Wat is pijnlijker: ontsluitingsweeen of persweeen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Harvast, 25 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Harvast

Harvast Actief lid

10 jun 2012
    243
    0
    0
    De titel zegt het al, wat was (voelde) bij jou pijnlijker?
    Zelf zag ik de persweeen als een verlossing. Eerst had ik een aantal uren rugweeen en op 5 cm werd het vruchtwater eruit geprikt... . Ik dacht dat ik alle pijn gehad heb, maar toen begon het pas. Gelukkig kreeg ik iets van pijnstilling waardoor ik tussen de weeen door een dutje deed en de meeste gekke dingen riep. Toen ik 10 cm had ik geen pijnstilling meer en moest ik het op eigen krachten doen, maar het voelde als een verlossing.

Ik ben benieuwd hoe het deze bevalling gaat.

Ik lees graag jullie ervaringen ;)

2. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Zou het niet weten.. Heb bij dochter wel ontsluitingsweeën gehad, maar dus geen persweeën.

Ontsluiting vond ik een hel, 1-2cm duurde 14 uur (waarvan 8 uur aan de opwekkers), 2-4cm duurde 2 uur, 4-10cm duurde anderhalf uur. En lag aan 6 kabels op een bed, met rug en beenweeën.. Geen pretje..

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik vond persweeen helemaal geen pijn doen.

4. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Zeker de ontsluitingsweeen

5. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Ik had liever ontsluitingsweeen! Persweeen vond ik een ramp.

6. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Nee laat ik niet liegen. Ik zegt het verkeerd. Ontsluitingsweeen waren erger. En t persen opzich vond ik een hel. Niet de persween. Ik heb liever weeen dan dat ik moet persen haha.

7. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Omg ik vond de ontsluitingsweeen verschrikkelijk!!

Geef mij maar persweeen

8. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Ontsluiting is veel pijnlijker, omdat het je zo uitput. Persen was heerlijk. Van pijn kan ik me niets herinneren.

9. Harvast

Harvast Actief lid

10 jun 2012
    243
    0
    0
    persen is ook beter voor mijn gevoel. Het is een beetje gek, maar je krijgt het gevoel alsof je moet poepen haha. Ik dacht ook dat ik moest poepen en durfde niet te persen, maar bleken de persweeen te zijn hihi.

10. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

17 jun 2012
    2.078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    Ik vond de ontsluitingsweeen echt veel pijnlijker, echt vreselijk...ik had beenweeen die doortrokken naar mijn liezen:$ Ik vond het beide keren een verademing dat ik mee mocht persen:D

11. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

De ontsluiting vond ik goed te doen, pas op het echte einde werd het pijnlijk. Het persen vond ik niet fijn, maar heb het maar vier keer hoeven doen.

12. Soekie

Soekie Bekend lid

26 mrt 2010
    733
    0
    16
    Vrouw
    Verzorgende IG
    Ik ga toch echt voor de ontsluitingsweeen :), pffoeee...

13. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ik vond het allemaal niet pijnlijk. Maar de rug ,buik en beenweeen tijdens persdrang die je zeker 2u moest ophouden vond ik wel uitputtend. Ik was tijdend die weeen echt gesloopt en had geen 5 sec rust tijdens de weeen.

14. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik had vanaf een cm of 4 al persweeen, en mocht toen nog niet persen; heeel vervelend! De ene wee was nog niet weg of de volgende begon al. Toen ik eindelijk volledige ontsluiting had en mee mocht persen, voelde dat echt als een verlossing; éindelijk kon ik iets doen!
    Ik heb maar kort echt weeen zonder persdrang gehad, dus kan niet goed zeggen wat pijnlijker was, maar die persweeen opvangen was in ieder geval geen pretje :p

15. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    Jaa de ontsluitingsweeen! aaaaaaaaaaaarghhh die waren vreselijk!!! Ik heb die in het bad gedaan, dat was opzich wel lekker. In het begin dan, want toen waren ze nog niet zo heeeel heftig. Het eind van de onsluitingsweeen waren te erg!!!

16. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.017
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    De ontsluitingsweeën vond ik echt veel erger. Vooral vanaf 's ochtends vroeg weeën die steeds pijnlijker werder, en dan 's avonds nog maar 5 cm ontlsuiting hebben. En dan een weeënstorm erachteraan. Nee hoor, ik was blij toen de ontsluitingsweeën begonnen.

17. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Ik vond de ontsluitingsweeen echt het ergst, het persen voelde als een opluchting. Niet meer lijdzaam de pijn ondergaan, maar zelf actief kunnen zijn, ik vond dat een verademing.

18. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    ik vond persweeën niet pijnlijk

19. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Persen is zo over, ontsluiten duurt uren.

Deel Deze Pagina