hoi allemaal Ik ben nu bijna 31 weken zwanger en moet ingeleid worden Ik wil alleen heel graag weten of mijn partner gewoon bij me mag blijven in het ziekenhuis bij een vriendin van mij mocht dat niet haar man moest om 10 uur Savonds naar huis en toen haar weeen begonnen 2 uur later mocht ie ook niet naar het ziekenhuis komen En ik wil echt heel graag dat mijn man gewoon bij me blijft Heeft iemand van jullie hier ervaring mee.
ik ben ook ingeleid en mijn man moest 's nachts ook naar huis maar toen bij mij de vliezen braken mocht hij meteen komen om 5 uur 's ochtends, het is wel zo dat als je weeen nog niet elke 10 minuten zijn dan wordt je man nog niet gebeld inderdaad. Bij mij klinkt het dus niet vreemd in de oren, en als hij met reistijd zit kan hij dan niet 1 nacht een hotel boeken zodat hij in de buurt is en snel bij je?
Hier mocht de partner/papa in spe blijven, al hadden ze op de verpleegafdeling het liefst dat hij 's nachts wel weg ging. Maar als je op de verloskamer lag, mocht hij sowieso blijven.
Hier mogen de pappa's er gewoon bij blijven en ook blijven slapen. Dit mag altijd, ook als het gewoon een opname betreft en geen inleiding. Mijn man is overigens toen ik opgenomen was tijdens mijn vorige zwangerschap gewoon thuis gaan slapen, maar de nacht tussen het primen en de bevalling heeft hij bij mij op de kamer geslapen.
dank jullie allemaal Ik heb wil echt graag dat mijn man gewoon bij me blijft het is ons eerste kindje en ik voel me een stuk prettiger als hij gewoon bij me is ik ga dit ook nog zeker wel aangeven in het ziekenhuis.
Ik ben ook ingeleid ivm zwangerschapsdiabetes. Alleen was het hier zo rond de 38 weken inleiden mits inleidbaar. Dus als er al ontsluiting is. Zo konden ze bij mij gelijk de vliezen breken en kreeg ik daarna een infuus. Het duurde daardoor ook maar een kleine 10 uur voor onze dochter geboren was. Mijn man mocht 's nachts gewoon op de verpleegafdeling blijven slapen bij mij en dochter. Heerlijk <3
Hmmz... het is maar goed dat ik dit lees voordat ik vanmiddag naar de gyn. ga. Ben er eigenlijk gewoon vanuit gegaan dat m'n vriend vanaf het begin van inleiden gewoon continue bij me mag zijn, maar nu lees ik dat dat dus weleens kan verschillen. Ik ga ook ingeleid worden i.v.m. zwangerschapssuiker en krijg vanmiddag hopelijk te horen wanneer...
Dat zal per ziekenhuis verschillen.. geloof dat je hier in het begin vaak op de afdeling komt te liggen, mogelijk met andere dames op een kamer. Dus dan is er een nachtrust. Zodra je dan naar de verloskamers gaat mag je man continu blijven..
Ik ben bij de jongste ook ingeleid ivm zwangerschapsdiabetes. mbv Cytotec tabletjes, omdat in de loop van de dag er verder weinig gebeurde, is mijn partner rond half 11 ook naar huis gestuurd en ik "moest" blijven. Toen rond 1 uur mn weëen begonnen te komen heb ik me op de verloskamers gemeld om te zien of het serieus was of niet. Rond half vier hebben we m toen gebeld dat hij maar moest komen.
Bij mij duurde het inleiden 1,5 dag en mijn vriend was al die tijd bij me. Ik heb bewust gekozen om te bevallen in een ziekenhuis met kraamsuites! Misschien voor jou ook een optie om voor een ziekenhuis met kraamsuites te kiezen??
In het ziekenhuis hier hebben ze kraamsuites, dus zal dat geen probleem zijn. Maar no way dat ik ga beginnen met inleiden zonder mijn man, rot op. Word psychisch sowieso al zwaar en dat ga ik sowieso niet alleen doen!
Misschien dat het dan wel handig is dat je dit z.s.m. bij je gyn. aangeeft, dan kunnen ze daar rekening mee houden. Misschien moet de kraamsuite besproken worden? Ik heb woensdag een gesprek gehad in het ziekenhuis, en mij is dus ook gezegd dat je met inleiden eerst op de verpleegafdeling terecht komt. Als er 's avonds nog geen zicht is dat de bevalling op gang gaat komen, moet mijn partner gewoon naar huis. Mocht het zijn dat de bevalling alsnog 's nachts op gang gaat komen, dan wordt hij gebeld. Tsja, ik vind het niet leuk dat dit zo is, maar aan de andere kant, het is niet anders, dus zal me er toch bij neer moeten leggen...
Ik leg me daar dus niet bij neer. Vind het belachelijk mijn man rijdt geen auto en snachts is er geen vervoer richting ziekenhuis. Dus no way jose dat mijn man weggestuurd word. En anders ga ik zelf mee. En anders zoek ik wel een ander ziekenhuis. Kleine uitleg, ik heb in t zelfde ziekenhuis gelegen toen ik met 20 weken moest bevallen van ons overleden dochtertje, toen kon en mocht mijn man ook blijven, dus ik ga dit gewoon niet alleen doen. Kunnen ze op hun kop gaan staan maar ze zoeken het maar lekker uit.