Van ons eerste kindje heb ik welgeteld 1 foto, van toen ze op mijn buik werd gelegd, gemaakt door de verpleegkundige die er gelukkig om dacht, mijn wederhelft was niet in staat te denken nadat hij een babyhoofdje door mijn onderste heen zag komen Natuurlijk wil ik deze keer graag veeeel foto's! omdat ik niet had verwacht dat de bevalling zo in een roes voorbij zou gaan, ik kan uren zitten piekeren hoe het ook alweer is gegaan.. Nu is mijn vraag, waar hebben jullie allemaal foto's van? ook van de gehele bevalling aan z'n onderkant zeg maar? een foto van mama die nog een boekje leest en nog nergens last van heeft snap ik, een foto van de pasgeboren baby.. Maar ook alles van onderen? hoe het eruit komt?
Nee, van hoe het eruit is gekomen hebben we geen foto's.. Daar hebben we geen moment aan gedacht .. De assistent gynaecoloog heeft toen Mees er net uit was het fototoestel gepakt en foto's van de eerste minuten gemaakt.. emotionele papa en mama etc.. Erg mooie foto's..
Dat soort dingen kun je vastleggen in je geboorteplan: waar wil je foto's van, wie gaat ze maken, enz. Ik zou persoonlijk geen foto's van het 'eruit komen' hoeven, ik hoef ze van een ander niet te zien en van mezelf eigenlijk nog minder, haha!
Heb gelukkig vele foto's van KZ, gemaakt door broeder... Zoooooooooo gelukkig mee!!! Incl hechten buik etc, 1e sec van hem buiten buik, boven doek houden etc etc... Echt bijz...
Ik heb wel 2 foto's van dat het hoofdje er al geheel uit was maar die zijn niet van voren genomen hoor haha. een beetje schuin van de zijkant. Mijn verloskundige heeft die foto's gemaakt (ik werd uiteindelijk door een gynaecoloog geholpen). Ik vind het wel mooi dat ik die foto''s heb, het is toch iets heel bijzonders wat er dan gebeurt.
ik heb ook geen fotos van dat hij eruit kwam, dat zou wel heel grappig foto wezen denk ik aan de ene kant. de gyncoloog tussen me bennen de baby met pompje eraan uiit trekken de verloskundige met haar knie en elleboog in me buik aan duwen voor te helpen en ik persend. tog wel jammer achteraf had wel willen zien hahaha nee maar daar had ook zelf geen behoefte aan dat van de onderkant te bekijken hoor nu 5 weken later wil ik er nog niet eens na kijken hahaha maar van dat die op me buik werd gelecht, navelstreng en met papa en mama zo emotioneel dat zijn inderdaad leuke fotos die ik ook heb.
Bij onze spoed ks zijn er foto's gemaakt door een ok assistente. Ook van het moment dat haar koppie uit mijn buik komt. Beetje bloederig maar vooral heel mooi, vooral omdat je dat deel zelf dus niet ziet. Het heeft mij ook goed geholpen om een beeld te krijgen wat er allemaal gebeurd is, ik zat zelf op dat moment echt in een roes. Voor deze bevalling zien we wel weer hoe het loopt, we moeten wel denk ik ff een nieuw klein cameraatje kopen. De spiegelreflex geeft its te veel gedoe denk ik. En de coolpix hapert tegenwoordig met zijn lens.
Hier heeft de kraamhulp er een paar gemaakt (denk 2/3 van echt net na de geboorte) verder het wegen met gewicht zichtbaar op de foto, papa die 1e flesje geeft. Geen foto's van down under, daar heb ik niet zo'n behoefte aan eerlijk gezegd haha.. Heb in totaal zo'n foto of 6, niet veel maar in ieder geval iets. De eerste foto is me zooooo dierbaar! Ik kreeg buikexpressie dus de kraamhulp moest al schakelen tussen hulp geven/baby mee opvangen en foto maken.
Mijn hele bevalling is gefilmd.. dus ook als het hoofdje eruit kwam.. Had dan wel niet een hele lange bevalling en de camera is pas gaan lopen toen ik mocht persen.. en heb ook veel fotos van de geboorte ook van onder zeg maar en dat me zoontje op me buik ligt ook meerdere fotos van ben er wel heel blij mee! kijk het filmpje ook regelmatig terug.. Mijn schoonmoeder heeft alles gefilmt en me moeder fotos gemaakt haha..
Ik heb mijn broer gevraagd om foto's te maken. Als hij er een paar van mijn grot maakt prima, maar openbaar worden ze niet gemaakt Ik wil best wel terug zien hoe of wat. Het idee dat mijn broer trouwens fotos maakt is wel raar, maar hij is de enige die goede foto's maakt en niet zwaar emotioneel gaat worden als de kleine eruit komt. Ze heeft een afwijking in haar handen, dus iedereen zal direct daar naar kijken en gaan huilen, dus ik zocht iemand die dat moment uit kon zetten
Ik had bij de eerste m'n zusje voor de foto's. Die heeft alles vastgelegd op foto en film. Ook het moment dat Reisa geboren werd...niet met een close up, maar heel netjes vanaf de zijkant van een afstandje. Ik durf dat filmpje ook met een gerust hart aan andere te laten zien =) Bij de tweede hebben we d'r weer gevraagd om erbij te zijn...en dat wilde ze maar al te graag. Wij hebben dus van de eerste erg veel foto's en filmpjes...ben er ook erg blij mee.
Hier was de gyn in opleiding kwaad op ons omdat ze de bevalling niet mocht doen, werd vacuümpomp navelstreng 3x om de nek en bijna tot geen hartslag... Zij mocht dan maar de foto's maken maar heeft dus echt geen mooie foto's gemaakt.... Ze heeft de knip tot in de puntjes gefotografeerd de vacuumverlossing, toen de eerste momentjes en daarna elke steek met het hechten.... Was hier niet zo blij mee.. Heb die foto's 1x gemeen en daarna verwijderd
Ik had wel graag foto's/filmpjes van de bevalling gehad. Dit had ik niet in mijn geboorteplan gezet omdat ik toen nog niet wist of ik dat wilde. Echter ging het allemaal zo snel dat het er niet van gekomen is. Echter heeft de gynaecoloog meteen na de geboorte de camera gepakt en is gaan filmen en heeft een paar hele mooie foto's gemaakt. Ben ik haar enorm dankbaar voor want het zijn echt de mooiste foto's die ik heb! Mijn man heeft wel van de eerste keer aan de borst een hele mooie foto gemaakt .