Inleiding van de bevalling, wat zijn jullie ervaringen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door mamavanlogan, 12 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik had hetzelfde met inleiden+ ruggenprik!

2. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    2x ingeleid na ruim 41 weken.
    Beiden keren als prettig ervaren, smorgens konden ze al vliezen breken, omdat ik 2-3 cm ontsluiting had. Daarna kwamen de weeën niet op gang, dus aan de weeënopwekkers.. Dit verliep prima, na 5 uur volledige ontsluiting.
    Bij de eerste een half geperst, bij de 2de 3x..

Ik vond het inleiden op zich niet zo vervelend, beiden keren ben ik in de 'ochtenddienst' bevallen, dus niet heel veel verschillende gezichten gezien in het zkh. Wel vond ik het jammer dat mijn eigen vk er niet bij was.

3. IT234

IT234 Actief lid

16 mrt 2017
    294
    178
    43
    Bij 1e ingeleid dmv ballon savonds. Smorgens 3 cm ontsluiting en zijn vliezen gebroken door gyn. Weeen opwekkers aangezet om 9u en 2.5 u later was ze er. Prima bevalling.
    2e ingeleid met 38wkn. Al 3 cm ontsluiting dus vliezen gebroken. Weeen opwekkers werden steeds iets verhoogd. Vijf u later was ie er na 4 minuten persen. Wel enorme weeenstorm gehad en been- en rugweeën.
    Tis geen feest maar kijk er positief op terug.

4. Smurfje1

Smurfje1 Actief lid

2 mrt 2017
    172
    47
    28
    Mij gaan ze morgen inleiden, nu ja eigenlijk donderdag ik moet woensdagnacht om 00.00 binnen gaan in het ziekenhuis dan steken ze een tabletje op en om 4u nog een tabletje om de boel te verweken, ik heb nog maar zeer weinig verweking en amper 1cm ontsluiting. Om 8u komt de gynaecoloog om mijn vliezen te breken en dan wachten ze even af om te zien of de weeën vanzelf op gang komen. Ze spraken nog niet van een infuus met wee opwekkers.

Iemand ervaring met de tabletjes of deze manier van inleiden?

Ohja ik woon in België dus is hier de normale gang van zaken om naar het ziekenhuis te gaan en inleidingen te doen bij max 10 dagen overtijd. Hier blijf je ook standaard 3 nachten in het ziekenhuis na een bevalling.

5. 2Cupcakes

2Cupcakes Actief lid

3 okt 2017
    116
    37
    28
    Vrouw
    Ik moest bij mijn eerste zwangerschap s'ochtends vroeg naar t ziekenhuis (eerst bellen of er plek was) en kreeg ook tabletjes. Heb er totaal 2 (of misschien 3) gehad volgens mij verdeeld over de dag en toen hebben ze om 4 uur mijn vliezen gebroken. Omdat mijn kleine meid nog een beetje omhoog geduwd kon worden ben ik wel gelijk met een hele lichte dosis weeënopwekkers begonnen.

Die tabletjes voelde ik eigenlijk weinig van en je mag daarna gewoon rondlopen e.d. Ik heb t grootste deel van de dag in het restaurantje met mijn ouders en partner besteed.

Moest elke keer 1 uur met zo'n buikband om zodat ze de hartslag van de baby goed konden monitoren en dan dus ook 1 uur blijven liggen, dan kreeg ik tabletje en mocht ik weer bewegen. Volgens mij moest ik dan 3 uur later ongeveer weer terug zijn.

6. Smurfje1

Smurfje1 Actief lid

2 mrt 2017
    172
    47
    28
    Dankjewel voor je antwoord, geeft me toch wel wat meer duidelijkheid; Ik zal dus waarschijnlijk wel kunnen slapen vannacht nadat ze de eerste tablet hebben opgestoken. Nuja slapen is een groot woord want ik vind het allemaal toch wel heel spannend bij zo een eerste kindje weet je echt niet waar je je aan moet verwachten :)

Ik word direct op mijn verloskamer gelegd en ga er niet meer uit tot onze baby geboren is, dat is blijkbaar de procedure van mijn ziekenhuis. Ik zal wel nog mogen rondlopen ook al zal er daar deze nacht natuurlijk niks te doen zijn :p

7. 2Cupcakes

2Cupcakes Actief lid

3 okt 2017
    116
    37
    28
    Vrouw
    In ieder geval kan je waarschijnlijk wel rusten, ook als slapen niet lukt. En misschien is er een tv op je kamer of je zou oortjes mee kunnen nemen en via je mobiel iets kunnen kijken of luisteren.

Heel veel succes! :)
    Voor je het weet heb je je kleine alweer in je armen. (Ik kan me al niet meer voorstellen dat mijn dochtertje er ooit niet was)

8. TSCM

TSCM Actief lid

13 jun 2010
    306
    97
    28
    Noord-Brabant
    Bij de eerste ingeleid bij 41.2, bevallen met 41.3

Ik wilde graag thuis bevallen, maar omdat ik zo overtijd liep, moest ik ingeleid worden. Met wat ik nu weet, had ik nog langer afgewacht.

's Ochtends kreeg ik een ballon. Volgende ochtend had hij zijn werk gedaan. Weeënopwekkers gekregen. Ze wilden niet wachten tot ik zelf weeën kreeg. Rond 17.00 uur bleef ik hangen op 7 cm. Op aanraden van de gynaecoloog een ruggenprik gekregen om 18.00 uur. Om 18.30 uur volledige ontsluiting. Toen had ik persweeën maar niemand had dit in de gaten. Uiteindelijk om 20.20 is hij geboren. Hij had ontzettende hoofdpijn, heeft het eerst uur alleen maar gehuild. Als je bij zijn hoofdje kwam, begon hij weer te huilen. Hij was ook ontzettend alert tijdens de kraamweek. Toen vond ik dat leuk, nu weet ik dat hij zo was omwille van de ervaren stress bij de bevalling.

Hoe anders was mijn tweede bevalling, waarbij ik met 41.0 weken thuis in bad bevallen ben. Zonder medische ingrepen. Mijn jongste zoontje werd tijdens de kraamweek rustig aan steeds wakkerder. Zo hoort het te zijn...

Inleiden als het niet noodzakelijk is, zou ik zelf dus echt niet aanraden.

Deel Deze Pagina