Inleiding - vooraf ruggenprik?

Discussie in 'De bevalling' gestart door bozoe, 12 mrt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.915
    15.362
    113
    Eerlijk, nee :D….
    Ik ben het er absoluut mee eens dat Nederland, in vergelijking met andere landen, (te) terughoudend lijkt te zijn op het gebied van pijnbestrijding. En natuurlijk zijn er risico’s verbonden aan pijnbestrijding en is het ongetwijfeld goed om er niet gelijk naar te grijpen, maar ook ik ken de vele “wacht nog maar even, kijk nog maar even aan” van mijn bevallingen, terwijl je bijna sméékt om iets te krijgen om het draaglijker te maken.

    Maar ik zie de link met de man/vrouw discussie niet, dat bedoel ik. Misschien is mijn referentiekader gewoon anders, mijn moeder (een vrouw, dus) zet nl oa ruggenprikken voor haar werk… :)
     
  2. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.875
    113
    Oké, nee dan laat maar. Is ook niet relevant voor het topic ;)
     
    Sado vindt dit leuk.
  3. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    Ja dat is echt heel erg rot. Ik was aan t bevallen op een doordeweekse dag, t was in de middag en de ruggenprik werd gezet op de holding van de operatiekamer. Het was daar al druk... de anesthesist deed t even tussendoor dus tja wachten op je beurt. Hele rare gewaarwording ook hoor, eenmaal de prik erin kwam ik als het ware bij en keek ik tegen 4 mensen in bedden aan die op hun operatie aan t wachten waren... 1 oudere man zwaaide nog even vriendelijk naar mij voor succes.

    Ziekenhuis van de 1e zette het op de verloskamer gewoon.
     

Deel Deze Pagina