Inleiding staat alvast gepland, vertellen aan omgeving of niet

Discussie in 'De bevalling' gestart door Baileyy, 19 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Het hangt er zo vanaf. Het gezin waarin ik opgegroeid ben is heel hecht, ik heb 1 zus. Wij zijn er voor mekaar als het nodig is maar laten mekaar wel met rust als het niet hoeft.

Zolang het tijdens mijn bevalling goed ging hebben we lekker gebeld met elkaar (afleiding!) maar ze gingen echt niet halsoverkop naar het ziekenhuis komen. Pas toen ze hoorden dat het niet goed ging met me zijn ze wel langs gekomen.

Bij mijn schoonouders net zo, die kwamen echt niet ongevraagd langs! Mijn man kwam een paar uur na de bevalling een aangetrouwde nicht tegen die toevallig voor haar werk in het ziekenhuis moest zijn. Ze is zelfs niet eens langs geweest ondanks dat ze ongeveer voor de deur van mijn kamer stond, gewoon omdat ze hoorde dat mijn schoonouders nog niet eens op visite waren geweest. Dat vond ik dus super netjes van haar!

Ik snap niet dat mensen ongevraagd in een wachtkamer van een ziekenhuis gaan zitten tot een kleine geboren is. Je hebt toch wel wat beters te doen?

Maar goed, om terug te komen op je vraag, het is niet vreemd om het aan je naaste familie of goede vrienden te vertellen. Je weet zelf het beste hoe ze zouden reageren en als je twijfelt moet je gewoon even aangeven hoe jij wil dat ze omgaan met de informatie. Ben je bang dat ze meteen naar het ziekenhuis racen, geef dan aan dat inleiden weleens dagen kan duren en dat je ze een beetje op de hoogte zal houden voor zover dat lukt. Geef aan dat jullie een updates zullen geven, als het een tijdje stil is of de telefoon niet opneemt dan betekent dat dat jullie het even te druk hebben met andere dingen! Op het moment dat jullie er klaar voor zijn kan je weer contact opnemen.

2. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik zou het gewoon aan iedereen zeggen die je lief is. En als je niet wil dat ze onmiddellijk komen gewoon zeggen dat je wel zal bellen of appen als het ok is om te komen. Zou het persoonlijk wel raar vinden als moeder als mijn dochter een inleiding zou gepland hebben en ik er niets van zou weten.

3. mamamoon86

17 apr 2011
    73
    0
    6
    Ik zou het zelf niet doen, maar dat komt omdat ik het geen prettig idee vind dat iedereen zich bezig houdt met het feit ik op dat moment weinig charmant lig te bevallen:) Mijn omgeving denkt dan ook dat ik op dit moment 30 weken zwanger ben terwijl dit eigenlijk al ruim 32 is.. Mijn ouders weten het overigens wel, want die waren een vakantie aan het plannen voor rond die tijd, terwijl ze dan moeten oppassen op nr. 1. :)

Gewoon doen waar jij je goed bij voelt dus! En je kunt natuurlijk altijd op het laatste moment nog besluiten iemand in te lichten als je het graag wilt delen!

4. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Wij hebben bij de oudste ook niet verteld wanneer wij een geplande ks zouden krijgen. Ik vond het wel lekker intiem er met elkaar naar toe te leven en vond het leuk dat er dan toch een soort van 'verrassingseffect' zou zijn. De meest naasten (ouders, zus en broer) wisten het overigens wel.

5. Luna30

Luna30 Fanatiek lid

8 aug 2014
    1.567
    420
    83
    Zuid-Holland
    Als ik ingeleid zou moeten worden zou ik het aan niemand vertellen, behalve aan de persoon die op onze hond komt passen :D. Dat vind ik fijn omdat we dan niet constant mensen op de hoogte hoeven te houden en die mensen dan niet zenuwachtig hoeven te zijn :).

Maar als de bevalling (hopelijk!) uit zichzelf op gang komt is het hetzelfde verhaal, dan vertellen we het ook pas aan iedereen zodra de baby geboren is.

Maar dat is helemaal persoonlijk, dus gewoon lekker doen waar jij je goed bij voelt! :)

6. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik werd onverwachts ingeleid. Wij hebben alleen onze ouders op de hoogte gebracht.
    Ik wilde niet dat iemand anders het zou weten, wilde niet dat me telefoon non stop zou gaan met berichtjes als; hoe gaat het? En is "het" er al (geslacht was onbekend) enz

7. pmk

pmk Fanatiek lid

17 okt 2014
    1.024
    0
    36
    Ik denk dat dit een persoonlijke keus is. Ik heb het alleen aan mijn ouders verteld en wat naaste familie leden/vrienden. Echt niet een hele grote groep. Helaas werd het wel ineens bekend op facebook op de dag zelf... *zucht*. Gelukkig bij de bevalling was niemand gekomen (zoals ik ook wenste), behalve mijn moeder (en mijn vriend natuurlijk!).

8. Rozaly

Rozaly Bekend lid

26 apr 2011
    736
    0
    16
    Bij mijn zoontje werd ik opgenomen vanwege mijn veel te hoge bloeddruk. Heb toen aangegeven dat ze de dag erna niet hoefden te komen op bezoekuur, omdat ik ingeleid zou worden. Zou ik deze keer niet meer zeggen. Ben van 7 tot 19uur bezig geweest en blijkbaar waren onze moeder op van de zenuwen..

Ik zei pas tegen mijn schoonmoeder dat we het niet gingen vertellen als het begon, haar antwoord was: 'Je hebt oppas nodig dus je moet het toch wel tegen me zeggen.' Ik heb al mooi andere oppas geregeld, maar dat weet ze niet!

9. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Alleen mijn moeder en tante(aangezien hun er bij waren). De rest niet. Had geen zin in appjes van 'en en en en'. Op het moment dat ik ging bevallen heeft mijn man zijn zusje en zijn beste vriend op de hoogte gebracht.. Zo kon hij zijn spanning enzo ook kwijt☺️

10. NiHeJa

NiHeJa Bekend lid

30 jun 2014
    845
    85
    28
    Ìk heb niets gezegd en ben er blij van ook. mn bevalling duurde 55 uur, dus als mn ma het had geweten was ze tegen die tijd waarschijnlijk kapot van de zenuwen geweest.
    Mn vriendin had mij wel ingelicht.. en ik zat om de 2 minuten te checken waarom die klok maar niet opschoot.

Alleen je topic is al een tijdje oud, ben wel benieuwd hoe je het uiteindelijk hebt aangepakt?

11. winky

winky Bekend lid

12 mei 2013
    665
    0
    0
    Ik word volgende week ingeleid en wij hebben dit alleen aan (schoon)ouders verteld. Ook ivm met oppas zoontje maar denk dat we t anders ook wel tegen hun verteld zouden hebben. Verder hoeft niemand t t weten

12. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.171
    3.054
    113
    Nederland
    Wij hebben het toen aan bijna iedereen verteld in de familie. Ze zaten allemaal thuis bij elkaar te wachten tot de telefoon ging haha. Denk dat ik als ik weer ingeleid zou moeten worden, ik het weer iedereen die dichtbij staat vertel.

13. Miranti

Miranti Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.445
    0
    36
    Bij ons wisten onze ouders en broer en zus het wel. En 2 meiden hier van zp die ik op de app heb.

14. MommyLife

MommyLife Actief lid

19 dec 2013
    139
    0
    16
    Limboland
    Ik word volgende week ook ingeleid maar wij hebben bewust niks verteld. Vind het ook niet moeilijk om mijn mond te houden.

15. Colinn

Colinn VIP lid

8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Ik word komende dinsdag ingeleid ivm cholestase. Vond het ook een lastige! Mijn ouders en zus zijn op de hoogte. Mn schoonfamilie wil het niet weten dus dat is makkelijk. Verder weet niemand het en dat gaan we ook zo laten. Ben zelf bang voor constante in en uitloop en constant berichten hoe het ervoor staat. Niet zo'n behoefte aan dus we hebben besloten t verder niemand te vertellen.

16. anoniempje25

anoniempje25 Actief lid

4 feb 2012
    388
    0
    0
    Bij me lieve man!
    Ik zal ook worden ingeleid en wij kiezen ervoor om het niemand te vertellen alleen aan degene die op gaat passen om onze zoontje.
    We bellen iedereen wel wanneer ik ben bevallen en alles goed is gegaan

Deel Deze Pagina