Tweede keer weer een stuit?? Reden??

Discussie in 'De bevalling' gestart door Inkie27, 26 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36
    Wie herkent dit??

In 2009 ben ik dmv keizersnede bevallen van onze dochter omdat ze in stuit lag. Nu ben ik bijna 30 weken en vanaf week 27 ligt ons tweede kindje ook in stuit.. Kan natuurlijk nog draaien maar toch..

Ik ben onder controle bij de gyn ivm medische redenenen en die zegt dat het gewoon voor kan komen, dat ze een ideale ligging aanhouden. Heb geen afwijkende baarmoeder, ben niet zwanger van een tweeling, baby heeft goddank geen afwijkingen. Geen reden om me druk te maken maar omdat ik het hoofdje weer zo goed voel onder m'n rechterborst heb ik er een hard hoofd in dat deze nog draait.

Zijn er meer meiden die voor de tweede keer een stuitligging hadden??

2. Sam1993

Sam1993 Lid

22 apr 2012
    17
    0
    0
    opleiding verpleegkunde mbo-4
    Maastricht
    Hier geen stuitligging. maar bij mij lag de kleine tot 34 weken in stuit. Kreeg op een gegeven moment op de bank een enrome pijn in mijn buik met uitbouwing en volgende dag met de echo bleek ze gedraaid te zijn. sindsdien was de kans nihiel dat ze nog terug zou draaien i.v.m plaagtsgebrek. misschien maar blij zijn dat zenu nog in stuit ligt dan heb je weer een kleinere kans dat als ze nog draait ze op het laatste moment besluit terug te draaien. Ik wens je iniedergeval succes;)

3. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36
    Dankje Sam1993!

Ik heb bij de eerste een versie laten doen, nóóit meer! Uiteindelijk ook zonder resultaat maar wat een drama was dat.

Nu schiet ik heel vaak overeind met een pijnlijk gezicht omdat ik denk dat de kleine aan het draaien is. Niet zozeer van stuit naar hoofdligging maar meer naar m'n rug toe draaien ofzo.. Ik weet het ook niet maar het is wel een akelig gevoel. Ik denk het bolletje van me af en naar me toe draaien ofzo.
    We zullen zien, morgen weer een echo!!

Hopelijk nog meer verhaaltjes van mensen hier, ben heel benieuwd!! Stiekem hou ik al rekening met een ks maar we zien het wel.

4. Babsies

Babsies Bekend lid

16 mrt 2010
    817
    0
    16
    NULL
    NULL
    Die van mij draait nog regelmatig van hoofd- naar stuitligging, zou eigenlijk niet moeten kunnen volgens vk tijdens een eerste zwangerschap rond dit termijn... maargoed, voor jou dus nog wel hoopgevend aangezien het je tweede is en je beebje nog iets kleiner. Ik hoop voor je dat beeb nog draait!

5. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Hier ook een nog steeds draaiende baby. Ligt op het moment zelfs dwars. Weet dat het over paar uurtjes weer helemaal anders kan zijn.
    Best vervelend, maar kan er weinig aan doen. Zou graag wat zekerheid hebben wat betreft de bevalling, maarja niks aan te doen.

Nog geen antwoord op je vraag natuurlijk ;)

6. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36
    Ligt nu goed!!! Vrijdag echo gehad. Toch ben ik een beetje blij, kan misschien nog draaien ja maar ie weet tenminste ook hoe het moet. We blijven positief

Deel Deze Pagina