Inleiding sneller in te plannen nu?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Moppie35, 11 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moppie35

    Moppie35 Bekend lid

    6 mei 2016
    541
    205
    43
    Vrouw
    Zuid-Limburg
    Hoi allemaal,

    ik heb dinsdag een serotiniteitsonderzoek in t zh. Dit vanwege marginale insertie van navelstreng in combinatie met mijn leeftijd. Waarom? Heb grote angst voor stilgeboorte, dat zou tegen 40 jaar grotere kans hebben... Nu begreep ik van de vk dat ons zh amper werk heeft op de verlosafdeling, omdat iedereen uit angst thuis lijkt te willen bevallen. Ben dinsdag 38+2. Iemand toevallig een idee of ze met die termijn (en die omstandigheden van zowel mij als t zh) snel overgaan tot plannen? Of laten ze je toch echt tot 40 weken doorlopen? Baby zou trouwens ook ruim een week voorliggen qua groei. Bij ons zoontje kon ik de dag erna al terecht, maat toen was ik 41 weken. Ben zo benieuwd (en ongeduldig, anders wachtte ik wel gewoon tot dinsdag hihi).
     
  2. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Hier werd ik pre corona ook gewoon ingeleid met 38+2.
    Hier uit angst op herhaling met nr 2. Denk dat je zeker een datum gaat krijgen.
     
  3. Moppie35

    Moppie35 Bekend lid

    6 mei 2016
    541
    205
    43
    Vrouw
    Zuid-Limburg
    Oh ik hoop het zo. We hebben al maanden stress gehad om ons zoontje. Eindelijk was er een paar weken wat rust. Begin nu weer te stressen, arm kindje. Dit zal hem/haar geen goed doen :(
     
  4. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Daar krijgen ze niets van. Echt onze 3e zwangerschap was al spannend na de 2e zwangerschap en het resultaat.
    Daarbij kreeg ik bij de 3e ook nog met een kinderziekte te maken bij mezelf wat tot gevolg hadden dat ik elke week een echo moest in Utrecht van week 18 tot 31.
    Vanaf week 32 streekziekenhuis.
    Sta op je strepen en bespreek je angst. Vanaf week 38 inleiden geeft geen extra probleem bij de start en haalt heel veel spanning bij jou weg!!
     
    Moppie35 vindt dit leuk.
  5. Moppie35

    Moppie35 Bekend lid

    6 mei 2016
    541
    205
    43
    Vrouw
    Zuid-Limburg
    Je hebt helemaal gelijk. Merkte bij eerste bevalling dat de vk vooral alles eraan deed om ingrijpen tegen te houden. Gynaecologen kijken er heel anders naar, die hakken sneller knopen door lijkt het wel. Ze kijken natuurlijk vanuit pathologie, dus zijn meer gefocust op wat er mis kan gaan.
    Het rotte is dat ik deze keer alleen moet gaan, dus nog maar eens met mijn partner bespreken hoe hij er (definitief) instaat. Maar over t algemeen volgt ie mij (al vindt ie t rot dat ik zo angstig ben).
     
  6. Moppie35

    Moppie35 Bekend lid

    6 mei 2016
    541
    205
    43
    Vrouw
    Zuid-Limburg
    Vandaag in zh geweest. Wat een teleurstellend onderzoek: geen ctg ofzo. Alleen een super korte echo, vergat ook al mn vragen, omdat mensen op de gang totaal geen afstand hielden en ik me er helemaal niet fijn voelde. Datum trouwens wel gekregen. Door mijn leeftijd en mijn zorgen. Wel pas over 8 dagen. Och ja, ik hoop dat ie vanzelf eerder komt ;)
     

Deel Deze Pagina