Stuitligging moxatherapie ervaringen?

Discussion in 'De bevalling' started by pookie66, Mar 7, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

Mar 9, 2008
    4,888
    1
    38
    Zaanstreek
    Hallo, de kleine in mijn buik ligt nu al 2 weken in stuit.
    Nu is er nog wel tijd en ruimte voor hem om te draaien maar ik wil hem wel een handje daarbij helpen.
    Vooral omdat ik al eens een ks heb gehad en ik geen natuurlijke bevalling mag proberen als hij in stuit blijft liggen ivm het litteken.

Nu heb ik wel eens goede verhalen gehoord over moxatherapie bij een zwangerschapscursus van mijn dochter. Dat was alleen 3 jaar geleden.

Heeft 1 of meerdere van jullie daar ervaring mee en kan misschien ook een praktijk aanbevelen in de regio Zaanstreek- waterland?

2. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,473
    4,924
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Een collega heeft het gedaan, en met succes! Was met iets van 36 weken.
    Je hoeft dit niet bij een praktijk te doen. Je kunt de sticks gewoon online bestellen. Je krijgt er instructie bij en dan kun je het gewoon zelf doen (is overigens helemaal niet moeilijk).
    Ze had nog sticks over. Die heb ik toen gekregen (onze dochter lag ook in stuit). Ik heb alleen maar naar de sticks hoeven kijken! Diezeflde avond draaide ze. Maar dat geldt zeker niet? Hahahaha.

3. didi77

didi77 Actief lid

Nov 9, 2010
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben bij vorige week dinsdag bij een voetreflexdame geweest omdat mijn spruit ook dwars lag. Zij heeft behalve voetflextherapie ook moxa gedaan en me een moxa stick meegegeven om thuis te herhalen. We hebben dit 4 keer gedaan en maandag in het ziekenhuis waar we al een versiepoging gepland hadden, bleek ze netjes met bol beneden te liggen en was het niet nodig. We houden het nu wel even netjes in de gaten voor de laatste paar weken. Bij mijn 2de hebben we 2e een uitwendigen versie gedaan.

Geen tips voor jouw regio....

Share This Page