Ik ben bijna uitgerekend van ons tweede wondertje maar er rommelt niets... Nu hoop ik heel hard dat dit niets zegt en er meer meiden zijn waar de bevalling van een tweede 'onaangekondigd' begon. Ook vraag ik me af of het aantal weken bevallen (bij mijn eerste 40.2) iets zegt over een volgende bevalling. Mijn verloskundige zegt dat ik me daar maar aan vast moet houden maar ik hoop zo dat ze ernaast zit. Wachten duurt zoooooo lang
Wachten duurt zeker lang! Bij de eerste ben ik ingeleid bij 37 weken. Bij de 2e had ik totaal geen Voorweeen of andere voortekenen en begon de bevalling 'onaangekondigd' bij 37 weken precies. En het was een hele snelle bevalling. Dus Voorweeen hoeven echt niet!
Heb er maar eentje. Nooit voorweeen of harde buiken gehad maar gelijk voor het echt. Hier wel een pittige bevalling van 29 uur waarvan 5 uur prima was, 19 uur hels en 5 uur extreem hels (na breken van vliezen omdat ik Pas op 3cm zat) haha. Maar toch te doen zonder medicatie. Heb het altijd geweten aan het gebrek aan voorweeen maar als ik bovenstaande lees was t gewoon pech.
Bij de eerste had ik 2 weken lang voorweeën, bij de tweede alleen gewone weeën gehad. Dus dat kan inderdaad dat het onaangekondigd begint, voorweeën hoeven ook niks te zeggen over hoe lang het nog duurt voor je gaat bevallen. De eerste is hier met 41+3 geboren en de tweede met 40+5, maar 5 dagen verschil dus. Mijn verloskundige zei ook dat het meestal zo is dat je ongeveer rond dezelfde termijn bevalt bij de tweede. In mijn geval was dat ook zo, maar het hóeft niet. Oh en de voorweeën zeggen ook niks over hoe de bevalling gaat hoor. Bij de eerste had ik een zware, lange bevalling (10 uur) terwijl ik dus volop voorwerk heb gehad. Bij de tweede had ik een snelle, makkelijke bevalling (2 uur en 45 minuten) zonder ooit iets van voorweeën gehad te hebben. Ook het persen was totaal anders, bij de eerste geen echte persweeën en 70 minuten geperst (daarna vacuümpomp + knip) en bij de tweede sterke persweeën en 8 minuten persen zonder vacuümpomp of knip.
Fijn om te lezen!! Geeft weer een beetje moed. Ben niet bang om te bevallen, kijk er zelfs stiekum een beetje naar uit Ga het vanaf nu (proberen) los te laten en zie wel wanneer het komt. Thnx!!
Nummer 1 kwam onaangekondigd, nummer 2 en 3 elk na 1 dagje voorweeën. Daarvoor ook geen enkele indicatie dat de bevalling eraan zat te komen. En ik ben bevallen met 41 wkn, 40.5 en 40.6. Allemaal heel dicht op elkaar dus!
Bij mij kwamen ze allemaal onaangekondigd , op een moment dat ik het niet verwachtte, begon het gewoon... Heb nooit voorweeen gehad.
Bij de oudste wat rommelig, maar nooit een echte voorwee. Bij de jongste hetzelfde. Sterker nog mijn vliezen braken om 1 uur 's nachts, 21 uur 's avonds liep ik het ziekenhuis in voor een ctg zodat ik de volgende ochtend ingeleid kon worden en om 22.30 begon een weeenstorm. 4 uur later was onze zoon er. Geen voorwee te bekennen, ben nog rustig boodschappen gaan doen met gebroken vliezen.
Bij mij kwam de 2de ook echt onverwacht 3de trouwens ook. Maar niks van voorweeën of wat dan ook. Na 2 uurtjes krampjes en 20 min weeen was hij er.
Hier bij de 2e alleen de nacht voor de bevalling een aantal uur wat voorweeen gehad die daarna weer afzakten. Sochtends zette de bevalling door. Behalve deze nacht geen voorweeen gehad. Ook had ik bijna geen harde buiken. Het begon dus vrij plotseling. 1e bevallen met 40.1 en 2e met 39.6 De bevalling was dus wel beide keren rond de uitgerekende datum. Veel succes nog met wachten en de laatste loodjes.
Bij mijn eerste kondigde de bevalling zich mooi aan door eerst mijn slijmprop te verliezen drie dagen op voorhand en vervolgens de dag zelf weeën volgens het boekje. Zoon werd geboren op 40+6 dagen. Bij mijn tweede ging het anders. Bevaling kondigde zich niet echt aan. Op 40+1 dag verloor ik wat vruchtwater. Bleek om een scheurtje in de zak te gaan. Bevalling werd ingeleid na een aantal uur wegens schrik voor infecties. Dat was toch even heftiger dan de eerste!
Ja, je verloskundige heeft gelijk. Ga maar gewoon uit van diezelfde termijn of later, dan kan het altijd meevallen En w.b. voorweeën. Ik had bij de eerste heel veel voorweeën, meerdere keren gedacht dat de bevalling begonnen was, en uiteindelijk mooi op tijd geboren. Bij de tweede heel weinig voorweeën en weinig wat leek op een aankomende bevalling, maar uiteindelijk ook mooi op tijd (rond dezelfde termijn) bevallen. Oftewel, voorweeën zegt niet zo veel, maar de termijn is denk ik zeker vaak vergelijkbaar met een eerste. Wat ik van toen nog weet is dat een tweede kindje heel vaak iets later komt dan een eerste... (sorry...)