de sterkte was ineens rond de 80 op het display.
    Ik kon het niet aan het was zo een abnormale overgang, met name ook de pijn in de rug,,,,,,
    Vervolgens een ruggeprik die gelijk goed werkte, en toen 4 uur lang rustig in bed gelegen en toen had ik 10 cm ontsluiting. De boel was uitgezet zodat je de onderkant weer goed voelt en dan komen de persweeen, na 1,5 uur persen was er nog niets en toen zakte de hartslag van de baby,
    Toen hadden ze 2 keer geprobeerd het kind eruit te trekken met een vacuumpomp dat lukte ook niet, toen met een tang en dat ging wel.
    Als ze aan de gang gaan met die vacuumpomp / tang zetten ze gelijk de ruggeprik hoog en je krijgt extra injecties in je onderste ter verdoving,,, heb wel wat gevoeld maar niet extreem.
    Volgende dag kon ik weer goed lopen.

Wat ik het ergste vond aan zo een inleidend infuus de sterkte van de weeen waar je mee overvallen wordt, vaak bij normale weeen bouwt het iets op maar zo een infuus ,,,,,

Ik ben 8 maart uitgerekend, ik hoop dat deze vanzelf rustig komt,
    Verder ben ik wel voorstander van de ruggeprik,,,,

8. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

Jul 20, 2012
    1,206
    0
    0
    Ik krijg morgen of overmorgen gesprek met de gyn. Ben inmiddels 40+5 en heb het fysiek erg zwaar. Vandaar dat de vk besloten heeft dat ik naar het ZH ga. Krijg dan waarschijnlijk ook eerst een ballonkatheter.. maar volgens mij is dat alleen als je nog geen ontsluiting hebt toch? Ze hebben bij mij nog niet eens gekeken :S.. maar goed geen voorwerk gehad dus verwacht ook niet dat er al enige ontsluiting is.

Ik hoop ook dat mijn mannetje zich vandaag of morgen gaat melden maar ik ben er bang voor.

9. mami196

mami196 Actief lid

Sep 1, 2012
    205
    1
    0
    Wat is precies een balloncatheter?

10. Decca1980

Decca1980 Fanatiek lid

Nov 22, 2011
    1,068
    0
    0
    Dan brengen ze een ballonnetje in je baarmoedermond die ze op blazen tot 2 of 3 cm. Daarmee forceren ze zeg maar een ontsluiting. Wanneer je dan ontsluiting hebt, schijnt het ballonnetje er van zelf uit te vallen.

Afgelopen maandag zat alles nog potdicht. De verloskundige heeft wel mijn baarmoedermond gemasseerd. Daarbij schijnen hormonen vrij te komen die de bmm helpen rijpen. Ik hoop dat het helpt. Ik zit nu op internet naar ervaringen met zo'n ballonnetje te zoeken en daar word ik nog niet echt vrolijk van. Bij sommigen duurt het wel 3 tot 5 dagen....

11. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

Jun 1, 2008
    4,093
    1
    38
    Ik ben bij mijn 2e en 3e zwangerschap ingeleid met 41+.
    Bij de 2e werd een tablet ingebracht en 2 uur later braken mijn vliezen en 6 uur later was onze dochtertje er.

Bij de 3e had ik al 2 cm ontsluiting en toen ik in het zkh kwam was het 3cm dus prikten ze meteen mijn vliezen door. Ik bleef op de 7 cm steken en kreeg ik een infuus om het een laatste zetje te geven. En 1x persen en onze kleine man werd geboren. Vanaf het breken van vliezen tot persen heeft het 9 uur geduurd.

Beide inleidingen waren niet zo pijnlijk. Ik vond mijn 1e bevalling (zonder inleiding) pijnlijker moet ik zeggen.

Hoe groot de kans is dat het een keizersnede wordt kan ik je niet vertellen het is allemaal afhankelijk hoe het met jou en je zoontje gaat. En of er iets in de weg staat om normaal te bevallen. Moet wel zeggen dat ze niet zo snel een keizersnede uitvoeren. Ik weet bij mijn laatste bevalling raakte ik buiten bewustzijn, hartslag van de kleine zakte. Maar ze wilden geen keizersnede uitvoeren. Er kwam tig artsen naar ons toe, ik kreeg een injectie en zuurstof en moest er weer tegenaan. Het gebeurde 3x, en ik was er van overtuigd dat het een keizersnede werd maar nee..

Nou ik wil je alvast heeeeel veel succes wensen en je bent straks alle pijn vergeten als je je kleintje ziet :)

12. FvK

FvK Actief lid

Dec 28, 2011
    333
    0
    0
    N-H
    Misschien lig je inmiddels wel aan het infuus, maar misschien dat iemand anders ook mijn kant van de inleiding wil lezen? :)
    Ik ben uiteindelijk ingeleid met 41+5. De kleine man zat veel te lekker in mijn buik....de ochtend voordat ik mij moest melden voor een ballonkatheter, verloor ik mijn slijmprop. Eenmaal in het ziekenhuis bleek ik zo'n 1,5 cm ontlsuiting te hebben en werden direct mijn vliezen gebroken en kreeg ik het infuus. Vanaf dat moment ben ik in een weeenstorm terecht gekomen. Heel heftig...Na 5 uur weeenstorm heb ik uiteindelijk om een morfinespuit gevraagd aangezien ik er ook nog eens persdrang bij kreeg. Ik was al die tijd kalm, maar vanaf dat moment raakte ik redelijk in paniek. Gelukkig is onze grote (4400 gram) klein man gezond en toch nog snel op de wereld gekomen, maar wel met een flinke knip, een liter bloedverlies en wat misselijk van de morfine.
    Dit is natuurlijk mijn verhaal en er zijn ook snelle bevallingen na een inleiding, maar ik heb het als heel onnatuurlijk ervaren. Je voelt gewoon dat je lichaam iets heel anders van plan is dan dat de doktoren willen. Ieder uur worden er meer van die hormonen in je lichaam gedrupt, terwijl je lijf er tegen vecht. Ik ben blij dat het uiteindelijk toch een redelijk snelle bevalling is geweest (8 uur), maar ik hoop toch echt dat ik mijn volgende bevallingen puur natuur kan doen zodat mijn kindje zelf kan bepalen wanneer het klaar is om te komen. In mijn geval hadden we ook echt niet langer kunnen wachten, aangezien hij nogal groot en zwaar was....

13. mami196

mami196 Actief lid

Sep 1, 2012
    205
    1
    0
    Heel herkenbaar die paniek, ik kon die weeenstorm ook mentaal niet aan, ik was zo overruled,,,,

14. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Hoi meiden,

Maandag ben ik 41 weken. Ik heb zon ontzettende last van BI dat ik maandag word ingeleid. Ik kan me nog amper uit de voeten maken van de pijn.
    Maar lees hier allerlei verhalen over een ballonnetje. Maar ik zal worden ingeleid doormiddel van een gel.
    Ik heb gister (40+4) controle gehad en een inwendig onderzoek, maar dr was nog geen ontsluiting te bekennen.
    Iemand hier ook ervaring met die gel?

15. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

Jul 20, 2012
    1,206
    0
    0
    Wat ik van de gyn begreep is deze ballon ook gevuld met dezelfde gel maar heeft het te maken met hoe lang/week je bmm is. De mijne is nog helemaal lang en dan doen ze zo'n ballonnetje. Maar is ook weer per ziekenhuis verschillend.

Ik moet om half 3 bellen. Hoop zo dat er nu wel plaats is want ik trek het niet meer :(

16. mausi

mausi Fanatiek lid

Jul 22, 2009
    2,750
    646
    113
    Gelderland
    Ik ben ingeleid met gel, 2x gel en daarna konden ze de vliezen breken. Bevalling kwam daardoor vanzelf op gang en 4 uur later lag onze dochter op mijn buik. Wel helaas een weeënstorm van 4 uur door die gel. Had geen infuus met weeënopwekkers meer nodig dus.

Share This Page